موضوعات وبسایت : سوالات آیین نامه اصلی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

از رانندگی میترسم چیکار کنم

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 12 دی 1400 ساعت 07:34

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ترس از رانندگی مثل ترس‌ها توسط ضمير ناخودآگاه انسان ايجاد می شود، ترس از رانندگی زمانی پيش می‌‌آيد كه انسان حادثه تلخی چون تصادف را در گذشته خود تجربه كرده باشد، اين ترس هر بار حتی با تماشای يك فلج كه شخص در حال رانندگی را نشان می‌دهد، تحريك می‌شود، قدرت و تأثيرگذاری احساسات منفی باعث می‌شود كه ضمير ناخود‌‌آگاه به او بگويد رانندگی خطرناك است و يا من چگونه در اين خيابان‌های شلوغ می‌توانم جان سالم به در ببرم همين مسائل باعث می‌شود تا ترس از رانندگی در وجود انسان رشد كند.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

5419379_271.jpg

ستواندوم مرتضی ابراهیمی کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از ساری گفت: مهمترین دلیل ترس از رانندگی نداشتن تسلط کافی در رانندگی و یا نوآموز بودن است.

وی افزود: تصادف با عابر پیاده ، برخورد با خودروهای دیگر ، تصادف خودرو های دیگر با وی و انتقال استرس سرنشین خودرو به راننده از دیگر عوامل های ترس از رانندگی است.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران با بیان اینکه آسیب پذیرترین افراد در رانندگی، عابران پیاده هستند گفت: ترس برخورد با عابر پیاده ترس خوبی است و از تصادف و مرگ عابر پیاده پیشگیری می کند.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی افزود: عابر پیاده برای عبور از خیابان حتماً سرعت عبور شما رو با سرعت عبور خودش تنظیم می کند بنابراین هنگام رانندگی ، باید سرعت را طوری تنظیم کنید که معادلات عابر پیاده برهم نخورد.

وی درباره عوامل تأثيرگذار ناشی از استرس در رانندگی گفت: خيابان‌های شلوغ و اتوبان‌های پرترافيك همه و همه منجر به ايجاد استرس هنگام رانندگی می‌شوند.

وی افزود: برای افرادی كه قصد ياد گرفتن رانندگی را دارند نخستين جلسه رانندگی بسيار مهم است، كسی كه رانندگی ياد می گيرد بايد برای نخستين بار ماشينش را به يك جاده خلوت و باز ببرد در غير اين صورت ترسی در او به وجود می‌آيد كه شايد تا آخر عمر در وجود او بماند.

برای بسياری از افراد اين ترس و واهمه مانع از قبولی آن‌ها در امتحانات رانندگی می‌شود.

5419377_644.jpg

خانم عابدی 2سالی است ، گواهینامه رانندگی را دریاقت کرده است اما از رانندگی هراس دارد وی علت این ترس و استرس را نداشتن مهارت کافی در رانندگی عنوان می کند و می گوید زمان آموزش و فراگیری درآموزشگاه ها کم است .

آقای 55 ساله هم می گوید: گواهینامه رانندگی دارد اما علاقه به رانندگی در خیابان های شلوغ و پرترافیک را ندارد می ترسد تصادف کند .

ترس از رانندگی در شهر، ترس از رانندگی در مكان‌های شلوغ، وارد شدن به اتوبان‌ها، بهانه‌‌‌آوردن برای فرار از رانندگی، دستپاچگی هنگام رانندگی، رانندگی نكردن در اوضاع جوی نامناسب، ترس از تصادف و از دست دادن كنترل هنگام رانندگی، ناتوانايی لحظه‌ای برای تصميم‌گيری به هنگام رانندگی، از دست دادن كنترل به هنگام رانندگی از جمله نشانه های رايج بين افرادی است كه از رانندگی می ترسند.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران درباره غلبه بر استرس در رانندگی و راه درمان جهت كاهش ترس از رانندگی گفت: اگر تازه کار هستید، در لاین وسط و یا لاین دوم سمت راست برانید. در این لاین ها رانندگانی قرار دارند که حوصله بیشتری برای رانندگی دارند و سرعتشان نسبت به دیگران کمتر است.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی افزود: حق تقدم در رانندگی با راننده ای است که در سمت راست حرکت می کند ، حق تقدم در میدان با اتومبیلیه که در میدان در حال چرخش است، رعایت فاصله 2 ثانیه با اتومبیل جلویی، راهنما در هنگام تغییر مسیر، نگاه کردن به نقاط کور آینه، رعایت سرعت مجاز، عدم گرفتن سبقت از سمت راست و خیلی موارد دیگر که جزء قوانین رانندگی محسوب می شود و مطمئن باشید با رعایت قوانین هیچگاه با هیچ اتومبیلی برخورد نخواهید کرد.

5419380_640.jpg

ترس از وارد شدن استرس از طرف دیگران:

فقط خونسرد باشید، راحت رانندگی کنید، دقت کنید و درست رانندگی کنید. مهم نیست اتومبیل های دیگه چقدر بوق بزنند، مسخره کنند، ویراژ دهند و یا هر چیز دیگری ، مهم رانندگی شماست.

توجه داشته باشید که اگر شما خوب و درست رانندگی کنید، حتی اگر دیگران با شما برخورد کنند، شما مقصر نخواهید بود. پس همواره با آرامش، خونسردی و اطمینان رانندگی کنید و از هیچکس هراسی نداشته باشید.

همیشه به خودتان بگوید:

آمدم با رعایت قوانین و مقررات ، نحوه درست رانندگی کردن را به همه یاد بدهم .

انتهای پیام/

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.yjc.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر