موضوعات وبسایت : سوالات آیین نامه اصلی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

چگونه حرفه ای رانندگی کنیم

چگونه حرفه ای رانندگی کنیم

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 22 بهمن 1399 ساعت 17:31

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

۱۳۹۸/۰۲/۲۱ ۱۳:۴۰:۳۹ کد خبر : 17482

%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C.jpg

از نظر کارشناسان اشتباهات انسانی، ناایمنی خودرو و مشکلات جاده ای، سه عامل مهم در تصادفات رانندگی هستند با رعایت نکات ساده و جلوگیری از این اشتباهات، می توان به راننده ی حرفه ای تبدیل شد. هر کسی دوست دارد که مهارت های رانندگی خود را تقویت کند، رانندگان حرفه ای هیچگاه ادعا نمی کنند که بهترین راننده هستند و همیشه تمرین می کنند.

به گزارش خودروتک ، تمرین مهمترین نکته در رانندگی حرفه ای است. در این مقاله یاد خواهیم گرفت که چگونه حرفه ای رانندگی کنیم ؟

مهارت هایی که باعث می شود حرفه ای رانندگی کنیم:

اتومبیلی را انتخاب کنید که محدویت نداشته باشد

در صورتی که به اتومبیل بهتری دسترسی دارید سعی کنید اتومبیل خود را عوض کنید تا رانندگی را بطور کامل یاد بگیرید. اگر اتومبیل شما محدودیتی داشته باشد هرگز مهارت های رانندگی را به طور کامل یاد نخواهید گرفت، بنابرین برای فراگیری همه ی مهارت های رانندگی، اتومبیلی را انتخاب کنید که محدودیتی برای شما ایجاد نکند.

بهترین مکان را برای تمرین انتخاب کنید

جاده های خلوت و متروکه می تواند مناسبترین مکان برای تمرین رانندگی باشد، سعی کنید برای تمرین جایی را انتخاب کنید که فضای باز زیادی، داشته باشد، و رفت و آمد سایر اتومبیل ها در آن کمتر باشد. هر چقدر مکان تمرین خلوت تر باشد، دست شما برای تمرین بازتر خواهد بود و با خیال راحت تمرین خواهید کرد. برای تمرین، پارکینگ خلوت به مراتب بهتر از خیابان شلوغ است.

9KuYCCMBI93K.jpg

هنگام رانندگی به رفتار اتومبیل تمرکز داشته باشید

وقتی رانندگی می کنید فقط روی رانندگی تمرکز نکنید بلکه حواستان به رفتار اتومبیل نیز باشد. سعی کنید صدای موتور را بشناسید و اتومبیل را با صدای موتور کنترل کنید. زمانی که شما رفتار اتومبیل را درک کنید با هر وسیله نقلیه ای به راحتی می توانید رانندگی کنید و از همه ی قابلیت های آن استفاده کنید. پس حتما صدای موتور را یاد بگیرید و کنترل دور موتور و سرعت اتومبیل را بر اساس صدای موتور انجام دهید و مدام به عقربه ی دور موتور نگاه نکنید. اگر می خواهید راننده حرفه ای باشید این تکنیک را حتما انجام دهید.

اتفاقاتی را پیش بینی کنید که ممکن است برایتان رخ دهد

خودتان را در موقعیت هایی تصور کنید که ممکن است برایتان اتفاق بیافتند مانند: خرابی اتومبیل، تصادف، رانندگی با سرعت بالا و بدون کنترل، حرکت ناگهانی سایر اتومبیل ها و … و برای هر یک از این موقعیت ها راه حلی بیاندیشید و فکر کنید که در این حالت چه کاری از شما ساخته است؟ و بهترین عکس العمل شما برای این موقعیت ها چیست؟ با این روش نکات ضعف خود را بهتر می شناسید و برای رفع و بهبود آنها بیشتر تلاش می کنید.

در مواقع ضروری از ترمز دستی استفاده کنید

ترمز دستی اتومبیل خود را کنترل کنید تا از عملکرد مناسب آن اطلاع پیدا کنید و ببینید تا چه اندازه می تواند در کنترل اتومبیل کارایی داشته باشد، در برخی موارد لازم است برای کنترل سرعت از ترمز دستی استفاده کنید بنابرین اگر ترمز دستی خیلی سفتی است و یا خیلی بالا می آید، آن را رگلاژ کنید.

در شرایطی که نیاز به توقف اضطراری دارید بهترین مکان را انتخاب کنید

گاهی اوقات اتومبیل مشکل پیدا می کند و مجبور به توقف می شوید، در هر شرایطی سعی کنید بهترین مکان توقف را انتخاب کنید. اما اگر بهترین مکان وجود نداشت باید در گوشه ی از خیابان پارک کرده و چراغ های فلاشر را روشن کنید و از مثلث خطر در 10 متری عقب ماشین استفاده کنید تا سایر رانندگان را از وضعیت خود آگاه کنید.

l5xDymvmrVI4.jpg

موقعیت های خطرناک را شناسایی کنید

موقعیت های خطرناک را در هنگام رانندگی به دقت شناسایی کنید، تا هنگامی که در آن موقعیت قرار گرفتید بهترین عکس العمل را داشته باشد. این کار را زیاد تمرین کنید و برای موقعیت های خطرناک بهترین عکس العمل را در ذهنتان طراحی کنید. مثلا در سربالایی ها چگونه حرکت اتومبیل را کنترل کنید تا به عقب سر نخورد یا در سرازیری ها چگونه دنده معکوس بکشید و سرعت اتومبیل را کم کنید. با این تمرین ها خود را برای شرایط خطر بیشتر آماده می کنید و با به کار گیری این تکنیک یاد میگیریم که چگونه حرفه ای رانندگی کنیم .

با استفاده از آینه های جانبی دنده عقب حرکت کنید

دنده عقب را با آینه های جانبی تمرین کنید تا این مهارت را در خود تقویت کنید. دنده عقب با آینه های بغل یکی از پر استفاده ترین و مهمترین مهارت های رانندگی است . این روش در هنگام خروج از پارک، پارک دوبل، تنظیم فاصله ها، پارک با دنده عقب مورد استفاده قرار می گیرد. باید توجه داشته باشید استفاده از آینه های بغل کمک بسیاری به شما خواهد کرد.

برای شرایط اضطراری ترمز کردن را تمرین کنید

در مکان خلوتی با سرعت های مختلف، ترمز کنید و عملکرد ترمز اتومبیل خود را بسنجید تا در موقعیت های مشابه بهتر بتوانید از آن استفاده کنید.

در انتها باید توجه داشته باشید که فقط با تمرین بیشتر، می توانید رانندگی را بصورت کامل یاد بگیرید و اینکه با هر وسیله ای تمرین انجام ندهید و مطمئن باشید که اتومبیل شما نقص فنی ندارد زیرا نقص در یکی از سیستم های اتومبیل شما را در موقعیت خطرناکی قرار خواهد داد.

منبع: سابلیمیران

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.khodrotak.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر