موضوعات وبسایت : سوالات آیین نامه اصلی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

پارک دوبل با آینه بغل

پارک دوبل با آینه بغل

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 07 اسفند 1399 ساعت 11:35

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان پارک دوبل با آینه بغل را مطالعه خواهید کرد.

آموزش پارک دوبل

پارک دوبل از جمله آموزش هایی می باشد که مدرسین دوره های رانندگی و همچنین هنرجویان در خصوص آن با چالش های زیادی روبرو هستند. افسران راهنمایی و رانندگی در زمان امتحان، به این بخش نگاه ویژه ای دارند و حتما این مورد را جز آیتم های امتحان قرار می دهند.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

در این مقاله قصد داریم تا در خصوص پارک دوبل اطلاعات مفیدی ارائه دهیم.

تشخیص فاصله در پارک دوبل

قسمت اول: چگونگی ایست به فاصله یک کف دست در زمان پارک دوبل (۵۰ سانتی متر)

راه حل الف: زمانی که قصد دارید پشت سر ماشینی پارک دوبل نمایید می بایست از ۳۰ متر قبل تر از آن، چراغ راهنمای خود را روشن نمایید. باید در نظر داشت که با استفاده از آینه های بغل و آینه وسط لازم است تا نقاط کور دید را بررسی نمود.

در بعضی مواقع برای پوشش دادن تمامی نقاط کور می بایست سر را به سمت راست منحرف نمود و محیط را بررسی کرد.

پس از اینکه تمام جوانب بررسی گردید می بایست دنده خود را سنگین نموده و با حداقل دنده (۱ یا  ۲) در راستای ماشین مد نظر حرکت نمود. برای اینکه بتوان به فاصله یک کف دست یا ۵۰ سانتی متر از اتومبیل روبرویی توقف کرد، لازم است که لاستیک چپ اتومبیل مد نظر (روبرویی که قصد دارید در پشت آن پارک دوبل نمایید) را با پایه برف پاک کن ماشین خود که در وسط شیشه قرار گرفته است و یا آب پاش ماشین تنظیم نمود به صورتی که حدود ۵۰ سانتی متر به صورت چشمی از یکدیگر فاصله داشته باشند.

به این شکل می توان در کنار ماشین با فاصله یک کف دست متوقف گردید. باید در نظر داشت که برای پارک دوبل در این حالت آینه سمت راست شما از آینه سمت چپ ماشین کنار می بایست عبور نماید و یا به طور حدودی به اندازه یک درب خودرو جلوتر ترمز نمود.

ساده ترین روش پارک دوبل فارسی

%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%A9-%D8%AF%D9%88%D8%A8%D9%84.jpg

البته باید در نظر داشت که چنانچه اتومبیل روبرویی که قصد دارید پشت سر آن پارک دوبل نمایید از لحاظ طولی از ماشین شما کوتاه تر باشد (رنو، ماتیز)، یک درب اتومبیل فاصله کفایت می کند اما در ماشین هایی که هم اندازه ماشین شما هستند و یا از ماشین شما طویل تر هستند، جهت پارک دوبل، پس از عبور آینه های بغل از یکدیگر تا جایی که انتهای ماشین بغلی را در آینه بزرگ عقبی ماشین خود ببینید، می بایست پیش روید. منظور از ماشین های طویل، اتوبوس، مینی بوس، نیسان و … می باشد.

راه حل ب: راه حل و روش دوم بابت پارک به فاصله ۵۰ سانتی متر و یا یک کف دست از ماشین روبرویی به این شکل می باشد که گلگیر سمت راست ماشین خود را با لاستیک عقب سمت چپ اتومبیل روبرویی به گونه تنظیم نمایید که به صورت چشمی حدود ۱۵ سانتی متر فاصله داشته باشد.

در تمام روش های پارک دوبل، پس از آنکه به فاصله یک کف دست از ماشین بغلی توقف نمودید لازم است تا بررسی نمایید که ماشین شما صاف است یا خیر. هر اندازه که ماشین کج متوقف شود، برای دنده عقب در پارک دوبل دچار مشکل خواهید شد.

نکته: قسمت اول پارک دوبل که در بالا توضیح  داده شد در تمام انواع پارک دوبل یکسان بوده و قابل تعمیم می باشد.

%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%A9-%D8%AF%D9%88%D8%A8%D9%84.jpg

قسمت دوم: چگونه فرمان اول در پارک دوبل

پس از اینکه اتومبیل خود را با فاصله یک کف دست در کنار ماشین جلویی متوقف نمودید، می بایست راهنمای سمت راست خود را روشن نمایید و با کمترین سرعت ممکن اقدام به عقب آمدن نمایید.

بسیاری از هنر آموزان در دوره یادگیری پارک دوبل این سوال را مطرح می نمایند که در زمان دنده عقب و چرخش به سمت راست چه زمانی باید اقدام به چرخش نمایند تا ماشین حین عقب آمدن به بدنه اتومبیل بغلی برخورد ننماید؟

در پاسخ باید عنوان نمود که برای فرمان اول در پارک دوبل هر زمان که انتهای ماشین بغلی را در پنجره مثلثی اتومبیل خود مشاهده نمودید، می بایست فرمان به راست را آغاز نمایید.

با این روش شما مطمئن خواهید بود که ماشین ها با یکدیگر برخورد نمی کنند. می بایست در نظر داشت که مشاهده انتهای ماشین بغلی در شیشه مثلثی تنها و مطمئن ترین روش برای جلوگیری از اصابت دو اتومبیل به یکدیگر می باشد.

در پارک دوبل و فرمان اول باید با حداقل سرعت دنده عقب را طی نمود تا بتوان در زمان مورد نظر انتهای اتومبیل را وارد محوطه پارک نمود. اگر فرمان اول در پارک دوبل به درستی انجام شود، نصف اتومبیل خود را به محیط پارک روانه ساخته اید.

قسمت سوم: چگونگی فرمان دوم در پارک دوبل

پس از آنکه انجام فرمان اول با موفقیت به اتمام رسید، بخش انتهایی اتومبیل وارد محوطه پارک شده است و تنها چرخ های جلو خارج از محوطه پارک هستند.

به این بخش که با چرخش فرمان، چرخ های جلو وارد پارک می شوند و منجر می شود تا ماشین به صورت صاف بایستد، فرمان دوم گفته می شود. برای انجام فرمان دوم می توان از هفت روش استفاده نمود.

تفاوت این روش ها به میزان حرفه ای بودن راننده و تسلط وی به فرمان اتومبیل در زمان پارک دوبل بستگی دارد. سوال مهم در بخش فرمان دوم طی پروسه پارک دوبل این مهم می باشد که فرمان دوم را چه زمانی می بایست آغاز نمود؟

امتحان شهری رانندگی پارک دوبل

%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%A9-%D8%AF%D9%88%D8%A8%D9%84.jpg

راه حل اول برای آغاز فرمان دوم در پارک دوبل:

اگر شما جز افرادی هستید که اتومبیل شما دارای فرمان ضعیفی است جهت پارک دوبل و آغاز فرمان دوم، می بایست که هر زمان انتهای اتومبیل کناری و یا چراغ راهنمای وی را از داخل شیشه مثلث جلویی اتومبیل خود مشاهده نمودید، ایست نمایید و سرعت اتومبیل را به صفر برسانید.

به ایست مذکور، ایست وسط نیز اطلاق می شود. پس از ایست می بایست با حداقل سرعت این بار کل فرمان را به سمت چپ چرخانده و پارک دوبل خود را به سمت عقب ادامه دهید.

این اقدام را تا جایی که قسمت جلویی گلگیر اتومبیل شما  به چراغ راهنمای سمت چپ ماشین روبرو برسد ادامه دهید. پس از اینکه کل ماشین وارد محیط پارک شد می بایست همچنان با فرمان سمت چپ به عقب اتومبیل خود را هدایت نمایید تا ماشین صاف شود.

راه حل دوم برای آغاز فرمان دوم در پارک دوبل:

افرادی که از فرمان نرم و راحتی در اتومبیل برخوردار هستند می توانند برای آغاز فرمان دوم از روش دستگیره جلویی استفاده نمایند. در این روش چون ماشین دارای فرمان نرم تری است لذا می توان سریع تر عکس العمل نشان داد.

در این حالت وقتی چراغ راهنمای ماشین بغلی به اواسط دستگیر در جلوی اتومبیل شما رسید می بایست اقدام به ایست وسط نمایید. با ایست مذکور شتاب ماشین به حداقل می رسد.

در ادامه کار با حداقل سرعت و با استفاده از هر دو دست می بایست کل فرمان را به چپ چرخاند. اگر فرمان دوم را در پارک دوبل به این روش زمان درست آغاز نموده باشید، قبل از آنکه بخش جلویی گلگیر اتومبیل شما به چراغ راهنمای ماشین بغلی برسد، فرمان سمت چپ شما به انتها رسیده است. نکته مهم این روش، آن است که مطمئن شوید که راهنمای عقب ماشین بغلی درست در وسط دستگیره در جلویی شما است.

آموزش پارک ال برای امتحان

%D8%AF%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%B9%D9%82%D8%A8-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%A9-%D8%AF%D9%88%D8%A8%D9%84.jpg

پس از آنکه فرمان چپ در دنده عقب به انتها رسید، باید همچنان ادامه داد تا ماشین صاف شود. دقت نمایید که در این روش نیاز به تغییر مجدد فرمان نیست.

گاها مشاهده می شود که برای پارک دوبل، ماشین کناری بسیار به جدول نزدیک بوده و پارک غیر قانونی دارد. در چنین حالتی کمی زودتر از اینکه چراغ راهنما به اواسط دستگیره جلو برسد می بایست ایست را انجام داده و فرمان به چپ را آغاز نمود.

در حالت های عکس یعنی زمانیکه ماشین بغلی دورتر نسبت به جدول پارک نموده است و یا عرض ماشینی که قصد دارید در کنار آن پارک نمایید بسیار زیاد است (همچون اتوبوس و مینی بوس)، باید اجازه دهید تا راهنمای عقب ماشین بغلی از دستگیره جلویی اتومبیل شما عبور کند.

در این وضعیت و پس از عبور چراغ راهنما می توان ایست نموده و فرمان چپ را آغاز نمود. اگر این روش را به درستی انجام دهید، پس از پارک فاصله شما با جدول بیش از حالت مجاز نخواهد بود.

راه حل سوم برای آغاز فرمان دوم در پارک دوبل:

اگر فرمان شما بسیار خوب است و تسلط کافی نیر بر فرمان خود دارید می توانید از روش ستون وسط استفاده نمایید. در این روش به سرعت العمل بالایی نیاز است. همچنین می بایست بر روی کلاچ و فرمان تسلط بالایی داشت.

لذا اگر در رانندگی به مهارت بالایی رسیده اید از این روش استفاده نمایید. در روش ستون وسط، لازم است تا هر زمان که چراغ راهنمای عقبی اتومبیل بغلی را بعد از ستون وسط اتومبیل در شیشه سمت جلوی اتومبیل خود دیدید، ایست نمایید.

پس از ایست وسط و به حداقل رساندن شتاب باید با سرعت کم فرمان را به چپ چرخاند و به سمت عقب حرکت نمود. در این وضعیت نیز مانند روش قبل، قبل از اینکه گلگیر سمت راست اتومبیل شما به چراغ راهنمای اتومبیل بغلی برسد، می بایست کل فرمان به سمت چپ چرخانده شده باشد.

در این روش پارک دوبل چنانچه اقدامات را به درستی در زمان خود انجام داده باشید، با عبور اتومبیل از کنار ماشین بغلی، به صورت صاف در محوطه پارک ایست می نماید.

راه حل چهارم برای آغاز فرمان دوم در پارک دوبل:

در راه حل چهارم روشی جهت پارک دوبل پشت تمامی ماشین ها آموزش  داده می شود. این روش که به آن روش ۴۵ درجه و یا ۷ نیز اطلاق می شود، مناسب افرادی است که به تمام زوایای اتومبیل خود به درستی احاطه دارند.

در تمام راه حل هایی که تا به این لحظه برای آغاز فرمان دوم عنوان گردید، به راننده کمک می نمودند که از زمانی که فرمان اول را انجام می داد و انتهای ماشین خود را وارد پارک می نمود، تا آغاز فرمان دوم یک عدد هفت بین دو ماشین ایجاد شود.

به عبارت دیگر برای پارک دوبل بی نقص لازم است تا قبل از آغاز فرمان دوم بین گلگیر سمت راست اتومبیل شما و گلگیر سمت چپ اتومبیل روبرویی که قصد دارید پشت آن پارک نمایید، زاویه ۴۵ درجه و یا یک عدد ۷ ایجاد شود.

هر اندازه در پارک دوبل فرمان اول و ایست وسط در زمان صحیح تری صورت گیرد، عدد ۷ ایجاد شده نیز صحیح تر خواهد بود. پس از آنکه به زاویه ۴۵ درجه رسیدید و بین دو اتومبیل زاویه درستی ایجاد نمودید، نوبت آن است که فرمان دوم و یا فرمان چپ خود را آغاز نمایید.

در حرکت با دنده عقب لازم است تا حداقل سرعت را به کار ببرید. همانند سایر روش ها قبل از اینکه گلگیر شما به چراغ راهنمای ماشین بغلی برسد، می بایست که فرمان به چپ شما به اتمام رسیده باشد.

هر اندازه که زاویه ۴۵ درجه دقیق تر باشد پارک دوبل شما نیز صحیح تر خواهد بود. باید در نظر داشته باشید که عمل فرمان به چپ را باید تا صاف شدن ماشین خود ادامه دهید. پس از صاف شدن ماشین می توانید به صورت کامل ایست نموده و ترمز دستی را بکشید. در این لحظه پارک دوبل شما به اتمام رسیده است.

چگونه پارک دوبل کنیم

%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%DA%86%D9%BE-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%A9-%D8%AF%D9%88%D8%A8%D9%84.jpg

در این روش پارک دوبل چنانچه فاصله ماشین بغلی تا جدول کمتر از حالت قانونی بود و یا عرض ماشین پارک شده به نسبت اتومبیل شما کمتر بود؛ می بایست قبل از ایجاد زاویه ۴۵ درجه و یا ایجاد هفت، ایست نمودو فرمان دوم را آغاز نمود. البته عکس این مورد نیز صادق است.

برای پارک نمودن پشت اتومبیل هایی که با جدول فاصله زیادی دارند و یا عرض آنها نسبت به ماشین شما بیشتر است، لازم است تا پس از ایجاد زاویه ۴۵ درجه ایست نمود و فرمان دوم را آغاز کرد. در این حالت زاویه بین ۳۰ تا ۴۵ درجه مناسب است.

راه حل پنجم برای آغاز فرمان دوم در پارک دوبل:

در روش پنجم آغاز فرمان دوم می توان از چراغ های ترمزی که در وسط شیشه بزرگ عقب ماشین وجود دارد استفاده نمود. به این روش راه حل استفاده از وسط شیشه عقب ماشین نیز یاد می شود.

این راه حل برای افرادی که بر روی عقب ماشین تسلط پایینی دارند اما می توانند وسط شیشه عقب را به خوبی تشخیص دهند، مفید است. البته گفتنی است این روش بر روی افراد بلند قد کاربردی تر است.

برای استفاده از این راه حل می بایست فرمان اول را با سرعت آرام آغاز نمود. هر زمان که وسط شیشه بزرگ عقب و یا وسط چراغ ترمز که بر روی شیشه عقب نصب شده است به جدولی که قرار است در کنار آن پارک نمایید، رسید می بایست ایست وسط را انجام داده و شتاب را به صفر برسانید.

در این روش بالای وسط شیشه عقب بالای جدول کناری می باشد. پس از ایست کامل می بایست کل فرمان را به سمت چپ چرخاند و حرکت با سرعت کم را ادامه نمود.

در صورتی که در زمان درست ایست نموده باشید، قبل از رسیدن گلگیر سمت راست ماشین شما به چراغ راهنمای سمت چپ اتومبیل روبرویی، کل فرمان به سمت چپ چرخانده شده است.

چنانچه این روند ادامه یابد، پارک دوبل به درستی انجام می شود و ماشین وارد محیط پارک شده و صاف می ایستد. پس از ایست کامل می بایست دنده را خلاص نمود و ترمز دستی را کشید.

پارک دوبل با دستگیره در عقب

%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%A9-%D8%AF%D9%88%D8%A8%D9%84.jpg

در روش پارک به وسیله وسط شیشه عقب باید در نظر داشت که اگر ارتفاع جدولی که قصد دارید در کنار آن پارک نمایید کمتر از ۳۰ سانتی متر باشد، می بایست به همان مقداری که متر از سی سانتی متراست، در زمان پارک از وسط شیشه عقب و یا از وسط چراغ ترمز نصب شده بر روی شیشه عقب ماشین رد شد و سپس ایست نمود.

در طرف دیگر اگر که ارتفاع جدول بیش از ۳۰ سانتی متر باشد نیز می بایست درست به اندازه ۳۰ سانتی متر از شیشه عق و یا وسط چراغ ترمز عبور نمود نمود و سپس ایست کامل را انجام داد. همانگونه که قبل تر نیز عنوان شد.

این روش برای افرادی مناسب خواهد بود که قد بلندی دارند و با شیشه عقب اتومبیل خود احاطه کامل دارند. اگر ایست در این روش به درستی انجام شود، پس از طی شدن ۳۰ سانتی متر ماشین وارد محوطه پارک شده و صاف می ایستد. در این وضعیت می توانید دنده را خلاص نمایید و ترمز دستی را بالا بکشید.

%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%A9-%D8%AF%D9%88%D8%A8%D9%84.jpg

راه حل ششم برای آغاز فرمان دوم در پارک دوبل:

روش ششم به ماشین هایی چون پراید تعلق دارد که از یک هشتم شیشه عقب برای آغاز فرمان دوم استفاده می شود. همانگونه که قبلا در بخش اول عنوان شد، زمانی که شما انتهای ماشین بغلی را در شیشه مثلثی عقب خود مشاهده نمودید، اقدام به چرخاندن فرمان به سمت راست می نمایید.

دنده عقب را باید با سرعت بسیار کم ادامه دهید تا تنها یک بخش از هشت قسمت شیشه عقب بر روی خیابان باشد و هفت قسمت آن بر روی جدول کناری قرار گیرد.

از شاخص دیگری که در این نوع پارک دوبل می توانید استفاده نمایید این مورد است که هر زمان گوشه سر صندلی سمت راست به لبه جدول رسید، شما ایست وسط را انجام داده و ترمز نمایید.

سپس با سرعت کم فرمان به چپ را انجام داده و قبل از اینکه گلگیر سمت راست شما به چراغ راهنمای سمت چپ ماشین روبروریی برسد کل فرمان به سمت چپ چرخانده شود.

اگر ایست و چرخش فرمان به درستی انجام شده باشد ماشین ها بدون هیچ گونه برخورد از کنار یکدیگر عبور می کنند و وارد پارک می شود. پس از صاف شدن ماشین می توان پارک دوبل را به اتمام رساند و دنده را خلاص نموده و ترمز دستی را بالا کشید.

نکته گفتنی در این روش ها این مهم می باشد که چون مبنای ما در تمام پارک دوبل ها ماشین روبرویی است لذا اگر آن ماشین به جدول چسبیده باشد و یا از آن فاصله داشته باشد، اتومبیل ما نیز مطابق با آن پارک دوبل خواهد شد.

اگر در این روش اتومبیل بسیار به جدول چسبیده پارک نموده باشد، می بایست به تمام معیار های خود یک دست و یا ۵۰ سانتی متر اضافه نمود. به عبارت دیگر اگر ماشینی با فاصله ۱۰ سانتی متر از جدول پارک نموده باشد ( این مورد در حالت قانونی ۳۰ سانتی متر است )، برای پارک دوبل در پشت این اتومبیل به جای ۵۰ سانتی متر(یک کف دست) لازم است تا حدود ۷۰ سانتی متر از آن فاصله گرفت و عملیات پارک دوبل را انجام داد.

البته این مورد برای روش های ۱ تا ۴ است. در روش ۵ و شش چون مبنای اندازه گیری ما چشمی و خارج از اتومبیل می باشد نیاز به اضافه نمودن و کم نمودن حد فاصله ها نمی باشد.

به صورت کلی در روش ها و راه حل های ۱ تا ۴ برای ماشین هایی که طول آنها زیاد است و یا از جدول با فاصله زیاد پارک شده اند، می بایست بیش از حالت معمولی ماشین را وارد محیط پارک نمود و یا به عبارت دیگر فرمان اول طولانی تر از فرمان دوم خواهد بود.

در پارک دوبل پشت اتومبیل هایی چون اتوبوس و مینی بوس به هیچ وجه فاصله بین دو اتومبیل نباید کمتر از ۵۰ سانتی متر باشد چون در غیر این صورت امکان اصابت دو اتومبیل به وجود آید.

پارک دوبل با آینه بغل

%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%88%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%A9-%D8%AF%D9%88%D8%A8%D9%84.jpg

راه حل هفتم برای آغاز فرمان دوم در پارک دوبل:

در راه حل هفتم، از آینه بغل سمت چپ برای آغاز فرمان دوم استفاده می شود. با آغاز فرمان اول، بخش انتهایی ماشین وارد پارک می شود. حرکت به سمت عقب با سرعت کم آغاز می شود، در دنده عقب با استفاده از آینه بغل سمت چپ راننده، هر زمان که جدول با دستگیره بیرونی در عقبی از داخل آینه رویت گردید و برخورد داشتند، ایست کامل را انجام می دهید و سپس کل فرمان را به سمت چپ بچرخانید.

در صورت چرخاندن به موقع فرمان به سمت چپ، قبل از اینکه گلگیر سمت راست ماشین شما به گلگیر سمت چپ ماشین جلویی برسد می بایست کل فرمان به سمت چپ چرخانده شده باشد.

با انجام این مرحله ماشین به درستی وارد محوطه پارک می شود و چنانچه با سرعت کم به عقب حرکت کند ماشین صاف می ایستد. پس از آن می توان دنده را خلاص نمود و ترمز دستی را بالا کشید.

در تمام روش هایی که در بالا عنوان شد، تنها در دو روش آخر بدون دردسر می توان یا فاصله قانونی (۳۰ تا ۴۰ سانتی متر) ماشین را از جدول پارک نمود.

یک افسر راهنمایی و رانندگی در زمان آزمایش و آزمون چه مواردی را در دوره یک فرمان مد نظر قرار می دهد؟

  • مهارت و احاطه کامل به کلاچ، گاز، فرمان و ترمز
  • تسلط بر روی نقاط دید کور ماشین، مهارت بر روی حرکت دنده عقب و کنترل ماشین با سرعت پایین
  • تنظیم فاصله طولی، عرضی و پارک به فاصله یک کف دست (۵۰ سانتی متر)
  • بازخورد و عکس العمل به موقع در مقابل حرکات و اقدامات سایر رانندگان

فیلم پارک دوبل فارسی :

فیلم آموزش رانندگی پارک ال

سوالات متداول:

برای پارک دوبل صحیح چقدر تمرین باید انجام داد؟

هر چقدر بیشتر پارک دوبل را تمرین کنید، احتمال موفقیت شما در آزمون عملی بیشتر است. از آنجایی که در انجام پارک دوبل بطور کامل مهارتهای شما در مورد استفاده از کلاج و ترمز و فرمان مورد آزمایش قرار می گیرد، به احتمال بسیار زیادی در آزمون عملی از شما می خواهند که پارک دوبل انجام دهید. شما باید تا قبل از آزمون به سطحی از مهارت برسید که بارها بدون راهنمایی مربی خود توانسته باشید پارک دوبل بزیند.

در پارک دوبل چطور باید به میزان گردش فرمان مسلط شوم ؟

شما در طول یک پارک دوبل، باید تقریبا ۴ دور فرمان را بچرخانید. این ۴ دور باید به درستی در طول فرآیند پارک دوبل تقسیم شود. اگر خیلی زود این ۴ دور را بچرخانید، در انتها پارک ضعیفی را ارائه خواهد کید کرد. در تمرینات خود حتما این نکته را در نظر داشته باشید و با توجه به آن تمرینات خود را انجام دهید. حتی اگر مربی شما در جلسه ای از شما پارک دوبل نخواست، برای رسیدن به فرمول چرخش فرمان، در انتهای جلسه این کار را یک بار انجام دهید.

پارک دوبل صحیح از نظر افسر چیست ؟

از نظر افسر زمانی یک پارک دوبل صحیح است که تمامی موارد از جمله فاصله عرضی، هماهنگی بین گردش فرمان و استفاده از ترمز و کلاج، استفاده از آینه ها، نوع نشستن، حرکت لاک پشتی و سایر موارد کلی و جزیی، توسط هنرجو رعایت شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: testdriving.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر