موضوعات وبسایت : سوالات آیین نامه اصلی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

راه های افزایش سرعت عمل در رانندگی

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 03 فروردین 1401 ساعت 19:53

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان راه های افزایش سرعت عمل در رانندگی را مطالعه خواهید کرد.

((عزیزم لطفا" لایک و پست مجدد کن تا به دست همه برسه و این رسانه حمایت بشه))

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

برای هنرجویان و راننده های مبتدی شاید کمی سخت باشد که با سرعت بالا رانندگی کرده و دنده را به 3 تغییر دهند و معتقد باشند که به وسیله دنده 2 هم میتوان رانندگی کرد ولی سرعت با شرایط ترافیک را هم باید در نظر گرفت برای مثال در کمربندی که تابلو سرعت ۶۰ را نشان میدهد اگر بخواهید با سرعت 30 یا 40 حرکت کنید موجب ترافیک شده و اعتراض رانندگان دیگر را در پی خواهد داشت .

در هنگام حرکت برای تغییر سریع دنده به 3، پدال گاز را محکم فشار داده و پس از چند ثانیه دنده را به 3 تغییر داده و کلاج را رها کنید. البته در صورت نزدیکی به دست انداز و کم بودن سرعت، روند تغییر دنده را ادامه نداده و پس از عبور کردن از دست انداز مراحل گفته شده را اجرا کنید.

برای پارک کردن یا عبور از تقاطع و یا نزدیکی به دست انداز پدال گاز را رها کرده و پدال ترمز راکمی فشار داده رها کنید و دوباره محکم پدال ترمز را فشار دهید.

زمانی که سرعت به 30 رسید کلاج را گرفته و دنده را به 2 تغییر دهید، فرمان را به سمت جدول داده البته با راهنما و پارک کنید یا به تقاطع بروید و یا دست انداز را رد کنید. فقط این نکته را درنظر بگیرید زمانی که میخواهیم به سرعت دنده به ماشین بدهیم و فرصت زیادی نداریم، عجله نکنیم چون ممکن است یکی از مراحل را فراموش کنیم بنابراین دقت کنید: سرعت عمل با عجله کردن متفاوت است.

برای اینکه هنگام دنده دادن سرعت عمل شما بالا رود، با فشار دادن بیشتر پدال گاز دور موتور را بالا ببرید تا بتوانید سریع به ماشین دنده بدهید.

برای کم کردن دنده هم اول ترمز را محکم فشار بدهید به کیلومتر ۳۰ که رسید ،دنده را به2تغییر داده و از آن پس بقیه سرعت را میتوانید با ترمز آرام کنترل کنید.

اکثر هنر جویان فکر میکنند اگر ترمز را به تنهایی فشار بدهند ماشین خاموش میگردد لذا با سرعت زیاد کلاج را میگیرند که این حرکت اشتباه بوده چون هم سرعت ماشین بالاتر میرود و هم ترمزها درست عمل نمیکنند. اول باید به کمک ترمز سرعت پایین آمده و سپس برای عوض کردن دنده کلاج را بگیریم.

فقط زمانی نمیتوانید ترمز را بدون کلاج بگیرید که دنده ۱ یا ۲ بوده وسرعت حدود ۱۵ یا ۱۰ رسیده باشد در این صورت اگر بازهم ترمز بگیرید وکلاج را نگیرید ماشین خاموش میشود پس وقتی سرعت بالاست و دنده ۳ یا ۴ باشید با ترمز میتوانید سرعت را پایین آورده ودنده را کم کنید.

سرعت عمل در حین رانندگی بسیار مهم است. مثلا زمانی که وارد میدان میشویم گاهی اوقات باید بایستیم تا ماشینهای دور میدان رد شده و بعد وارد میدان شویم گاهی اوقات هم فاصله ماشینها زیاد بوده و به سرعت باید رد شد. در غیر این صورت ماشینهای پشت سر معترض خواهند شد و احتمال وقوع تصادف وجود دارد. بنابراین سرعت خیلی کم هم همیشه خوب نیست.
((عزیزم لطفا" لایک و پست مجدد کن تا به دست همه برسه و این رسانه حمایت بشه))


منبع: www.cloob.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر