موضوعات وبسایت : سوالات آیین نامه اصلی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آزمون آیین نامه اصلی فنی

آزمون آیین نامه اصلی فنی

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 18 بهمن 1400 ساعت 20:42

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آزمون آیین نامه اصلی شماره: ۱۴ سال ۹۹

کاربر عزیز، سوالات آزمون آیین‌نامه رانندگی ۱۴ پیش روی شماست، آزمونی که حاوی سی سوال است، برای پاسخگویی به این پرسش‌ ها شما بیست دقیقه زمان دارید، توجه داشته باشید که پس از اتمام آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی ،شما می‌توانید نتیجه و پاسخ درست و یا نادرست سوالات را از قسمت آزمون آیین نامه اصلی دریافت کنید، شرکت در این آزمون محک مناسبی برای شرکت در آزمون آیین‌ نامه رانندگی خواهد بود. برای مشاهده پاسخنامه روی گزینه پایان آزمون کلیک کنید.
‌پیروز باشید.

%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%A2%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C-14-300x235.png

آزمون اصلی شماره 14:

مدت زمان این آزمون ۲۰ دقیقه می باشد.

موفق باشید


خط کشی عرضی:به خط کشیهایی که در عرض شبکه راهها طراحی می گردند، خطوط عرضی می گویند. مهمترین آنها عبارتند از ۱- خط کشی عبار پیاده ۲- خط ممتد ایست ۳- خطوط توقف منقطع

?خط کشی عبور پیاده: خطوط عابر پیاده در ورودی تقاطع یا در محلی معین از راهها برای استفاده عابر پیاده و عبور از عرض راه کشیده می شود.

Untidsfdsled-min.jpg
?خط ممتد ایست: رانندگان باید قبل از خط ممتد ایست که معمولا در تقاطعها کشیده می شود توقف کامل نمایند.

Anndower-min.jpg
?خطوط توقف منقطع: رانندگان با مشاهده این خطوط باید از سرعت خود کاسته و با رعایت احتیاط و حق تقدم عبور وارد راه اصلی شوند. در صورت لزوم رانندگان باید توقف کامل نمایند.

Udfdfded-min.jpg

Annotation-min.jpg

?برگرفته از صفحه ۲۵ و ۲۶ کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی

فرهنگ رانندگی

رانندگانی که برای خود، اجتماع و ارتباطات اجتماعی ارزش قائل نیستند همیشه در حال نقض قوانین و مقررات هستند. بخش مهم رانندگی این افراد، جای دادن خودروشان در اولین فضایی است که خالی می شود. انجام حرکاتی نظیر سبقت غیر مجاز، سرعت غیرمجاز، عبور از هر مسیر ممکن، بی توجهی به چراغ قرمز و نادیده گرفتن تابلوی ورود ممنوع توسط آنها نیز عجیب به نظر نمی رسد چرا که از نظر این افراد، خیابان و شبکه معابر یک فضای عمومی نیست.

جدای از این تخلفات، اصرار بر ادب کردن دیگران در هنگام رانندگی این گونه افراد نیز جالب به نظر می رسد. اینجاست که چنین رفتارهایی ناپسند و جامعه ستیز، باعث می شود تا خیابانها، بزرگراهها، جاده ها و سایر شبکه های ارتباطی، مسیری امن و مناسب برای رانندگی نباشد.
بنابراین می توان اظهار نمود نحوه رانندگی هر فرد جدا از مهارتش، فرهنگ و سطح توسعه اجتماعی او را نشان می دهد وبیان کننده ابعاد مختلف شخصیت، رفتار و درک اجتماعی است.

رانندگی نامناسب و جامعه ستیز، علاوه بر اینکه برکارآیی فرد در جنبه های گوناگون زندگی اش نیز تاثیر می گذارد و باعث ایجاد تنش در وی می شود، بر افرادی که در حال تردد در این اجتماعی هستند نیز تاثیر منفی بر جای می گذارد و در نهایت افراد جامعه را ملتهب، بیمار و سلامتی اقتصادی – اجتماعی جامعه را تهدید می کند.

برگرفته از کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی (فرهنگ رانندگی)

به سوالات آیین نامه تست درایو چند ستاره می دهید؟

[امتیاز از مجموع: 2429 Average: 3.3]

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: test-drive.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر