موضوعات وبسایت : سوالات آیین نامه اصلی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

محدودیت گواهینامه پایه یک

محدودیت گواهینامه پایه یک

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 22 بهمن 1400 ساعت 14:33

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان محدودیت گواهینامه پایه یک را مطالعه خواهید کرد.

طبق چیزی که پلیس راهور اعلام کرده است؛ گواهینامه رانندگی پایه یک به منظور اجازه رانندگی با خودروهای سنگین (خودروهای باربری بیش از ۶ تن و خودروهای مسافربری بیش از ۲۶ نفر) به جز وسایل نقلیه ویژه موتور سیکلت و موتور گازی محسوب می شود.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

با این حساب انتظار داریم که همه چیز در مورد گواهینامه پایه یک سخت تر باشد و برای دریافت آن نیازمند طی کردن مراحل پیچیده تری باشیم. در خصوص دریافت گواهینامه رانندگی پایه یک باید آزمون آیین نامه سنگین تر و جدی تری را پشت سر گذاشت و همین طور قطعا آزمون شهر و عملی آن نیز به مراتب سنگین تر خواهد بود.

7dohpjjtmcmq.jpeg

شرایط اخذ گواهینامه رانندگی پایه یک به شرح زیر است:

• دارا بودن حداقل سن ۲۵ سال تمام و بالاتر از آن

• قبولی در آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی (می توان بارها و بارها در این آزمون شرکت کرد تا به نمره قبولی دست یافت، اما بدون قبولی در آن مراحل بعدی ناممکن خواهد بود.)

• قبولی در آزمایش رانندگی با اتومبیل های بزرگ اعم از کامیون و اتوبوس (این آزمون شهر بارها سخت و پیچیده تر از آزمونی است که برای دریافت گواهینامه پایه 3 با خودروهای معمولی می دهید.)

• داشتن اطلاعات فنی لازم در ارتباط با وسایل نقلیه (این موضوع در خصوص گواهینامه پایه 3 هم صدق می کند، اما سنگینی آن در مورد اطلاعات فنی ماشین های سنگین بیشتر صدق می کند.)

• گذشتن ۲ سال تمام از تاریخ اخذ گواهینامه پایه دوم (در گواهینامه پایه دوم نیز نیاز به داشتن گواهینامه پایه سوم و گذشتن 2 سال از زمان اخذ آن وجود دارد.)

• انجام معاینات جسمی (به جز استفاده از عینک گواهینامه پایه یک با محدودیت دیگری صادر نخواهد شد)

42g5a0hyn2a5.jpeg

• اصل گواهینامه پایه ۲ یا همان گواهینامه ب 2 یا گواهینامه رانندگی پایه دو

• اصل کارت ملی یا تاییدیه صادره از اداره ثبت احوال به همراه یکبرگ کپی (کارت ملی جدید و هوشمند(

• ارائه گواهینامه دیگر در صورت وجود اعم از موتورسیکلت یا ویژه (از جمله : تراکتور و ...)

• اصل شناسنامه عکس دار به همراه یکبرگ کپی از صفحه اول و در صورت داشتن توضیحات یکبرگ کپی از صفحه توضیحات.

• ۸ قطعه عکس ۴*۳ تمام رخ جدید (تجدید چاپ نباشد) با زمینه روشن، لباس تیره و تمام رخ: توجه داشته باشید که زمینه روشن بودن عکس اهمیت زیادی دارد و در صورتی که عکس را با زمینه تیره ارائه داده باشید، به حتم نیاز به تعویض عکس خواهد بود.

عکس متقاضی باید بدون عینک. (عکس باید در شرایطی باشد که صورت شخص کاملا واضح بدون و هیچ تزیین و ابزار اضافی در آن به کار نرفته باشد.)

عکس آقایان بایستی بدون کلاه، کراوات و لباس نظامی باشد، روحانیون درخصوص ارائه عکس با عمامه (گردی صورت و دوگوش کاملا مشخص باشد) و اتباع خارجی با کروات مخیر هستند.

آقایان مبتلا به تاسی سر در ارائه عکس با کلاه گیس مخیر بوده لیکن ثبت بیماری آنان در قسمت اطلاعات پزشکی سیستم مکانیزه صدور گواهینامه الزامی است.

عکس بانوان باید به نحوی باشد که ضمن رعایت کامل حجاب اسلامی، گردی صورت متقاضی در عکس مشخص باشد.

qrepv7z3oi5m.jpeg

طبق قانون جدی برای گرفتن گواهینامه پایه یک، نیازی به ارائه کارت پایان خدمت نیست. البته پیشتر داشتن کارت پایان خدمت یک پیش نیاز برای دریافت هر نوع گواهینامه بود، اما در قانون اصلاح شده نظام وظیفه، این مورد برطرف شده است. به این صورت افرادی که هنوز دوران خدمت سربازی خود را نگذرانده اند، می توانند برای دریافت گواهینامه خود اقدام کنند و مانعی از این بابت وجود نخواهد داشت.

برای دریافت گواهینامه رانندگی پایه 1 حتما باید گواهینامه پایه 2 داشته باشیم. به واقع داشتن گواهینامه رانندگی در هر پایه ای، نیازمند داشتن گواهینامه پایه قبل را دارد. وقتی برای دریافت گواهینامه پایه 1 مراجعه می کنید، نیاز به داشتن گواهینامه پایه 2 بوده و زمانی که برای دریافت گواهینامه پایه 2 اقدام می کنید، داشتن گواهینامه پایه 3 ضروری خواهد بود. به علاوه باید از داشتن هر یک از این گواهینامه های پیش زمینه، حداقل 2 سال گذشته باشد.

jekdvzewq8uc.jpeg

آیی

باید گفت که برای اخذ گواهینامه پایه یک داشتن دیپلم ضروری نیست. به واقع شما بدون داشتن دیپلم می توانید برای دریافت این گواهینامه اقدام کنید و تنها داشتن سواد خواندن و نوشتن کافی خواهد بود. این مورد گرفتن گواهینامه را برای تمام افراد ساده می سازد.

اگر مایل به دریافت خلافی خودرو خود هستید، با استفاده از برنامه خلافی خودرو می توانید به فهرست و ریز خلافی های خود دست یافته و به صورت مجزا یا یکجا پرداخت آن ها را انجام دهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: virgool.io



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر