موضوعات وبسایت : سوالات آیین نامه اصلی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

کلاسهای عملی رانندگی

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 23 بهمن 1400 ساعت 00:16

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

هنرجو گرامی پس از تعيين ساعات عملی شهر جهت آگاهی از ساعات كلاس عملی خود يك برگ پرينت به وی تحويل می گردد ساعات مقرر در پرينت فقط در دو نوبت آنهم حداقل در 48 ساعت قبل توسط شخص هنرجو آنهم حضورا قابل تعقير می باشد
هر هنرجو بايد حداقل يك جلسه ساعت شب در برنامه آموزشی كلاس عملی شهر خود داشته باشد تا هنرجو بتواند با ميدان ديد در تاريكی شرايط رانندگی در تاريكی وچراغها آشنا شود.

ساعت شب : عبارت است از ساعتی كه از ابتدای تاريكی شروع انتهای آن نيز در تاريكی باشد.

در صورتی كه هنرجو در زمان مقرر در كلاس عملی شهر خود حاضر نگردد مربی وی مكلف است در ابتدا تا انتهای ساعت در محل آموزشگاه حاضر باشد و خسارات غيبت متوجه هنرجو خواهد بود وهنرجو بايد بجای جلسه غيبت خود ابتدا هزينه آن را پرداخت و يك جلسه ديگر نوبت عملی شهر بگيرد.

هنرجويان گرامی كه تاخيری در ابتدای ساعت عملی خود دارند يا زودتر از زمان پايان كلاس خود از خودرو پياده می شوند نيز جهت جبران كسری آموزش خود مكلفند هزينه پرداخت و كلاس عملی شهر جبرانی بگيرند.

هنرجو بايد قبل از ساعت كلاس خود يك ربع قبل در محل آموزشگاه حاضر و جهت تائيد ورود كارنامه آموزشی خود را به مسئول كلاسهای عملی شهر تحويل نمايد و در راس ساعت جهت سوار شدن به خودرو آموزشی خود در پاركينگ آموزشگاه مراحعه نمايد و در پايان كلاس نيزدر پاركينگ آموزشگاه پياده و در دفتر حضور و غياب مربی جهت ارائه گزارش وضعيت ساعت آموزشی خود به دفتر مربوطه را امضا و تائيد نمايد.

گزارشاتی كه هنرجو بايد در پايان ساعات آموزشی خود در دفتر حضور و غياب خود ثبت نمايد عبارتند از :
1-مربی در تمامی ساعت آموزش همانند هنرجو مكلف به خاموش نمودن تلفن همراه خود می باشد.
2- در ساعات آموزشی مربی حق حضور در جايگاههای سوخت را ندارد.
3-مربی در ساعات آموزش حق انجام كارهای شخصی اعم از خريد – سوار و پياده اشخاص متفرقه و توقفهای بيمورد را ندارد.

هنگامی كه هنرجو ساعات مقدماتی عملی شهر خود را سپری نمود در پايان جلسه پنجم از وی تست مقدماتی عملی شهر برگزار می گردد در صورتی كه هنرجو در اين تست قبولی اخذ نمايد جهت دريافت گواهی مهارت مقدماتی كلاسهای تئوری و عملی به مسئول ثبت ساعات عملی شهر مراجعه نموده و پس از تائيد كلاسها گواهی مهارت برای وی صادر می گردد و در صورتی كه در تست مقدماتی قبولی اخذ ننمايد برابر قرارداد در صورت نياز در 3 دوره آن هم به صورت حداقل يك و حداكثر دو جلسه برای وی توسط شخص آزمون گيرنده كلاس عملی شهر تكميلی منظور می گردد.

شايان ذكر است در صورتی كه هنرجو در هر مرتبه تست مقدماتی مردود گردد و مجددا نياز به آموزش داشته باشد در صورتی بيش از سه مرتبه ذكر شده تست برگزار و هنرجو قبول نگردد هنرجو جهت تست مقدماتی و اخذ كلاس تكميلی به مسئول آزمايشات معرفی می گردد و تصميم گيری از حدود اختيارات مدير آموزشگاه خارج می باشد.

هنرجوی گرامی پس از دريافت كاردكس و فرم معاينات چشم پزشكی به يكی از چشم پزشكان معتمد طرف قرار داد بنياد تعاون ناجا كه در قسمت آدرس چشم پزشكان موجود می باشد مراجعه نموده و رعايت شرايط ذيل در قسمت معاينه چشم الزامی بوده و عدم رعايت شرايط و مراجعه به چشم پزشك غير از موارد طرف قرارداد معاينات چشم پزشكی باطل و هرگونه خسارات متوجه هنرجو می باشد.

1-معاينات متقاضيان گواهينامه رانندگی صرفا معاينه چشم نبوده و بايد معاينات جسمانی انجام گردد.
2-در معاينات جسمانی در صورتی كه در كاردكس هنرجو رانندگی با عينك و... ذكر گردد متقاضی ملزم به تهيه عينك يا ساير لوازمات جانبی كمك رانندگی بوده تا آزمونهای آئين نامه و عملی شهر از وی اخذ گردد.
3-در صورتی كه پس از معاينات جسمانی توسط پزشك مشخص گردد كه هنرجو دارای نقص عضو می باشد و ذكر اخذ گواهينامه با نظر افسران كاردان فنی ذكر گردد هنرجو بايددر روزهای فرد از ساعت 10الی 12 به مديريت كارشناسی راهنمائی و رانندگی استان مراجعه تا نظريه مربوطه جهت اخذ گواهينامه و مراحل آزمون هنرجو مشخص گردد.
برابر دستور العمل ابلاغی راهور كل ناجا متقاضيان دارای نقص عضو همانند متقاضيان آزمون شفائی جهت آزمونها به راهور محل سكونت خود مراجعه نمايند.
4-پس از انجام معاينه يك رسيد بايد تحويل هنرجو گردد تا پايان مراحل جهت آزمايشات و تكميل پرونده و صدور گواهينامه تحويل مسئول آزمايشات گردد.
5-كليه اعلام نظريه پزشك بايد خوانا و بدون خط خوردگی بوده و تاريخ معاينه با يد با تاريخ زن حك گردد مدت اعتبار معاينه چشم از زمان صدو ر كاردكس دو سال می باشد.

مدارک و شرایط دریافت گواهینامهگواهینامه پایه سهگواهینامه پایه دوگواهینامه پایه یکچشم پزشکیکلاسهای تئوریکلاسهای عملیشرایط صدور کاردکس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: guilandr.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر