موضوعات وبسایت : سوالات آیین نامه اصلی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

عدم رعایت فاصله طولی

عدم رعایت فاصله طولی

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 21 بهمن 1399 ساعت 00:58

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

مدیر حمل و نقل و ترافیک شهرداری اظهار داشت؛  عدم رعایت فاصله طولی با خودرو جلویی هنگام رانندگی یکی از شایع ترین مواردی است که منجر به تصادف می شود لذا همواره چه در داخل شهرها و چه در جاده ها باید فاصله مناسبی را با خودرو جلویی خودمان داشته باشیم تا در صورت توقف ناگهانی خودروی جلویی به آن برخورد  نکنیم ؛ عدم رعایت فاصله طولی علاوه بر این در سایر کشورها نیز جرایم رانندگی محسوب می شود که جریمه بعضا سنگینی نیز برای خاطیان در نظر گرفته  می شود .                                                                     
به گزارش واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر اصغر صابر افزود  براساس ماده 173 آیین نامه راهنمایی و رانندگی وسایط نقلیه ای که در پشت سر وسیله نقلیه دیگر حرکت می کنند موظفند فاصله مناسبی را برای جلوگیری از تصادف حفظ نمایند. طبق مواد آیین نامه راهنمایی و رانندگی به ازای هر 15 کیلومتر سرعت فاصله خودرو با خودرو جلویی می بایست حداقل 6 متر یا طول یک خودرو باشد .برهمین اساس، برخی از مردم به دلیل عدم  آگاهی از مقررات راهنمایی و رانندگی مرتکب این قبیل جرایم می شوند لذا آگاه کردن مردم از قوانین موجود نقش مهم و تاثیر گذاری در کاهش وقوع جرایم ر انندگی دارد؛ از طرفی فرهنگ سازی و افزایش جریمه نیز دو عامل مهم دیگر در کاهش جرایم رانندگی است. که اگر به بهترین نحو ممکن صورت پذیرد قطعا تاثیر گذار خواهد بود.  

وی در پایان عنوان نمود مبلغ جریمه  عدم رعایت فاصله طولی و عرضی با وسیله نقلیه جلویی یا جانبی را و یا تصادف ناشی از عدم توجه به جلو برابر 60 هزار تومان می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.bushehr.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر