موضوعات وبسایت : سوالات آیین نامه اصلی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

سوالات ایین نامه افسری ۹۸

سوالات ایین نامه افسری ۹۸

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 20 بهمن 1399 ساعت 15:07

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان سوالات ایین نامه افسری ۹۸ را مطالعه خواهید کرد.

دانلود نمونه سوالات افسری راهنمایی و رانندگی ۹۹

هنرجویان پس از آنکه در آزموشگاه ثبت نام می‌کنند باید در کلاس‌های تئوری شرکت کنند. این کلاس‌ها توسط مربی تدریس می‌شود و پس از پایان دوره از شما آزمون مقدماتی گرفته می‌شود. اگر این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارید وارد آموزش‌های بخش عملی می‎شوید.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

اینجاست که به مرور مطالب تئوری از یاد شما می‎رود، درگیر کلاس‌های عملی می‌شوید و زمان شما به شدت محدود می‌شود و در عین حال هر روز به آزمون اصلی نزدیک می‌شوید بدون آنکه فرصت کافی برای مطالعه داشته باشید. اینجاست که نمونه سوالات افسری راهنمایی و رانندگی به کارتان می‌آید.
مطالب مرتبط :

سوالات آیین نامه اصلی

سوالات آیین نامه مقدماتی

نمونه سوالات افسری راهنمایی و رانندگی یا همان سوالات آزمون اصلی نمونه سوالات آیین نامه رانندگی

آزمون تئوری دوم را با نام آزمون اصلی و یا آزمون افسری یا آزمون سرهنگ می‌شناسند. به این دلیل نام افسری بر روی آن گذاشته شده که این آزمون توسط افسر راهنمایی و رانندگی گرفته می‌شود.

آزمون افسری سوالات نسبتا سخت‌تر و تحلیلی‌تری دارد، علاوه بر این سوالات آزمون افسری دارای بخشی از سوالات است که به بخش فنی معروف است و در باره بخش‌های فنی اتومبیل سوالاتی را مطرح می‌کند. با توجه به مطالبی که گفته شد می‌توان چند چالش را پیش روی هنرجویان دید که برای گذر از آن‌ها به شدت به نمونه سوالات افسری راهنمایی و رانندگی نیاز پیدا می‌کنند:

۱- با گذر زمان مطالبی که برای آزمون مقدماتی مطالعه کردند فراموش می‎شود

۲- کلاس‌های عملی ذهن شما را بر روی یادگیری عملی متمرکز می‌کند

۳- سوالات آزمون افسری پیچیده‌‌تر و تحلیلی‌تر است

۴- شما با محدودیت زمانی مواجه می‎شوید

۵- بخش جدید سوالات فنی به آزمون اضافه می‎شود

۶- استرس مضاعف بابت آزمون عملی بر شما غلبه می‌کند

Typical-traffic-questions.jpg

برای حل این شش چالش با مدیریت درست، برنامه ریزی، بالا بردن آگاهی، دانلود نمونه سوالات افسری راهنمایی و رانندگی معتبر به همراه پاسخ‌نامه و شیوه درست مطالعه کارهایی است که هنرجویان باید انجام دهند تا روز آزمون به مشکل بر نخورند.

به شما راهکارهایی برای حل این شش چالش ارائه می‌کنیم، با بررسی راهکارها و دانلود نمونه سوالات آزمون آیین نامه افسری راهنمایی و رانندگی راه پیش روی شما همراه می‌شود.

چالش اول – فراموشی

طبیعیست که مطالب حفظی آیین نامه به مرور فراموش شود. راهی که برای حال این چالش وجود دارد آن است که برای آزمون مقدماتی علاوه بر بررسی سوالات قدماتی نمونه سوالات افسری راهنمایی و رانندگی را نیز دانلود کنید.

با حذف بخش فنی این بخش را بررسی کنید، با این توضیح که نکات هر سوال را بر روی یک برگه کاغذ و برای هر سوال به اندازه یک خط یادداشت کنید. با بررسی چند آزمون شما مجموعه کاملی از نکات را در حجم بسیار کمی در اختیار دارید. نکاتی که خودتان نوشتید، بارها برای آزمون‌ها مرور کردید و می‌توانید در آینده نیز این مرور را انجام دهید.

در حین گذراندن آزمون عملی هر روز یا یک روز در میان نگاهی به این نکات بیندازید و یک آزمون جدید حل کنید و به این نکات اضافه کنید. این روند را تا روز آزمون ادامه دهید. با این کار به صورت مداوم نکات مرور می‎شود و به هیچ عنوان از یاد شما نخواهد رفت، تسلط شما برای پاسخ‌گویی به سوالات افزایش می‌یابد و همچنین استرس شما به میزان قابل توجهی کم می‌شود.

لازمه این کار دانلود نمونه سوالات افسری راهنمایی و رانندگی است.

چالش دوم – به ریختن ذهن در طی کلاس‌های عملی

مهارت جدید رانندگی دارای موانع بسیاری است و به شدت ذهن شما را درگیری می‎کند. شما در حال یادگیری مهارتی هستید که می‌تواند به شما اجازه حرکت دادن یک اتومبیل را می‌دهد تا بتوانید کیلومترها سفر کنید.

بنابراین اختصاص تمام ذهن شما بر روی بخش عملی عجیب نیست.  اما کاری که باید انجام دهید بر اساس آنچه در چالش اول عنوان شد مرور نکات آیین نامه و همچنین بررسی شرایطی است که به صورت عملی با آن مواجه می‌شوید.

اگر به چهارراه می‌رسید یا میدان، حق تقدم را با مربی مرور کنید، قوانین را به عینه در سطح شهر و در حین رانندگی مرور کنید. هر تابلویی که می‌بینید در حافظه خود به دنبال سوالات مرتبط با آن باشید. مطمئنا استفاده از آموزش‌های عملی برای مرور بخش تئوری یکی از کارهای تاثیرگذار و هوشمندانه است.

در حین بررسی نمونه سوالات افسری راهنمایی و رانندگی شرایط عملی را در ذهن مجسم کنید و به دنبال پیدا کردن این شرایط در آموزش‌های عملی باشید.

چالش سوم – پیچیده‌تر شدن سوالات

شما پیش از آزمون افسری در آزمون مقدماتی شرکت کردید. بدون شک آزمون بعدی سخت‌تر خواهد شد علاوه بر آنکه بخش جدیدی نیز به سوالات اضافه می‌شود. برای بهتر پاسخ‌دادن به سوالات آزمون اصلی باید در همان زمانی که برای آزمون مقدماتی مطالعه میکنید نمونه سوالات افسری راهنمایی و رانندگی را نیز دانلود کنید و نکات مربوط به آن‌را نیز مرور کنید.

با این کار علاوه بر آنکه برای آزمون مقدماتی به حداکثر آمادگی خود می‎رسید، برای آزمون افسری نیز آمادگی کافی را پیدا می‌کنید. سعی کنید مطالعه هر روزه را فراموش نکنید و سوالات پیچیده‌تر و تحلیلی را اصلا حفظ کنید.

باید منطق سوالات را دریابید. باید متوجه شوید که چرا پاسخ درست فلان گزینه بوده، اگر بدون بررسی کافی از سوالات تحلیلی عبور کنید بدون شک در مواجه با سوال تحلیلی بعدی دوباره اشتباه خواهید کرد. شما در صورتی که منطق سوالات را در نیابید تا ابد هم که آزمون بدهید باز اشتباه خواهید کرد.

عمیق مطالعه کنید و بگذارید که مفاهیم تحلیلی در ذهنتان جا بیوفتد. اگر ایراد و اشکالی دارید، کلاس‌ عملی فرصتی است که از مربی خود سوال کنید. اگر در بخش‌های تحلیلی خصوصا حق تقدم‌ها مشکل دارید، از مربی بخواهید شما را در شرایط عملی تصمیم گیری قرار دهید و به صورت علمی حق تقدم را مرور کنید؛ این در کنار دانلود و مرور نمونه سوالات افسری راهنمایی و رانندگی می‌تواند مشکل پیچیدگی سوالات آزمون اصلی را به کلی برطرف کنید.

%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%B1%DB%8C.jpg

چالش چهارم – مدیریت زمان

اگر نتوانسته باشید برای آزمون مقدماتی مطالعه خود را به قدر کافی برسانید تا برای آزمون اصلی هم به دردتان بخورد، زمان آن رسیده که تمامی تمرکز خود را بر دانلود و بررسی اصولی نمونه سوالات افسری راهنمایی و رانندگی قرار دهید. بررسی اصلی به چه معناست؟

شما باید این نمونه سوالات افسری راهنمایی و رانندگی را با توجه به هر آزمون دسته بندی کنید، پاسخ نامه را کنار بگذارید، برای آزمون‌های اول زمان را نیز در نظر نگیرید، شروع به پاسخ گویی کنید. باید از هر آنچه به صورت اطلاعات عمومی در ذهن دارید و یا منطقی می‌‌پندارید پاسخ دهید.

پس از پایان آزمون اجازه دارید پاسخ‌نامه را نگاه کنید. دلیل اینکه تاکید می‌کنید هنگام پاسخ‌گویی به سوالات پاسخ نامه را کنار بگذارید چیست؟ دلیل آن کند شدن ذهن است، با نگاه کردن به پاسخ نامه سرعت یادگیری کاهش می‌یابد.

هر چه ذهن شما تحت فشار قرار گیرد تا پاسخ درست را بیاید، سرعت یادیگری نیز افزایش خواهد داشت. آزمون به آزمون پیش بروید با این توضیح که برای هر سوال منطق مربوط به آن‌را به اندازه یک خط در یک برگه کاغذ یادداشت کنید.

سعی کنید هر روز یک یا دو آزمون را مرور و نکته برداری کنید تا نمونه سوالات افسری راهنمایی و رانندگی تمام شود و احتمالا شما به روز آزمون نزدیک شده‌اید. روزهای آخر با دقت نکات را مرور کنید. سعی کنید سوالاتی که بارها و باها اشتباه پاسخ‌داده‌اید را تحلیل کنید.

همچنین بخشی به سوالات اضافه شده به نام بخش فنی؛ سعی کنید این بخش را بیش‌تر بررسی کنید زیرا سوالات مربوط به آن برایتان ناآشناست. روزهای آخر آزمون‌ها را با در نظر گرفتن زمان پاسخ دهید.

چالش پنجم – سوالات فنی

برای آنکه از پس این چالش برآیید باید سوالات این بخش را به صورت اختصاصی از مجموعه نمونه سوالات افسری راهنمایی و رانندگی جدا کنید و به صورت جداگانه مطالعه کنید. همچنین باید هر بار که باری کلاس‌های عملی می‌روید یک بار کاپوت را بالا بزنید و چند مورد را مرور کنید.

مثلا روغن موتور را چک کنید و در ذهنتان بیاورید که چند وقت یکبار باید چک شود، همچنین آب رادیاتور را یا روغن هیدرولیک را و … . این کار به تثبیت مطالب در ذهنتان کمک خواهد کرد.

چالش ششم – استرس مضاعف

اینکه بدانید قرار است با چه شرایطی مواجه شوید خود از استرس و بار روحی آن شرایط کم می‌کند. پس راهکار کاهش استرس از همینجا شروع می‌شود. ما با توجه به تجربه به شما می‌گوییم که باید انتظار چه چیزی را داشته باشید.

شما آزمون مقدماتی را که پشت سر گذاشتید وارد فرآِیند یادگیری عملی می‌شوید. این فرآیند خود پر از تنش است. آزمون عملی نیز پر  از استرس و تنش است که ذهن شما را درگیر می‌کند، از طرف دیگر شما در حال نزدیک شدن به آزمون اصلی هستید، تصور می‌کنید همه مطالبی که خوانید از یادتان رفته و بخش فنی را نیز مسلط نیستید.

می‌دانید که قرار است سوالات سخت‌تر هم بشود اما شما تصور می‌کنید حتی نکات آزمون قبلی را نیز به یاد ندارید. اما چاره چیست؟ در واقع جاره مقابله با استرس همان کارهایی است که برای حل چالش‌های پیشین انجام دادید.

اگر شما نکات نمونه سوالات افسری راهنمایی و رانندگی را به صورت خلاصه یادداشت کرده باشید، کافیست یک نگاه به نمونه سوالات بیندازید تا همه آنچه خوانید مرور شود. اگر تعداد زیادی از آزمون‌هایی که در نمونه سوالات افسری راهنمایی و رانندگی وجود دارد را حل کرده باشید، تسلط شما به شدت بالا رفته، اگر روزهای آخر با مرور نکات، سوالات را به صورت زمان‌دار حل کرده باشید، استرس مدیریت زمان کاهش یافته است. کلید کاهش استرس، غلبه بر ۵ چالش پیشین است که به شما اعتماد به نفس می‌دهد و در این شرایط است که می‌توانید بر استرس خود غلبه کنید.

منبع : تست درایوینگ – نمونه سوالات آیین نامه رانندگی

جهت مشاهده جدیدترین آزمونهای آیین نامه رانندگی روی گزینه مورد نظر کلیک کنید :

نمونه سوالات آیین نامه اصلیسوالات آیین نامه مقدماتی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: testdriving.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر