موضوعات وبسایت : سوالات آیین نامه اصلی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

چگونه رانندگی را خوب یاد بگیریم

چگونه رانندگی را خوب یاد بگیریم

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 27 آبان 1400 ساعت 22:04

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان چگونه رانندگی را خوب یاد بگیریم را مطالعه خواهید کرد.

10 نکته برای رانندگی بهتر

%20348

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

هر بار که پشت فرمان می‌نشینید، در واقع دارید یک دستگاه بسیار خطرناک را به راه می‌اندازید. خواه یک راننده حرفه‌ای باشید، خواه به تازگی گواهینامه گرفته باشید، همیشه جا برای پیشرفت وجود دارد. در ادامه مطلب، 10 نکته ذکر می‌شوند تا آن ها را به خاطر بسپارید و همیشه هوشیار و ایمن رانندگی کنید.

1.یک دوره آموزش رانندگی تدافعی بگذرانید.

%20349

با گذراندن دوره های آموزش رانندگی به صورت آنلاین، نه تنها پولی پرداخت نمی‌کنید، مشکلات بیمه‌ای برایتان پیش نمی‌آید و نمره منفی هم در سوابق رانندگی‌تان ثبت نمی‌شود، بلکه گذراندن این دوره ها باعث می‌شود راننده های چندین و چند ساله، نکات فراموش شده را به یاد بیاورند و به کسانی که می‌خواهند در امتحان رانندگی شرکت کنند و حافظه ضعیفی دارند هم کمک زیادی می‌کند. آیا می‌دانید چطور به صورت چشمی و با در نظر گرفتن سرعت خودتان، فاصله‌تان با خودرو جلویی را تنظیم کنید؟ آیا می‌دانید رانندگی هنگام مستی یا وقتی که داروهای خواب‌آور مصرف کرده‌اید، چقدر می‌تواند سابقه رانندگی شما را خراب کند؟ با گذراندن دوره های آنلاین پاسخ همه این پرسش ها را پیدا خواهید کرد.

2.دقیق پارک کنید.

%20358

وقتی به پارک کردن مسلط باشید، معمولاً انجامش کار ساده‌ای است ولی در جاهای تنگ و باریک یا وقتی که تجربه کمی در رانندگی دارید، دانستن چند فوت و فن خالی از لطف نیست. در این تصویر، دستورالعمل هایی گام به گام برای ایست به صورت موازی در کنار خودرو پارک شده، دنده عقب رفتن و پارک دوبل ارائه شده است. اگر هنگام پارک دوبل به کمک بیشتری احتیاج دارید، باید به فکر نصب حسگرهای پارک روی ماشین‌تان باشید.

3.فرمان را درست در دست بگیرید.

%20349

سال های سال مربیان آموزش رانندگی به هنرجویان یاد داده‌اند دست‌شان را در موقعیت ساعت 2 و ساعت 10 بگذارند. در سال های اخیر، این دستورالعمل ها تغییر پیدا کرده‌اند و توصیه می‌شود دست‌تان را کمی پایین‌تر و در موقعیت ساعت 9 و 3 یا ساعت 8 و 4 قرار بدهید. این کار باعث می‌شود هنگام رانندگی کنترل و ثبات بیشتری داشته باشید. در رانندگی های طولانی هم دست‌تان کمتر خسته می‌شود، عضلات دست راحت‌ترند و تسلط بیشتری روی ماشین دارید. رعایت این نکته باعث می‌شود در یک چشم به هم زدن به راننده بهتری تبدیل بشوید.

4.آینه هایتان را طوری تنظیم کنید که نقاط کور را پوشش بدهند.

%20358

به جز راهی که خودتان فکر می‌کنید، راه بهتری هم برای تنظیم کردن آینه ها وجود دارد: آینه های جانبی را تا آخرین حد ممکن به سمت خارج ببرید به طوری که با آینه عقب همپوشانی پیدا کنند. در تصویر بالا راهنمایی هایی ارائه شده است.

5.وقتی خواب‌آلوده هستید (یا به هر دلیلی هوشیار نیستید) رانندگی نکنید.

%20358

همگی ما از خطرات رانندگی در حالت مستی مطلع هستیم، ولی کم خوابی شدید هم می‌تواند به همان اندازه کارایی و تمرکز شما را پایین بیاورد (بعضی افراد کلاً در خواب رانندگی می‌کنند!). بهتر است بدانید طبق تحقیقی که در سال 2010 صورت گرفته است، از هر شش تصادف شدید منجر به فوت، یکی از آن ها به علت رانندگی در حالت خواب‌آلودگی بوده است. هر زمان احساس کردید توانایی ذهنی‌تان پایین آمده است ( به علت مصرف الکل، کم خوابی، مصرف دارو و یا حتی سرماخوردگی شدید)، وقتش است کنار بزنید و استراحت کنید.

6.تند نرانید.

01car.ir(9).jpg

همگی ما می‌خواهیم زودتر به مقصد برسیم، ولی تنها کاری که تند رفتن انجام می‌دهد این است که خطر بروز تصادف یا احتمال جریمه شدن را بالا می‌برد. بهترین کار این است که با سرعت مجاز یا حتی کمتر از آن حرکت کنید.

7.بهترین روش غرق شدن در ترافیک را بدانید.

%20349

حرکت نامناسب بین خطوط باعث ایجاد راهبندان می‌شود، راننده ها را عصبی می‌کند و باعث بروز تصادف می‌شود. بسیاری افراد رفتاری تهاجمی دارند و خطوط بزرگراه را قطع می‌کنند، در حالی که دیگران با آرامش بین خطوط می‌رانند تا زمانی که به خروجی مورد نظرشان برسند. بهترین گزینه برای همگی افراد این است که آرامش‌شان را حفظ کنند و لایی نکشند (به امتحانش می‌ارزد. وقتی تصمیم دارید تغییر مسیر بدهید یا هنگامی که دیگران می‌خواهند این کار را بکنند، بهتر است خونسردی خودتان را حفظ کنید و خیلی زود دوباره به مسیر اصلی‌تان برگردید. همگی ما باید دست به دست هم بدهیم تا وضعیت ترافیک را بهتر کنیم).

8.مثل یک مدیر تمام عیار رانندگی در شرایط سخت را مدیریت کنید.

21car.ir(6).jpg

حتی با تجربه‌ترین راننده ها هم ممکن است در شرایط سخت کم بیاورند. بهتر است با طرز رانندگی در زمستان و جاده های لغزنده آشنا باشید، اصول رانندگی در شب را بدانید، با طرز حرکت ایمن در جاده های دو طرفه آشنا باشید، بدانید چرا باید عینک آفتابی بزنید و چرا نباید هنگام بارندگی از کروز کنترل استفاده کنید.

9.حواس‌پرتی را کنار بگذارید و بدانید کجا می‌خواهید بروید.

%20358

همگی ما می‌دانیم ارسال پیامک هنگام رانندگی، هم خطرناک است و هم برخلاف مقررات راهنمایی و رانندگی. البته می‌توان در حین استفاده از تلفن همراه رانندگی هم کرد، ولی اگر از آن برای مسیریابی استفاده نمی‌کنید، بهتر است آن را خاموش کنید و داخل کیف‌تان بگذارید. البته تلفن همراه تنها چیزی نیست که مزاحم شماست و حواس‌تان را پرت می‌کند. اگر هنگام رانندگی چیزی بخورید یا بیاشامید، با رادیو ور بروید یا فرد پر چانه‌ای پیش‌تان نشسته باشد، قادر نخواهید بود خوب رانندگی کنید. ارسال پیامک هنگام رانندگی حواس شما را زیاد پرت می‌کند و حواس‌پرتی عامل اصلی بسیاری از تصادفات محسوب می‌شود. یکی از مواردی که موجب حواس‌پرتی شما می‌شود این است که ندانید دقیقاً کجا هستید و کجا می‌خواهید بروید. حتی اگر روی تلفن همراه یا خودروتان مسیریاب ماهواره‌ای داشته باشید باز هم ممکن است به خودتان بگویید: "بگذار ببینم، از کدام خروجی بروم بهتر است؟" و در یک چشم به هم زدن تغییر مسیری ناگهانی و خطرناک داشته باشید. سعی کنید تا حد امکان، پیش از حرکت مسیری که می‌خواهید بروید را بررسی کنید. از Google Street view نیز می‌توانید استفاده کنید تا پیش از حرکت، با چم و خم های مسیر آشنا باشید.

10. تمرین کنید.

%20358

کلام آخر هم این که بهترین راه برای حرفه‌ای شدن، این است که بیشتر و بیشتر رانندگی کنید. این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید. هر چه باشد هرچه قدر در زمینه رانندگی مهارت کسب کنید باز هم کم است.



منبع: 1car.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر