موضوعات وبسایت : سوالات آیین نامه اصلی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

اموزش رانندگی برای افراد ترسو

اموزش رانندگی برای افراد ترسو

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 12 آذر 1400 ساعت 23:12

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان اموزش رانندگی برای افراد ترسو را مطالعه خواهید کرد.

رانندگی مهارتی است که این روزها اگر نداشته باشید بسیاری از کارهایتان لنگ می‌ماند. افرادی که از رانندگی ترس دارند به دلایل متعدد نیاز به آموزش‌های جداگانه‌ای خواهند داشت و زمان بیشتری را باید صرف تمرین و تکرار کنند تا این ترس در وجودشان ریشه‌ کن شود و بتوانند با اعتماد به نفس کامل رانندگی کنند.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

برای کاهش ترس شاید لازم باشد از مشاوره و کمک متخصصان کمک گرفته شود، اگر ترس از رانندگی دارید به شما اطمینان می‌دهیم با کمی صبر و حوصله در نهایت به راننده‌ای ماهر تبدیل خواهید شد.

%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AF-%D8%AA%D8%B1%D8%B3%D9%88.jpg

برای کاهش ترس از رانندگی از کارهای ساده شروع کنید

تا پیش از آنکه آماده به حرکت شوید لازم است که با آرامش صندلی را تنظیم کنید، آینه را دقیق تنظیم، آینه‌‎های اطراف خود را به نحوی تنظیم کنید که بیشترین میدان دید را داشته باشید.

صندلی را بر اساس بدن خود تنظیم کنید و بارها پای خود را بر روی پدال‌ها امتحان کنید. پیش از هر کار از شیوه کار با دنده و راهنما‌ها بدون آنکه حرکت کنید آگاه شوید. چشم خود را به هر سه آینه عادت دهید. هیچ عجله‌ای برای استارت زدن نیست.

اگر گواهینامه دارید اما ترس از رانندگی گریبانگیر است در صورتی که از اتومبیل اتوماتیک استفاده میکنید دنده‌ها متفاوت است و نیازی به یادگیری کار به کلاچ نیست اما اگر هنوز گواهی‌نامه نگرفته‌اید سعی کنید تمرین را با دنده‌ای انجام دهید.

اگر ترس از رانندگی دارید گام اول را بارها تمرین کنید

نوبت به آن رسیده که ماشین را روشن کنید. پیش از استارت زدن باید دنده را خلاص کرد. اگر دنده خلاص شود و ترمز دستی بالا باشد و درست کار کند امکان حرکت اتومبیل وجود ندارد اما اگر دستی بالا نباشد و یا به درستی کار نکند اتومبیل خارج از کنترل شما به حرکت در خواهد آمد.

بنابراین زمانی که خلاص می‌کنید پا را آماده بر روی پدال ترمز نگه دارید تا در صورت نیاز ترمز بگیرید. هیچ عجله‌ای نیست برای استارت زدن سعی کنید تا زمانی که آرامش خود را بدست نیاورید استارت نزنید. بستن کمربند را فراموش نکنید. دستی را بخوابانید و استارت بزنید. حال نوبت راهنما زدن است است، راهنما بزنید و آینه‌ها را بررسی کنید، کلاچ بگیرید و دنده یک بگذارید، خیلی آرام همزمان که گاز می‌دهید پای خود را از روی کلاچ بردارید و گاز دهید.

ماشین به حرکت در می‌آید و پس از چند ثانیه کلاچ را کاملا رها خواهید کرد. به همین راحتی حرکت را آغاز می‌کنید.

اگر اتومبیل اتومات است، پا روی ترمز، دنده D و پا را به آرامی از ترمز بردارید و خیلی آرام گاز دهید.

برای کسانی که ترس از رانندگی دارند اگر لازم باشد چندین بار عمل راه افتادن و ایستادن را تمرین کنند ، آنقدر تمرین کنید تا مطمئن شوید ترمز زیر پای شماست و جای نگرانی نیست. برای گام‌های اول تنها حرکت و ایستادن را تمرین کنید تا زمانی که همین کار اولیه را کامل و بدون استرس انجام دهید به تمرین و تکرار ادامه دهید.

گام دوم حرکت در محیط‌های خلوت برای افرادی که ترس از رانندگی دارند

بالا بردن مهارت‌های کنترل بر روی فرمان در مکان‌های خلوت است. به یاد داشته باشید که اگر مربی ماهر و با تجربه‌ای را انتخاب کنید کارتان بسیار راحت تر خواهد بود. دنده عقب را با اصول درست تمرین کنید.

کامل برگرید و دست خود را پشت صندلی شاگرد قرار دهید. همیشه با سرعت بسیار پایین حرکت کنید. دور دو فرمان و پارک کردن را تمرین کنید. حواستان به تابلوها، حق‌تقدم و عابرین پیاده باشد. برای گام‎‌های اول سرعت شما باید بسیار پایین باشد. زمانی که حس کردید بر فرمان و گاز و کلاچ تسلط کامل دارید وقت آن است که به محیط‌هایی وارد شوید که کمی شلوغ‌تر است.

ورود به محیط‌های شلوغ گام سوم افرادی که ترس از رانندگی دارند

وقت آن رسیده که در خیابان‌هایی که اتومبیل تردد دارد تردد کنید و مهارت‌های خود را محک بزنید. این کار را حتما با مربی انجام دهید و اگر ترس از رانندگی دارید سعی کنید برای روزهای اول تنها نباشید.

حواستان به قوانین باشد. اصلا به واکنش‌های دیگران توجه نکنید. بوق یا چراغ‌های مداوم یا تمسخر و غیره را نادیده بگیرید. بدانید که شما به عنوان یک تازه‌کار حق دارید با سرعت پایین حرکت کنید و واکنش منفی سایر رانندگان نشان‌دهنده فرهنگ پایین رانندگی است.

عجله نکنید، به تابلوها و حق تقدم توجه کنید، در لاین دوم با سرعت مطمئن حرکت کنید، برای مدت طولانی تمرین و تکرار را ادامه دهید تا به شلوغی خیابان عادت کنید. حتما در شرایط ترافیک، سربالایی و سرپایینی قرار گیرید و خود را به چالش بکشید، هر چه بیشتر در شرایط سخت رانندگی کند تسلط شما نیز بالاتر خواهد رفت و ترس از رانندگی نیز کاهش می‌یابد.

افکار منفی را از خود دور کنید، تجربه رانندگی و مهارت رانندگی را بالا ببرید و تمرین و تکرار را فراموش نکنید.


منبع: testdriving.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر