موضوعات وبسایت : سوالات آیین نامه اصلی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

چگونه ماشین را به حرکت درآوریم

چگونه ماشین را به حرکت درآوریم

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 07 اسفند 1399 ساعت 11:57

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان چگونه ماشین را به حرکت درآوریم را مطالعه خواهید کرد.

آموزش به حرکت درآوردن خودرو به زبان ساده

حرکت کردن خودرو برای خودش آداب و رسومی دارد. نمی توان به هر ترتیبی که خودمان فکر می کنیم درست است، خودرو را حرکت دهیم. از همین جهت امروز برای شما آموزش به حرکت درآوردن خودرو را تنظیم کرده ایم تا یاد بگیرید چگونه خودروی خود را حرکت دهید. قطع به یقین می گوییم حتی بسیاری از کسانی که گواهینامه رانندگی دارند و سالهاست که رانندگی می کنند، هنوز درست و دقیق نمی دانند که چگونه خودروی خود را حرکت دهند و واقعا همه اصول لازم برای این کار را رعایت نمی کنند. پس فرقی ندارد که شما گواهینامه دارید یا نه؛ این آموزش می تواند برای همه مفید باشد. حرکات اشتباه رانندگی در بعضی مواقع می تواند موجب ارتکاب کد تخلفات رانندگی شده و به جریمه خودرو منجر شود.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی


***برای خرید طرح ترافیک و استعلام آنلاین خلافی با موبایل کلیک کنید.***

9r04_%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4_%D8%A8%D9%87_%D8%AD%D8%B1%DA%A9%D8%AA_%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%86_%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%883.jpg

صفر تا صد آموزش به حرکت درآوردن خودرو برای همه

ساده و بی تکلف می گوییم، برای حرکت دادن خودروی خود ابتدا پا (پای چپ) را روی کلاچ قرار می دهیم و دنده را خلاص می کنیم. استارت می زنیم. برای شروع حرکت ابتدا پای چپ روی کلاچ است و در حالی که با پای راست ترمز را گرفته ایم، با پای چپ کلاچ را تا انتها گرفته و دنده را در حالت دنده 1 قرار می دهیم، ترمز دستی را می خوابانیم و راهنما را به سمت پایین (خروج از پارک راهنمای چپ) می زنیم. سرمان را می چرخانیم و آینه ها را کنترل می کنیم. سپس ترمز را رها می کنیم (در جاده کفی یا هموار ) به آرامی پدال گاز را همزمان با رها کردن تدریجی کلاچ فشار می دهیم. کلاچ را کم کم و به آرامی بالا می آوریم تا جایی که تشخیص دهیم که خودرو با نیروی موتور شروع به حرکت کرده،کلاچ را در نقطه حرکت مثل گاز ثابت می کنیم. دو الی سه متر جلو می رویم ( حتما باید چند ثانیه کلاچ را ثابت نگه داریم) و بعد با خیال راحت کلاچ را رها کرده و به گاز دادن خود ادامه می دهیم.

نکته مهم در آموزش به حرکت درآوردن خودرو این است که هرگز نباید کلاچ را در دنده یک به طور ناگهانی رها کرد. زیرا خودرو به جلو پرت می شود و خاموش می شود. این نکته را نیز همیشه به یاد داشته باشید که هنگام حرکت کردن عملکرد کلاچ بر عکس عملکرد ترمز و گاز است. لذا آن را از پایین به بالا رها کنید.

حتما بخوانید: پیگیری کارت خودرو از طریق پیامک

ترفندی برای به حرکت درآوردن خودرو

کلاچ را تاجایی بالا بیاورید که دور موتور شروع به پایین آمدن کند و درگیر شود. سپس بدون رها کردن کلاچ، گاز دهید. به این ترتیب ماشین شروع به حرکت می کند و شما با روشی از خاموش شدن ناگهانی خودرو جلوگیری کرده اید. این ترفند را فقط برای شروع یادگیری رانندگی استفاده کنید. بعد از اینکه خودرو حرکت کرد، کلاچ را آرام آرام رها کنید.

hy0g_%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4_%D8%A8%D9%87_%D8%AD%D8%B1%DA%A9%D8%AA_%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%86_%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%882.jpg

چگونه از پارک خارج شویم؟

آموزش به حرکت درآوردن خودرو به همین جا ختم نمی شود. باید بدانید که شکل درست خارج شدن از پارک چگونه است. برای این کار باید راهنمای چپ را بزنید. همه چیز را با آینه و با چرخاندن سر خود کنترل می کنیم. نباید هیچ نقطه کوری در تیررس شما باشد. وقتی شرایط را مساعد دیدید، خودرو را را به حالت 30 درجه کج می کنید و می ایستید. حتما می پرسید 30 درجه را چگونه تشخیص دهیم؟ خیلی راحت است؛ وقتی سر گلگیر سمت راست خودرو به چراغ سمت چپ اتومبیل جلویی برسد، به این معنی است که خودرو 30 درجه کج شده است. یک بار دیگر سرتان را به سمت چپ بچرخانید و در صورتی که خودرویی در لاین حرکت نبود، به آرامی حرکت کنید و وارد لاین حرکت شوید. خودرو و فرمان در لاین حرکت باید به شکل صاف باشد. به این ترتیب حرکت عادی خود را ادامه می دهید.

کی دنده را عوض کنیم؟

آموزش به حرکت درآوردن خودرو فقط محدود و منحصر به حرکت دادن خودرو نیست. شما باید بدانید که چه زمانی باید دنده را عوض کنید. به طور کلی زمانی که دور موتور به 2500 تا 3000 رسید، باید به دنده بالاتر بروید. مثلا از یک به دو. فراموش نکنید دور موتوری که بر اساس آن دنده را باید تغییر دهید، در ماشین ها مختلف، متغیر است. می توانید خود را به صدای ماشین و کشش خودرو برای تعویض دنده عادت دهید. برای تعویض دنده نیز خیلی ساده کلاچ را بگیرید و دنده مناسب را جا بزنید. بد نیست بدانید که بعضی از خودرو ها مجهز به نشانگر تعویض دنده هستند تا به این ترتیب دور موتور بیش از حد بالا نرود.

zdiz_%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4_%D8%A8%D9%87_%D8%AD%D8%B1%DA%A9%D8%AA_%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%86_%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%884.jpg

چه طور هنگام حرکت دنده عوض کنیم؟

ساده است؛ تعویض دنده خودروی در حال حرکت، دقیقا همانند جا زدن دنده یک ماشین در حالت سکون است. شما باید خوب بشنوید، خوب نگاه کنید و خوب هم احساس کنید تا به درستی پدال کلاچ و گاز را بالا و پایین بیاورید. بعد از تعویض دنده حتما پا را از کلاچ بردارید. تا هم پای شما استراحت کند و هم صفحه کلاچ خراب نشود.

چه زمانی به دنده پایین تر برویم؟

آموزش به حرکت درآوردن خودرو به شما یاد می دهد که چه زمانی نیاز دارید که دنده را کم کنید. اگر سرعت خودرو در دنده ای که هستید، کمتر از حد لازم شود، خودرو می لرزد. انگار که می خواهد خاموش شود یا اینکه هرچه قدر گاز می دهید، گاز نمی خورد. این حالت یعنی که شما در دنده مورد نظر سرعت کافی را ندارید. باید یک دنده کم کنید. یعنی اگر 4 هستید به 3 بروید یا اگر 3 هستید به 2 بروید.

farmooon پنج‌شنبه 3 مرداد 1398 ساعت 19:22

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر