موضوعات وبسایت : سوالات آیین نامه اصلی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

تفاوت آیین نامه موتور و ماشین

تفاوت آیین نامه موتور و ماشین

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 05 فروردین 1401 ساعت 13:08

تاریخ انتشار: دوشنبه 15 ارديبهشت 1399 - 17:51

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

کد خبر: 354681

بسیاری از افراد که می خواهند گواهینامه موتور سیکلت بگیرند این سوال را می پرسند که آیا سوالات آیین نامه موتور با ماشین فرقی دارد یا یکی است؟ معمولا این سوال به این دلیل پیش می آید که با یک جستجوی ساده نمونه سوالات آیین نامه زیادی می بینیم که اکثرا برای ماشین هستند و خیلی صحبتی از نمونه سوالات آیین نامه موتور سیکلت نمی شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هر شخصی در طول زندگی خود بار ها نام آزمون آیین نامهرانندگی را شنیده است. زمانی که از آزمون آیین نامه صحبت می کنیم دو موضوع پیش می آید. یکی اینکه آزمون آیین نامه کتبی که به صورت سوالات تستی از متقاضیان گواهینامه رانندگی گرفته می شود و دوم آزمون آیین نامه عملی یا شهری است که فرد مورد نظر باید به صورت عملی در حضور افسر راهنمایی و رانندگی امتحان شهری بدهد و در صورتی که با موفقیت سپری کند میتواند گواهینامه رانندگی خود را بگیرد.

ما امروز می خواهیم کمی در مورد آزمون آیین نامه کتبی صحبت کنیم و برای کسانی که شاید نیاز داشته باشند اطلاعات بیشتری درمورد این امتحان بدست آورید مفید واقع شویم.

شرایط شرکت در آزمون آیین نامه چیست؟

برای شرکت در امتحان آیین نامه شرایطی خاصی مد نظر نیست صرفا باید متقاضی گواهینامه رانندگی با شرکت در کلاس های آیین نامه که معمولا در آموزشگاه های رانندگی برگزار می شود حضور یابد و پس از اینکه جلسات آیین نامه تمام شد آزمون آیین نامه اصلی از متقاضیان گرفته می شود.

چندتا آزمون آیین نامه وجود دارد؟

این سوال خوبی است و جالب است بدانید که تا همین چند مدت پیش از هر متقاضی گواهینامه رانندگی دو آرمون آیین نامه گرفته می شد. یکی آزمون آیین نامه مقدماتی بود و دیگری آزمون آیین نامه اصلی . اما در حال حاضر فقط یک امتحان از متقاضیان گرفته می شود که همان اصلی است.

البته این اتفاق خیلی بازخورد خوبی داشت و با استقبال همگی برخوردار بود چون عملا امتحان مقدماتی با اصلی تفاوت چندانی نداشت و متقاضی با دادن امتحان اصلی آیین نامه نکات بیشتری را نمی آموخت و به نظر می رسید همان یک امتحان کافی است که خوشبختانه این تصمیم اتخاذ شد و متقاضیان دیگر نیاز نیست برای اخذ گواهینامه رانندگی خود در دو آزمون شرکت کنند، بلکه قبولی در آزمون آیین نامه اصلی کافی است ولی توجه داشته باشید که قبولی در امتحان شهری رانندگی نیز شرط دیگری برای گرفتن گواهینامه می باشد که البته ما قصد نداریم در این مطلب در مورد امتحان شهری صحبتی کنیم و صرفا بحث مورد نظر ما آزمون آیین نامه اصلی کتبی است.

آیا آزمون آیین نامه موتور سیلکت با ماشین فرقی دارد؟

بسیاری از افراد که می خواهند گواهینامه موتور سیکلت بگیرند این سوال را می پرسند که آیا سوالات آیین نامه موتور با ماشین فرقی دارد یا یکی است؟ معمولا این سوال به این دلیل پیش می آید که با یک جستجوی ساده نمونه سوالات آیین نامه زیادی می بینیم که اکثرا برای ماشین هستند و خیلی صحبتی از نمونه سوالات آیین نامه موتور سیکلت نمی شود.

در نهایت باید گفت که بله فرق دارند همین طور که کتاب آیین نامه موتور و ماشین با هم متفاوت هستند نمونه سوالات آن نیز با یکدیگر فرق دارند البته این موضوع را در نظر داشته باشید که خیلی از سوالات ممکن است بین ماشین و موتور مشترک باشند یعنی اگر شما قبلا برای گواهینامه ماشین شرکت کرده باشید و در آزمون های آیین نامه حضور داشته باشید و سپس بعد از چند ماه در آزمون های آیین نامه موتور شرکت کنید به راحتی متوجه خواهید شد که برخی از سوالات آیین نامه در هر دو مشترک هستند دلیلش هم واضح است. چرا که شما در نظر داشته باشید بسیاری از تابلو های راهنمایی و رانندگی و حق تقدم های برای ماشین و موتور قوانینش یکی است و نمی توان فرقی را میان این دو در نظر گرفت ولی در بخش فنی این طور نیست . در واقع تفاوت آزمون آیین نامه ماشین و موتور نیز بیشتر در همین سوالات مربوط به فنی است همین طور که میدانید بحث فنی ماشین و موتور کاملا با هم تفاوت دارند و به همین دلیل نیز سوالات فنی که در هنگام امتحان آیین نامه می آید متفاوت می شوند و باید در نظر داشته باشید که سوالات فنی بسیار مهم هستند.

برای قبولی در آزمون آیین نامه رانندگی چیکار کنیم؟

این مهم ترین موضوعی است که هر متقاضی می پرسد و یک چالش بزرگ می باشد. پاسخ این است که نمونه سوالات آزمون آیین نامه را بخوانید تا بتوانید خودتان را بسنجید و از طرفی دیگر کمی با فضای آزمون بیشتر آشنا شوید. پیشنهاد می کنیم بسته طلایی آزمون آیین نامه رانندگی که در سایت ایران آنلاین توضیحات بیشتری در مورد این بسته است را بخوانید.

در سایت soal-aeennameh نیز سوالات آیین نامه اصلی رایگانی میتوانید بخوانید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: iusnews.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر



سایر مطالب