موضوعات وبسایت : سوالات آیین نامه اصلی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

هنگام سبقت از ماشین های دیگر چه کاری باید انجام دهید

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 07 اسفند 1399 ساعت 15:31

"هنگام سبقت گرفتن ، راننده کنترل خود را از دست داده و با یک وسیله نقلیه در حال برخورد برخورد می کند." این عبارت اغلب در گزارش های پلیس یافت می شود. سبقت در خط مخالف یکی از خطرناک ترین مانورهای جاده است که کوچکترین اشتباهی منجر به فاجعه ای مانند آن می شود. در نتیجه سبقت ناموفق ، سه نفر کشته شدند. سرگئی اوچینیکوف ، رئیس مرکز آموزش اضطراری ، گفت که چگونه در شرایط سخت از ایمنی و صحیح سبقت بگیرید.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

برای شروع ، قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنید!

اول از همه ، لازم است مفاهیم اساسی سبقت را که در آن ذکر شده است بخاطر بسپارید. بعضی اوقات ، برای اینکه این مانور ایمن باشد ، کافی است دقیق قوانین را رعایت کنید. اما وضعیت در جاده متفاوت است ، بنابراین توصیه عملی از یک متخصص در رانندگی اضطراری به هر راننده کمک خواهد کرد.

شرایط را ارزیابی کنید. هوشیار و منتقدانه

- سبقت با ارزیابی شرایط آغاز می شود. اول از همه ، سرعت - مال ما و ماشین جلویی. اگر ماشین جلویی با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت حرکت کند ، و شما - 90 کیلومتر در ساعت ، پس سبقت غیر مجاز دیوانه است. طبق تخمین ها - 920 متر یا 37 ثانیه. به این معنی که ، احتمال زیادی وجود دارد که در این زمان کسی در مسیر پیش رو ظاهر شود یا وضعیت به طور کلی تغییر کند ، - می گوید سرگئی اووچینیکوف.

بنابراین ، وقتی اختلاف در سرعت چنین اختلاف کمی وجود دارد ، باید یک سوال منطقی در سر راننده ایجاد شود: "آیا اصلاً سبقت لازم است؟" شاید در چنین شرایطی کاهش سرعت ، با درک اینکه مانور ایمن نخواهد بود ، ایمن تر باشد.

obgon_screenshot_3.jpg

- در کلاس من ، آنها اغلب می پرسند: وقتی فرنی در جاده است چگونه سبقت بگیریم؟ من جواب می دهم: و اگر ماشین لغزشی می کند ، می دانید چه کاری باید انجام دهید؟ نه؟ خوب ، پس چرا سبقت می گیرد؟ برای فرنی حرکت می کنیم ، چرخ ها کند می شوند و لغزش را تحریک می کنند. و اگر اتومبیل حتی در مسیر نورد کم و بیش به طور پیوسته حرکت کند ، در هنگام تغییر خط احتمال از دست دادن کنترل زیاد است ، این کارشناس هشدار می دهد.

عامل بعدی که راننده باید در نظر بگیرد ، دید است. آیا می توانیم از شیشه های اتومبیل جلویی چیزی ببینیم؟ سبقت در تاریکی یا در طول روز؟ سبقت در شب حتی بیشتر است سطح بالا خطر به خصوص اگر بعضی از ماشین ها قلمرو مجاور را ترک کنند. ممکن است خیلی دیر متوجه او شویم. شب ها با پرتوی پایین برای سبقت گرفتن بیرون می رویم. وقتی ماشین ها با سپرهای جلو صف آرایی می کنند ، دوردست را روشن می کنیم.

برای خود و راننده دیگر فکر کنید

2018.01.31_c9_s2_2_safe_overtaking_dsk1.png

- گاهی اوقات شرایطی پیش می آید که ماشین جلوی ما به آرامی در حال رانندگی است ، ما برای سبقت می رویم - و چرخش به سمت چپ شروع می شود. توجه به این امر ضروری است. در چنین مواردی ، من توصیه می کنم که به سمت چپ جاده نگاه کنید ، آیا هیچ خروجی وجود دارد ، زیرا با احتمال زیاد یک ماشین که به آرامی حرکت می کند می تواند به آنجا بپیچد ، - توصیه سرگئی.

در اینجا یادآوری یک نکته از قوانین راهنمایی و رانندگی بسیار مفید خواهد بود ، که بسیار مفید است ، اما در آن کمی استفاده می شود زندگی واقعی... در خارج از روستا ، راننده می تواند در مورد سبقت غیرقانونی هشدار دهد سیگنال صدا، روشن و خاموش کردن چراغ های جلو در روز و چشمک زدن پرتو بلند شب

2018.01.31_c9_s2_2_safe_overtaking_dsk3.png

- هنگام ورود به تقاطع از جاده ثانویه ، راننده معمولاً فقط به سمت چپ نگاه می کند و اگر در آنجا آزاد باشد ، به جاده اصلی خارج می شود. و حتی به این نکته توجه نمی کند که یک ماشین از سمت راست سبقت می گیرد. متأسفانه ، بسیاری از رانندگان این الگوریتم را در ذهن خود ندارند - برای نگاه کردن هم به چپ و هم به راست ، - می گوید سرگئی اووچینیکوف.

هنگام ارزیابی وضعیت ، باید توجه داشت که از کدام وسیله نقلیه سبقت می گیریم - یک یا دو یا سه اتومبیل ، یا حتی یک قطار جاده ای. در حالت دوم ، سبقت غیرمستقیم به طور طبیعی بسیار بیشتر طول می کشد. و در اینجا شما قبلاً باید توانایی های ماشین خود - قدرت ، دینامیک ، بار - را درک کنید.

- اگر نتوانیم به سرعت خلق کنیم تفاوت خوب در سرعت ، این خطر هنگام سبقت را افزایش می دهد. در اینجا شما باید برخی از تکنیک های رانندگی را بدانید. به عنوان مثال ، بدون ریختن گاز ، می توانید به آرامی تغییر مسیر دهید. می توانید در چرخ دنده بالا بمانید ، اما با فشار دادن کوتاه و انداختن پدال کلاچ ، به حرکت دینامیکی خود ادامه دهید. اما این اقدامات باید عملی باشد و توصیه می شود این روش ها را در جاده خشک انجام دهید! این متخصص هشدار می دهد اگر این اقدامات تا سر حد خودكاری انجام نشود ، استفاده از آنها خطرناك است.

2018.01.31_c9_s2_2_safe_overtaking_dsk2.png

اشتباه بسیاری از رانندگان این است که آنها شروع به سبقت گرفتن ، حرکت نزدیک به وسیله نقلیه جلویی می کنند. سپس آنها دوباره به سمت چپ بازسازی شده و شروع به تسریع می کنند. به طور طبیعی ، زمان مورد نیاز برای سبقت حتی بیشتر می شود. باید فاصله خود را حفظ کنیم تا در واقع بتوانیم یک خط شتاب ایجاد کنیم و از قبل با اختلاف سرعت قابل توجهی به محل سبقت نزدیک شده ایم.

- البته ، شتاب فعال باید با تنظیم شرایط آب و هوایی - برف ، یخ ، باران انجام شود. و همچنین حضور را در نظر بگیرید سیستم های الکترونیکی ایمنی ، وضعیت تایر ، نوع رانندگی و موارد دیگر. علاوه بر این ، بسیاری از رانندگان آنقدر روی آماده سازی سبقت متمرکز شده اند که فراموش می کنند در آینه عقب نگاه کنند. ممکن است معلوم شود که شخص دیگری قبلاً سبقت را شروع کرده است ، - هشدار می دهد سرگئی اووچینیکوف.

هنگام سبقت گرفتن استفاده از شاخص های جهت بسیار مهم است. در درجه اول برای رانندگان روبرو است ، به طوری که آنها می فهمند در چه مرحله سبقت قرار دارید. این س oftenال اغلب مطرح می شود - چه زمانی پس از سبقت به خط خود برگردید؟ این متخصص توصیه می کند این کار را هنگامی انجام دهید که وسیله نقلیه سبقت دیده کاملاً در آینه دید عقب داخلی قابل مشاهده باشد. همچنین لازم است اطمینان حاصل کنید که راننده سبقت ناگهان شتاب نمی گیرد. متأسفانه این اتفاق می افتد.

حتی اگر حق با شما باشد ترمز کنید

obgon_screenshot_4.jpg

- در صورت وجود وضعیت خطرناک با همگرایی دو ماشین ، مهم است که استفاده کنید اقدامات لازم از پیش. باید حداقل 5 ثانیه در انبار باشد تا هر دوی آنها بفهمند چه کسی به کجا می رود و انتخاب کنند سفارش صحیح اقدامات پاسخ در غیر این صورت ، معلوم می شود که آنها تا آخرین حریف می شتابند و سپس هر دو در یک جهت حرکت می کنند ، کارشناس توصیه می کند.

متأسفانه ، رفتار رانندگان رو به رو در چنین شرایطی اغلب نادرست است. آنها به جای درک ، از سبقت پرتوی بالا چشمک می زنند یک چیز ساده - اکنون ممکن است تصادفی رو در رو اتفاق بیفتد و همه آسیب ببینند. و در اینجا مهم نیست که چه کسی درست است و چه کسی نادرست است. باید سرعت خود را کم کنید. هرچه سرعت کمتر باشد ، شانس بیشتری برای بیرون آمدن از شرایط با حداقل تلفات دارید.

جریان ترافیک از بیشترین تعداد تشکیل شده است ماشین های مختلفکه در آن بیشترین رانندگان مختلف... اما از زمانی که شخصی پشت فرمان نشسته است ، کسانی که در کنارش سفر می کنند باید مطمئن باشند که همسایه آنها در صف ردیف حق را نادرست دریافت کرده است و از مهارت و عادت رفتاری بی اساس در جاده برخوردار نیست. به عنوان مثال ، او می داند که چگونه به درستی سبقت بگیرد. به طور کلی سبقت غیرمجاز یکی از سخت ترین مانورهای جاده محسوب می شود. و برای اینکه اجرای آن برای همه شرکت کنندگان ایمن باشد ترافیک جاده ای، شما به "وحدت" حداقل سه اقدام نیاز دارید: وضعیت مناسب جاده ، محاسبه دقیق سبقت و رفتار کافی سبقت گرفته. بیایید نگاهی دقیق به هر یک از این سه م componentsلفه بیندازیم.

اما ابتدا به یاد داشته باشیم که قوانین راهنمایی و رانندگی در مورد سبقت غیرمستقیم می گوید سند اصلی برای همه رانندگان این را می گوید سبقت گرفتن پیشروی یک یا چند اتومبیل مرتبط با خروج از خط اشغال شده است... اگر چنین تعریفی را "روی انگشتان" جدا کنید ، معلوم می شود که در عمل سبقت به این شکل است: ماشین سبقت گرفته از حرکت مستقیم خود خارج شده و خط مجاور را اشغال می کند ، سپس وسیله نقلیه برای مدتی در کنار ماشین سبقت گرفته حرکت می کند و ، فاصله ایمن ، خط مقابل خودروی سبقت را اشغال می کند.

اما قبل از شروع سبقت ، راننده باید درجه ایمنی سبقت پیشنهادی را ارزیابی کرده و ضرورت آن را برای خود تعیین کند. علاوه بر این ، اولین شرط باید مهمترین باشد. و پس از تصمیم برای سبقت گرفتن ، راننده باید به وضوح بداند که وقت کافی برای انجام آن را در یک محیط امن برای همه کاربران جاده خواهد داشت و فکر نمی کند که برای ملاقات عجله دارد. زندگی حتی از مهمترین جلسات نیز مهمتر است.

یکی دیگر از شرایط مهم: وضعیت جاده در هنگام سبقت.البته ، به طور پیش فرض نتیجه می گیرد که هیچ سبد و مانعی نباید از سبقت جلوگیری کند ، چه به صورت اتومبیل های دیگر و چه به صورت سازه های سد معبر. علاوه بر این ، شرایط آب و هوایی می تواند ویژگی های خاص مانور را تحت تأثیر قرار دهد ، و در اینجا شما باید قوانین رانندگی در جاده ای مرطوب ، خشک یا لغزنده ، و همچنین شب ها یا در وضعیت دید ضعیف در جاده (مه) را بخاطر بسپارید. لازم به یادآوری است که وقتی دید کمتر از 300 متر است ، ورود به خط مقابله ایمن و ممنوع نیست.

علاوه بر این ، اگر تصمیم دارید برای سبقت بگیرید ، به این فکر کنید که آیا در این شرایط واقعاً ضروری است؟ ممکن است معلوم شود که با پشت سر گذاشتن اکنون ، در چند متری مجبور خواهید شد در یک چراغ راهنمایی متوقف شوید. در این حالت ، ماندن در خط خود عاقلانه تر و ایمن تر است.

قوانینی برای سبقت گیر

قبل از شروع مانور ، راننده باید به کاربران جاده در مورد قصد سبقت خود هشدار دهد. برای این کار باید از قبل نشانگر چرخش سمت چپ را روشن کنید و کمی از ردیف خود خارج شوید. این امر برای ارزیابی وضعیت جاده ضروری است ، تا ببینید هیچ مانعی برای سبقت وجود ندارد.

خود مانور را می توان با همان سرعت اتومبیل سبقت گرفته انجام داد که در لحظه سبقت آن را افزایش می دهد ، این روش زمانی قابل قبول است که ماشین سبقت از آن با سرعت کم حرکت کند. دور زدن وسیله نقلیه نیز ممکن است ، اگر قبلاً سرعت مجاز مورد نیاز را تایپ کرده باشید. هنگام مانور دادن ، مهم است كه راننده اتومبیل خود را به درستی به سمت چپ سوق دهد و فراموش نكنید كه باید ماشین را در فاصله حداقل یك متری دور بزنید.

نمی توانید سبقت بگیرید و در چرخ دنده خاموش باشید (به اصطلاح ساحلی) ، این به طور قابل توجهی میزان تصادف را افزایش می دهد... در صورت نیاز سریع راننده به سرعت ، وقت گرانبها را برای تعویض دنده یا راه اندازی مجدد موتور تلف می کند. همچنین برای راننده در انتهای مانور مهم است که به آرامی وارد خط شود و در مقابل وسیله نقلیه جلو بایستد. ورود ناگهانی به یک ردیف نیز می تواند شرایط اضطراری را تحریک کند.

آنچه مخصوصاً مورد توجه قرار گرفته و آنچه فراموش نشود

"سیگنال چرخش" سمت چپ شامل یک قانون اجباری هنگام سبقت است.بیشتر تصادفات به دلیل تقصیر کسانی است که از چنین قانونی غفلت می کنند و به خود زحمت نمی دهند که به کاربران جاده در مورد تغییر مسیر اتومبیل خود هشدار دهند. و البته سبقت با رعایت کلیه قوانین راهنمایی و رانندگی باید در سمت چپ انجام شود.

ارزش سبقت مضاعف بدون ضرورت غیرضروری را ندارد.چنین مانوری میزان تصادف در جاده را دو برابر می کند ، زیرا راننده برای چنین سبقت به زمان بیشتری برای مانور و مسافت بیشتر نیاز دارد.

منطقی است که از "گرفتن" امتناع ورزید جاده لغزنده... حتی اگر از عملکرد عالی لاستیک اتومبیل خود اطمینان داشته باشید.

و چند نکته دیگر: ارزیابی رفتار مانور ادعایی با توجه به رفتار اتومبیل جلویی ارزش ندارد. یعنی حتی اگر ماشین جلوی شما برای سبقت هم رفته باشد ، این همیشه به این معنی نیست که می توانید بعد از آن عجله کنید. غالباً ، چنین سبقتهای پشت سر هم به موارد اضطراری پیش بینی نشده تبدیل می شوند. و با این حال ، به رانندگان توصیه می شود که هرچه سریعتر مانور دهند ، زیرا هنگام ورود به خط مقابل ، هم سبقت و هم اتومبیل هایی که به ملاقات او می روند در معرض خطر هستند.

قوانینی برای سبقت گرفتن

اگر آنها از شما سبقت می گیرند ، منطقاً باید تا حد امکان در جاده قابل توجه باشید. این قانون به ویژه در شب بسیار مهم است ، زمانی که راننده ماشین سبقت گرفته باید با چراغ های جلوی خاموش رانندگی کند.

باید از قبل متوجه سبقت گیر شوید. برای انجام این کار ، لازم است که اغلب به آینه دید عقب نگاه کنید و همزمان از ویژگی پیست پیروی کنید ، و از انحراف ماشین به کنار خودداری کنید. این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که ماشین با انواع مختلف ناهمواری مسیر "روبرو شود".

این عاقلانه است که به فرد سبقت گرفته اجازه مانور دهد. با رد همه افکار جاه طلبانه ، فقط باید اجازه دهید که از خود سبقت بگیریم ، در حالی که راننده ماشین سبقت باید رعایت فاصله ایمن از وسیله نقلیه سبقت گرفته را کنترل کند.

قوانین ناگفته نگارنده برای رانندگی ایجاب می کند که برای راننده دیگر روشن کنید که مایلید به آنها فرصتی برای انجام یک مانور ایمن بدهید. معمولاً در چنین شرایطی کافی است چند بار با "سیگنال چرخش" چشمک بزنید.

بعلاوه ، برای همان ایمنی متقابل ، لازم است که در لاین آن کمی به پهلو تغییر مسیر دهید ، که دید بهتر راننده سبقت گرفته را فراهم می کند و بنابراین ، انجام سریع و ایمن مانور را ممکن می سازد.

به هیچ وجه نباید به محض مشاهده اینکه شخصی قصد سبقت دارد ، روی پدال گاز قدم بگذارید.احتیاط بیشتری داشته باشید ، اما مسئولیت خود را فراموش نکنید. بنابراین ، این فکر را بخاطر بسپارید که ممکن است مجبور شوید فوراً ترمز کنید.

به یاد داشته باشید که سبقت غیر مجاز ممنوع است

  • در چهارراه. استثنا تقاطع های تنظیم شده است ، در مورد زمانی که اجازه حرکت در جاده متقاطع وجود ندارد. تقاطع جاده اصلی با جاده ثانویه که ماشین ها در آن پارک شده اند.
  • 100 متر قبل از گذرگاه راه آهن.
  • رانندگان وسایل نقلیه سنگین (بیش از 3.5 تن وزن) ، در قسمت های جاده با علائم 3.20 "سبقت ممنوع" یا 3.22 "سبقت غیر مجاز" کامیون ممنوع "
  • در آن مکان هایی که راننده هنگام انجام مانور نیاز به حرکت در مسیر پیش رو دارد و خط علامت گذاری مداوم را می شکند.
  • در مکانهایی که جاده دارای مشخصات ناهموار و بالقوه خطرناک است ، از جمله در هنگام پیچیدن.
  • در مکان های نصب شده تابلوی راهمنع سبقت.

سبقت بیش از حد از اتومبیل یکی از خطرناکترین مانورها است و به همین دلیل نیاز به دانش و درک صحیح از تمام عناصر و مراحل تشکیل دهنده آن است.

مانور سبقت را می توان به صورت مشروط به 3 مرحله تقسیم کرد: ورود به خط پیش رو ، جلوتر از وسیله نقلیه سبقت گرفته و بازگشت به خط خود.

عزیمت به لاین پیش رو

اطمینان حاصل کنید که هیچ ماشین در عقب وجود ندارد و هیچ کس قصد ندارد این لحظه سبقت گرفتن

در همان زمان ، "محاسبه" وضعیت پیش رو اطمینان حاصل کنید که در طول مانور سبقت در بخشی از جاده که سبقت غیرقانونی توسط قوانین راهنمایی و رانندگی ممنوع است ، نخواهید بود.

در غیاب اتومبیل های روبرو ، روشن شوید ، به لاین پیشرو بروید و وضعیت پیش رو را برای ایمنی مانور ارزیابی کنید.

اگر وسیله نقلیه یا اتومبیلی که می خواستید از آن سبقت بگیرید در فاصله نزدیک در لاین پیش رو حرکت می کند ، در پیچ چپ چرخانده است و قصد دارد از وسیله نقلیه جلویی سبقت بگیرد یا از مانعی جلوگیری کند ، پیچ راست را خاموش کرده و به خط خود برگردید.

پس از انتظار برای شرایط مساعد جاده ، مجدداً به چپ بپیچید و سپس - مطابق متن بیان شده در بالا اگر وضعیت پیش رو به شما امکان می دهد با اطمینان مانور سبقت را انجام دهید ، به قسمت دوم "باله Marlezon" بروید.

هدایت ماشین سبقت گرفته

vypolnit-obgon02.jpgاگر تا این مرحله با دنده پنجم درگیر هستید ، باید به چهارم بروید ، اگر در چهارم هستید - به سوم تغییر دهید. به عبارت دیگر ، قبل از سبقت لازم است.

برای چی؟ برای ایجاد پویایی شتاب لازم ، به طوری که اسب آهنین سریع و سریع سرعت مورد نیاز را انتخاب کند.

با فشار دادن بنزین ، اتومبیل جلوی ماشین را بگیرید ، برای یک ثانیه در کنار آن حرکت کنید و سپس به سرعت از آن پیشی بگیرید و جلو بروید.

این مرحله از سبقت گرفتن سریعترین ، در عین حال خطرناک ترین است ، زیرا عملاً زمان و مکانی برای لغو مانور وجود ندارد.

بازگشت به خط خود

چراغ گردش راست را روشن کرده و بدون کاهش سرعت ، به لاین خود از قسمت واگن برگردید. به یک سمت بالا بروید و به سمت مقصد خود ادامه دهید.

vypolnit-obgon03.jpgسعی کنید تمام مراحل سبقت از اتومبیل را به روشنی و سریع انجام دهید. اما گیرتان نیاید ، زیرا جاده یک مسیر مسابقه نیست.

بی جهت در مسیر پیش رو معطل نشوید.

قبل از تصمیم گیری برای سبقت ، در نظر بگیرید که آیا در شرایط فعلی ترافیک واقعا ضروری است؟

جاده را با استراحت وارد کنید ، هیچ نشانه ای ندارد.

به یاد داشته باشید: وضعیت جاده در یک ثانیه تغییر می کند ، بنابراین زندگی خود ، مسافران و سایر کاربران جاده را با مانورهای بی احتیاط و مخاطره آمیز در معرض خطر قرار ندهید.

موفق باشی! نه میخ ، نه میله!

هنگام سبقت گرفتن با خروج از ترافیک پیش رو ، برای جلوگیری از برخورد با اتومبیل پیش رو ، لازم است تمام توصیه ها و الزاماتی که در آن آمده است را در نظر گرفته و دنبال کنید.

خوانندگان عزیز! این مقاله در مورد روشهای معمول حل مسائل حقوقی صحبت می کند ، اما هر مورد فردی است. اگر می خواهید بدانید که چگونه برای حل مشکل شما - با یک مشاور تماس بگیرید:

برنامه ها و تماس ها 24/7 و بدون روز پذیرفته می شوند.

سریع است و رایگان است!

این امر همچنین برای حرکت در امتداد مسیر شخصی شما اعمال می شود. بعلاوه ، راننده موظف است هنگامي كه قصد سبقت از خودروي جلو را دارد ، به علائم راهي ، علائم (پلاك) و چراغ راهنما توجه كند.

اگر سبقت غلط باشد ، پس به صورت جدی با عواقب جدی همراه است.

قانون که گفته شده چیست

قوانین مربوط به خودروسازی روسیه به صورت قوانین راهنمایی و رانندگی ارائه شده است - مقررات جاده ، که تمام قوانینی را که شرکت کنندگان باید از آن پیروی کنند توصیف می کند. فصل 11 آیین نامه وظیفه ترتیب انجام مانوری مانند سبقت را بر عهده دارد.

اگر راننده آنها را نقض کند ، قانون جرایم اداری فدراسیون روسیه به اجرا در می آید - قانون قانون اداری ، که اقدامات مسئولیت جرایم اداری را تنظیم می کند. در این صورت ، وی مسئول جزئیات مجازات ها است.

این قانون توضیحی محدود درباره آنچه "سبقت" در نظر گرفته می شود و آنچه نباید به چنین عملی نسبت داده شود ارائه می دهد.

- این مانوری است که راننده در لاین خود شروع به انجام می کند ، سپس ماشین با عبور از خط تقسیم برای مدت کوتاهی به لاین روبرو می رود و سپس به قسمت جریان خود در مسیر حرکت برمی گردد ، فقط ماشین دور خود را دور زده است.

هدایت همان مانع سبقت است ، اما منحصراً در محدوده جریان آن انجام می شود.

برای پیشی گرفتن از ماشین بدون مانع و خروج از خط پیش رو ، راننده باید به موارد زیر در مورد وضعیت جاده توجه کند:

  1. عرض بزرگراه را تخمین بزنید.
  2. فاصله اتومبیل خود را تا یک ماشین سبقت گرفته بصری تعیین کنید.
  3. ببینید فاصله بین اتومبیل شما و نزدیکترین اتومبیل در لاین مخالف چقدر است.
  4. به سرعت ماشینی که سبقت می گیرد نگاه دقیق تری بیندازید.
  5. سرعت وسایل نقلیه روبرو را در نظر بگیرید.
  6. به سرعت نزدیک شدن به وسیله نقلیه سبقت یافته توجه کنید.
  7. ویژگی های اتومبیل خود را واضح بدانید - سرعت آن "می داند" چه سرعت کافی برای سبقت گرفتن از اتومبیل دیگر را دارد یا خیر.

علاوه بر این ، راننده به موارد زیر احتیاج دارد:

  1. علائم راه را بشناسید و متوجه آن شوید.
  2. به علائم راهنمایی و رانندگی توجه کنید و مفاهیم آنها را دنبال کنید.
  3. ارزیابی کنید آیا مسیرهای وسیله نقلیه سبقت گرفته و سبقت غیرمستقیم قطع نمی شود.
  4. نگاهی دقیق به طراحی جاده بیندازید ، قوانینی را یادآوری کنید که در آن سرعت گرفتن برای سبقت گرفتن کاملاً ممنوع است.
  5. ویژگی های هوا و دید را علامت گذاری کنید. در شرایط ضعف دید و لغزندگی ، بهتر است از این اقدام خودداری کنید.

علاوه بر علائم چراغ راهنمایی ، ممکن است یک پلیس راهنمایی و رانندگی نیز در تقاطع های تنظیم شده وجود داشته باشد. برای دنبال کردن دستورالعمل ها ، هر راننده باید بتواند حرکات سیگنال خود را رمزگشایی کند.

جایی که ممنوع است

بند 11 قانون "سبقت ، پیشروی ، عبور از مقابل" ، شروع شده با قسمت 11.1-11.2 (و بیشتر) ، تمام جزئیات مناطق ممنوع و بخشهای جاده ای را که در آن سبقت غیرممکن است ، منعکس می کند.

این موارد شامل موارد زیر در جاده ها یا مناطق زیرساخت های جاده ای است:

وضعیتبخش جاده
1. یک خط شلوغ از ترافیک روبرو ، یا جریان خاص خود.
2. به احتمال زیاد با سایر شرکت کنندگان تداخل می کند.
3- هنگامی که وسیله نقلیه پیش رو با چراغ سیگنال داد که قرار است به چپ بچرخد.
4- وسایل نقلیه جلویی دور یک مانع را دور می زنند یا سبقت می گیرند.
5- ماشین زیر ماشین سبقت شروع به مانور کرد.
تقاطع تنظیم شده;
تقاطع غیر قانونی هنگام رانندگی در بزرگراه ثانویه ؛
خط عابر پیاده؛
فاصله ای بیش از 100 متر از محل عبور راه آهن ؛
پل ها ، روگذرها ، روگذرها ، و همچنین در زیر آنها ، تونل ها ، برخی از خاکریزها (مسیر روی سد رودخانه) و غیره.
صعودهای شیب دار - نزدیک به 300-600 متر (بسته به قدرت وسیله نقلیه و درجه شیب) از انتهای صعود ؛
پیچ های خطرناک
مناطق دیگر که به وضوح محدودیت شدید دید برای رانندگان وجود دارد.

قوانین سبقت

قبل از بررسی دقیق موارد مختلف که معمولاً مجاز به سبقت از سایر اتومبیل ها است ، باید توجه داشت قوانین عمومیدقیقاً چگونه چنین مانوری درست انجام شده است.

قوانین سبقت:

  1. اطمینان حاصل کنید که خودروی شما با سایر کاربران جاده تداخل نخواهد کرد.
  2. فاصله اتومبیل سبقت گرفته تا اتومبیل خود ، فضای کافی برای بازگشت به سیستم خود ، از اتومبیل خود را به اتومبیل مقابل ، در صورت وجود ارزیابی کنید.
  3. اطمینان حاصل کنید که اتومبیل های عقب قرار نیست در همان لحظه شما سبقت بگیرند.
  4. در صورت عدم وجود موانع یا احتمال تداخل ، موارد زیر باید انجام شود - تغییر مرحله دنده با یک کاهش ، تغییر اپتیک اصلی از پرتو بلند قبل از اینکه از لاین خود خارج شوید ، چراغ های راهنما را روشن کنید.
  5. پس از خارج شدن از نظم ، چراغ ها خاموش می شوند ، اتومبیل جلو با خروجی به خط مقابل که هیچ خط علامت گذاری جامد وجود ندارد ، سبقت می گیرد.
  6. آخرین لمس این عمل ورود به جریان ترافیک شما در جایی است که فضای خالی وجود دارد ، منوط به حرکت دادن اشیا دیگر وسایل نقلیه.
  7. اما شما نباید این کار را بدون وجود سیگنال روشن راست انجام دهید. سایر شرکت کنندگان باید بدانند که شما می خواهید به جریان ترافیک خود برگردید ، نه اینکه یک دوربرگردان یا یک چرخش چپ بزنید.
  8. همچنین ، هنگامی که ماشین سبقت گرفته در آینه دید عقب شما ظاهر می شود ، باید شروع به شکل گیری خود کنید.

از سرعت هنگام سبقت باید فقط در حدود هنجار عبور کرد ، که توسط علائم راه "دیکته" می شود ، یا با فرض های قوانین مربوط به یک بخش خاص از جاده.

اگر چراغها بلافاصله پس از شروع سبقت خاموش نشوند ، سایر رانندگان ممکن است سیگنال های شما را با چرخش به چپ اشتباه بگیرند ، بچرخند و یا وسیله نقلیه بعدی را که پیش رو دارند سبقت بگیرند.

چراغ های چرخشی نه تنها به راننده بعدی که در جلو است ، بلکه به راننده ای که در پشت اتومبیل دیده می شود باید هشدار دهد.

علاوه بر این ، این امر هم در مورد سیگنال های قبل از سبقت و هم در مورد سایر علائم پس از سبقت ، هنگام بازگشت به جریان ترافیک شما صدق می کند.

چراغ اصلی چراغهای جلو باید روشن شود ، در حین مانور ، با ماشین سبقت هم سطح هستید و هیچ ماشین مقابله ای وجود ندارد.

در چهارراه جاده اصلی

غالباً سبقت غیرمجاز در تقاطع ها با روشن شدن چراغ های هشدار دهنده انجام می شود و هشدار می دهد راننده قصد دارد برای سبقت به چپ بپیچد.

این به این دلیل است که در فدراسیون روسیه حرکت ماشین وسیله نقلیه دست راست در خیابان ها.

در این حالت ، مهم نیست که با دیگران تداخل کنید ، و همچنین مارک گذاری خطوط جامدی را که نمی توان از آن عبور کرد ، لمس کرد یا عبور کرد ، در نظر بگیرید.

بنابراین ، پیشروی با خروج از خط پیش رو در تقاطع باید با دقت و با نهایت دقت انجام شود ، با راهنمایی علائم و چراغ های راهنمایی. این مربوط به رانندگانی است که در جاده اصلی رانندگی می کنند.

thumbs_1%D0%BE%D0%B1%D0%B3%D0%BE%D0%BD-%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BA%D1%80%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%BA%D0%B5-%D0%BF%D0%BE-%D0%B3%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D0%B9-%D0%B4%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B3%D0%B5.jpg

ورود به خط پیش رو

هنگامی که یک راننده می خواهد از اتومبیلی که وارد خط ورودی می شود سبقت بگیرد ، باید بلافاصله ردیابی کنید که وسیله نقلیه مقابل چقدر نزدیک و با چه سرعتی حرکت می کند.

اگر در نمای جانبی مشکلی وجود داشته باشد ، قوانین مندرج در قسمت 11.7 بند 11 بیان می کند که مانعی که در کنار آن ایجاد شده است موظف است به جاده تسلیم شود.

همچنین ، در رابطه با شیب ها در جاده های مجهز به علائم - "1.13" یا "1.14" ، جاده ای که در شرایط دشواری عبور قرار دارد توسط راننده ای که به سمت شیب حرکت می کند ، واگذار می شود.

یکی از علائم نشان دهنده پایین آمدن شیب تیزتر از راننده است و علامت دیگر نشان از صعود شیب دار است.

thumbs_2%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%BA%D0%B8-%D0%BA%D1%80%D1%83%D1%82%D0%BE%D0%B3%D0%BE-%D1%81%D0%BF%D1%83%D1%81%D0%BA%D0%B0-%D0%B8-%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D1%8A%D0%B5%D0%BC%D0%B0.jpg

روش سبقت گرفتن با خروج از خط جریان ترافیک پیش رو:

  1. هنگام نزدیک شدن به وسیله نقلیه جلویی ، باید فاصله 30-50 متری از کنار را حفظ کنید.
  2. آینه دید عقب نباید منعکس کننده سایر اتومبیل ها باشد تا اطمینان حاصل شود که هیچ کس حاضر به سبقت گرفتن از شخصی که قبلاً سبقت کرده است نیست.
  3. وضعیت پیش رو ارزیابی می شود. مهم است که درک کنید در طول مانور یا در انتهای آن در منطقه سبقت نخواهید یافت.
  4. علاوه بر این ، شما باید بلافاصله محلی را که ماشین پس از انجام عمل وارد ترافیک خود می شود تعیین کنید.
  5. اگر در نزدیکی اتومبیل های روبرو وجود ندارد ، ابتدا باید سیگنال چرخش سیگنال را روشن کنید و فقط پس از آن ، حرکت به کنار را شروع کنید.
  6. دنده را یک مرحله پایین می آوریم ، سپس در هنگام شتاب آن را یکی افزایش می دهیم.
  7. نوری از دور به نزدیک سوئیچ می شود.
  8. به محض شروع سبقت ، چراغ های هشدار خاموش می شوند.
  9. ابتدا ماشین باید با یک ماشین سبقت دار صف آرایی کند.
  10. به سمت خط مقابل حرکت کنید.
  11. سپس راننده سیگنال روشن را روشن می کند.
  12. بازگشت به خط خود را فقط زمانی باید شروع کنید که وسیله نقلیه سبقت گرفته در آینه عقب منعکس شده باشد.

thumbs_3%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%8F%D0%B4%D0%BE%D0%BA-%D1%81%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%88%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%BE%D0%B1%D0%B3%D0%BE%D0%BD%D0%B0-%D1%81-%D0%B2%D1%8B%D0%B5%D0%B7%D0%B4%D0%BE%D0%BC-%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D1%81%D1%83-%D0%B2%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B5%D1%87%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE-%D0%BF%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%BA%D0%B0.jpg

یک اشتباه بزرگ و مکرر رانندگان عامل نزدیک شدن بیش از حد آنها به ماشین سبقت است ، انگیزه این واقعیت این است که آنها باید در اسرع وقت از خانه خارج شوند یا برای مدت کوتاهی در خط مقابله باشند.

از یک طرف ، این امر موجه به نظر می رسد ، اما از سوی دیگر ، نقض مسافت منجر به برخورد می شود ، اگر نه با یک ماشین در حال پیشروی ، سپس با یک ماشین که در حال سبقت است.

هنگامی که راننده از قبل وضعیت را ارزیابی کرد ، تشخیص داد که هیچ خطری برای اجرای مانور وجود ندارد ، انتظار نمی رود اتومبیل های در حال پیشروی باشند ، بنابراین نزدیک شدن بیش از حد به ماشین پیشی گرفته شده دیگر فایده ای ندارد.

همچنین نباید فراموش کرد که ماشین سبقت گرفته می تواند به طور ناگهانی سرعت خود را تغییر دهد. به عنوان مثال ، به طور غیرمنتظره ترمز کند زیرا مانعی پیش روی او تشخیص داده شده است که باید از آن اجتناب شود.

و برای راننده ای که در حال سبقت گرفتن است ، دید بیشتر از اتومبیل در حال حرکت محدود است.

اگر به اتومبیل سبقت نزدیک شوید ، اگر ناگهان ترمز کند و از مانعی جلوگیری کند ، ممکن است برخورد جانبی رخ دهد.

بدون رفتن به خط پیش رو

اگر سبقت فقط در محدوده خط خودش انجام شود و در عین حال قلمرو جریان ترافیک پیش رو به هیچ وجه تحت تأثیر قرار نگیرد ، پس چنین عملی را "پیش بینی" می نامند ، نه سبقت.

اگر پهنای باند برای انجام این نوع مانور کافی باشد ، این امکان وجود دارد. یا جاده چهار طرفه است ، وقتی هر طرف به دو خط تقسیم می شود.

در این حالت عرض جاده برای رانندگی با وسایل نقلیه کند حرکت کافی است. این روش همانند مواردی است که در هنگام سبقت گرفتن با "رسیدن" به "جلو" سبقت می گیرد.

thumbs_4%D0%BE%D0%B1%D0%B3%D0%BE%D0%BD-%D0%B2-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D0%B0%D1%85-%D1%82%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D0%BA%D0%BE-%D1%81%D0%B2%D0%BE%D0%B5%D0%B9-%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D1%81%D1%8B-%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F.jpg

بیش از یک وسیله نقلیه

این روش "سبقت گرفتن از طریق قطار" نامیده می شود که توسط دو وسیله نقلیه همزمان انجام می شود.

اما تحت مانور با دو وسیله نقلیه همچنین می تواند عملی باشد که توسط یک ماشین انجام می شود ، اما باید دو یا چند ماشین را دور بزند. اجازه عبور از تمام بخشهای بزرگراهها توسط لوکوموتیو بخار داده نمی شود.

برای این ممنوعیت ، علائم و نشانه های استاندارد جاده ای به شکل صفحات سفید وجود دارد ، زیرا در قوانین چیزی در مورد چنین ممنوعیتی گفته نشده است.

اما از طرف دیگر ، این قوانین می گویند که اگر وسیله نقلیه جلوی سیگنال چرخش سمت چپ خود را در مورد قصد خود برای شروع کار ابتدا نشان دهد ، نمی توانید سبقت را شروع کنید.

مانور لوکوموتیو به صورت زیر انجام می شود:

  1. ابتدا ماشین جلو چرخش چپ را روشن می کند که می خواهد برای جلو رفتن به سمت چپ برود.
  2. بعد از آن ، باید چراغ های خود را روشن کنید فقط در صورتی که ماشین جلو از قبل با سرعت آهسته تراز باشد.
  3. در عین حال ، بسیار مهم است که چراغ های سیگنال سربار قبلاً خاموش شده اند - در این صورت هیچ نقض قسمت 11.2 ، بند 11 SDA وجود نخواهد داشت.
  4. فقط در صورت وجود فضای خالی و پس از اتمام مانور ماشین جلویی ، باید در صف خود بایستید.

thumbs_5%C2%AB%D0%BE%D0%B1%D0%B3%D0%BE%D0%BD-%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B7%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BC%C2%BB.jpg

از لحاظ تئوری و بدون تداخل ، می توانید از راننده سبقت پیشی بگیرید ، اما این امر نیاز به اطمینان از عدم وجود اتومبیل های روبرو دارد و فضای کافی در جاده وجود دارد.

وقتی نوبت به سبقت گرفتن از ترافیک یا چند اتومبیل به طور همزمان می رسد ، باید این نکته را در نظر گرفت که در این صورت راننده فقط به لاین روبرو نمی رود بلکه در امتداد آن حرکت می کند.

و این یک نقض طبق بند 1 هنر محسوب می شود. 12.15 از قانون اداری فدراسیون روسیه ، و تهدید به بهبود پول - 1500 روبل.

در شهر

دلایل طبیعی می تواند مانع از سبقت بیش از حد در شهر شود:

  • چراغ راهنمایی متعدد؛
  • ترافیک مکرر؛
  • گذرگاه های عابر پیاده
  • مسیر تراموا؛
  • تقاطع های تنظیم شده
  • محدودیت سرعت و سایر عوامل.

به طور متوسط \u200b\u200b، سرعت ماشین ها در مناطق شهری با توجه به رایانه موجود بیش از 20 یا 30-40 کیلومتر در ساعت نیست.

بخشهای جاده مانند گذرگاه عابر پیاده یا ریل های تراموا به منظور سبقت گرفتن از وسایل نقلیه ، تردد پیش رو ممنوع است

مطمئن ترین راه برای دور زدن با وسایل نقلیه آهسته ، پیشروی در لاین خود است و در صورت عدم وجود مانعی به صورت یک خط پیوسته ، چراغ راهنمایی و سایر موارد ، در این صورت است.

thumbs_6%D0%BE%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5-%D0%B2-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D0%B0%D1%85-%D1%81%D0%B2%D0%BE%D0%B5%D0%B9-%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D1%81%D1%8B-%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F.jpg

بدون علامت گذاری

اگر هیچ علامتی روی جاده مشخص نشده باشد ، این بدان معنی است که هر زمان که دوست داشتید می توانید سبقت بگیرید.

غالباً ، در بخشهایی از مسیر که انجام آن ممنوع است ، تابلوی جاده ای نصب می شود ، تحت علامت گذاری - "3.20.1" ، "3.20.2".

اولین مورد روی یک زمینه سفید کشیده شده است ، به این معنی که دائمی است و دیگری - روی یک قسمت زرد ، به این معنی که موقتی است.

thumbs_7%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B6%D0%BD%D1%8B%D0%B9-%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%BA-%D0%BF%D0%BE%D0%B4-%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%BE%D0%B9-%E2%80%93-%C2%AB3.20.1%C2%BB.jpg

thumbs_8%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B6%D0%BD%D1%8B%D0%B9-%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%BA-%D0%BF%D0%BE%D0%B4-%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%BE%D0%B9-%E2%80%93-%C2%AB3.20.2%C2%BB.jpg

بسته به نوع حمل و نقل شما در آینده ، باید تصمیم بگیرید که سبقت بگیرید یا خیر. اگر وسیله نقلیه بزرگی است ، باید در طول مسیر بررسی هایی انجام شود تا مشخص شود آیا موانعی در پیش رو دارید یا خیر.

به محض اینکه در هنگام سبقت گرفتن از خطر ، مانع یا اتومبیل دیگری متوجه شدید ، باید سریعاً سرعت را کاهش دهید. پس از آن ، توصیه می شود که اگر مکان هنوز توسط اتومبیل دیگری اشغال نشده است ، به موقعیت قبلی برگردید.

اگر جاده صاف است ، می توانید مانور را دقیقاً به همان روش که در بالا توضیح داده شد ، انجام دهید.

thumbs_9%D0%BE%D0%B1%D0%B3%D0%BE%D0%BD-%D0%B1%D0%B5%D0%B7-%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BA%D0%B8.jpg

دو ماشین

این اتفاق می افتد که سبقت را می توان همزمان با دو ماشین انجام داد. چنین وضعیتی زمانی اتفاق می افتد که اتومبیل سبقت گرفته تصمیم گرفت از راننده دیگری پیشی بگیرد.

اما برای این اهداف بسیار مهم است که بزرگراه به اندازه کافی گسترده باشد تا بتواند این مانور را ایجاد کند.

در غیر این صورت ، عواقب ممکن است یک تصادف تصادفی باشد ، و اگر سایر شرکت کنندگان در نزدیکی پیست باشند ، با یک واکنش زنجیره ای مواجه می شویم.

این عمل باید به ترتیب زیر انجام شود:

  1. ابتدا باید به دنده پایین بروید - 1 مرحله. به عنوان مثال ، اگر در حال انتقال به 5 بودید ، پس باید قبل از انحراف خود را به 4 تغییر دهید.
  2. با کمی فشار دادن پدال بنزین ، خودروی در حال سبقت گرفتن توسط واشر دوم سبقت می گیرد.
  3. فقط چند ثانیه باید به موازات اتومبیل سبقت رفته حرکت کنید.
  4. پس از آن ، به سرعت با کمک گاز جلو می رویم ، از آن جلو می افتیم.

thumbs_10%D0%BE%D0%B1%D0%B3%D0%BE%D0%BD-%D0%B4%D0%B2%D1%83%D0%BC%D1%8F-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D1%8F%D0%BC%D0%B8.jpg

تعویض از ارتفاع به پایین عملکرد جعبه دنده به منظور بهینه سازی بیشترین پویایی شتاب ، که برای پیش افتادن از وسایل نقلیه که قبلاً سبقت نکرده اند ، مورد نیاز است ، ضروری است.

این بدان معناست که در اینجا مهم است که سریعاً سرعت حرکت خودرو در سبقت را ارزیابی کنیم تا سرعت سبقت گیر ثانویه به حد معقول (غیر خطرناک و مربوط به علائم جاده ای) افزایش یابد.

چنین سبقتهایی به دلیل افزایش سرعت و کمبود فضای جاده برای رانندگی ایمن ، خطرناکترین شناخته می شود.

طبق قوانین ، سبقت غیر مجاز توسط دو خودرو منعی ندارد. اما اگر در صفوف فضای کافی برای بازگشت اتومبیل به جریان وجود نداشته باشد و همچنین وقتی وسیله نقلیه اصلی سبقت از قبل در چراغ های هشدار دهنده سمت چپ (یا در انتهای مانور - راست) روشن شده است ، بهتر است از آنها خودداری کنید.

thumbs_11%D1%82%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%B9-%D0%BE%D0%B1%D0%B3%D0%BE%D0%BD-%D0%BF%D1%80%D0%B8%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%B5%D1%82%D1%81%D1%8F-%D1%81%D0%B0%D0%BC%D1%8B%D0%BC-%D0%BE%D0%BF%D0%B0%D1%81%D0%BD%D1%8B%D0%BC-%D0%B8%D0%B7-%D0%B7%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%8B%D1%88%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D1%81%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%B9-%D0%B8-%D0%BD%D0%B5%D0%B4%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%87%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B8-%D0%BC%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%B4%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B3%D0%B5-%D0%B4%D0%BB%D1%8F-%D0%B1%D0%B5%D0%B7%D0%BE%D0%BF%D0%B0%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE-%D1%80%D0%B0%D0%B7%D1%8A%D0%B5%D0%B7%D0%B4%D0%B0.jpg

چه چیزی سبقت گرفتن توسط پرتاب است

ما در مورد افزایش سریع سرعت صحبت می کنیم وقتی که راننده بی پروا وقت کافی برای پویایی شتاب اتومبیل خود نمی دهد و بلافاصله گاز را به شدت افزایش می دهد.

دوربین های کنار جاده پلیس راهنمایی و رانندگی می توانند بلافاصله چنین مانورهایی را به عنوان تخلف ثبت کنند حالت های سرعت... اما این حتی مسئله اصلی نیست.

مهم است که با پیشروی شدید یا سبقت غیرمجاز ، خطر سر خوردن و برخورد خودرو با سایر کاربران جاده افزایش یابد.

یا ممکن است با یک شرکت کننده تصادفاتی رخ دهد - برخورد با پست ، پرواز به داخل خندق هنگام لغزش ، و غیره در بیشتر مواقع ، چنین مانوری برای افرادی که مایلند هرچه سریعتر در اطراف کاروان اتومبیل رانندگی کنند ، دیده می شود.

قوانینی برای مانور کامیون ها

برای برخی از بخشهای جاده ، تابلوی مخصوصی نصب شده است که سبقت گرفتن از وسایل نقلیه کند حرکت توسط کامیون ها ممنوع است. تابلوی جاده سبقت سنگین توسط کامیون ها ممنوع است ، دارای علامت گذاری دیجیتال خاص خود است - "3.22".

thumbs_12%D0%B4%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B6%D0%BD%D1%8B%D0%B9-%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%BA-%D0%9E%D0%B1%D0%B3%D0%BE%D0%BD-%D0%B3%D1%80%D1%83%D0%B7%D0%BE%D0%B2%D1%8B%D0%BC-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D1%8F%D0%BC-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D1%80%D0%B5%D1%89%D0%B5%D0%BD-%D0%B8%D0%BC%D0%B5%D0%B5%D1%82-%D1%81%D0%B2%D0%BE%D1%8E-%D1%86%D0%B8%D1%84%D1%80%D0%BE%D0%B2%D1%83%D1%8E-%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D1%83-%E2%80%93-%C2%AB3.22%C2%BB.jpg

راننده کامیون باید موارد زیر را در نظر بگیرد:

  • وزن محموله ؛
  • ابعاد ماشین شما
  • جرم آن بدون تجهیزات با محموله ؛
  • سرعت و توانایی شتاب بخشیدن به ماشین شما
  • سرعت وسایل نقلیه آهسته که باید سبقت گرفت.

عوامل دیگری نیز می توانند در رابطه با رده خود ویژگی خاص خود را داشته باشند. وسیله نقلیه... به عنوان مثال ، ارتفاع اتومبیل شما و زاویه دید دید عقب.

اما الگوریتم اقدامات برای چنین رانندگانی همانند مواردی است که اگر سبقت توسط یک راننده در یک وسیله نقلیه مسافری انجام شود.

این قوانین همچنین سبقت گرفتن از راننده را برای شروع شتاب گرفتن در هنگام مانور منع می کند (قسمت 11.3 ، بند 11 SDA).

چنین عکس العملی غیر موجه نه تنها رانندگی بی ادبانه است ، بلکه تحریک یک تصادف بزرگ است. به هر حال ، تساوی سرعت راننده سبقت را مجبور می کند تا در خط پیش رو بیشتر بماند.

این قوانین همچنین در رابطه با این واقعیت که او کمی کنار رفت و سمت راست را کشید ، آداب رفتار را به سبقت گیرنده حکم می کند (قسمت 11.6 ، بند 11 SDA - در رابطه با وسایل نقلیه کم سرعت در خارج از منطقه محل سکونت).

و پس از سبقت گرفتن ، سرعت را کمی کاهش دهید تا راننده بتواند به جریان خود برگردد.

بر اساس داده های آماری حاصل از عملکرد رانندگان ، مدت زمان صرف سبقت بیش از 10-6 ثانیه نیست ، بسته به طول وسیله سبقت گرفته و سرعت آن.

ویژگی اصلی سبقت غیرمجاز در بزرگراه این است که هنگام ورود به لاین خارجی (یا میانی) فقط در یک جاده دو یا سه لاین امکان پذیر است.

خوانندگان عزیز! این مقاله در مورد روشهای معمول حل مسائل حقوقی صحبت می کند ، اما هر مورد فردی است. اگر می خواهید بدانید که چگونه برای حل مشکل شما - با یک مشاور تماس بگیرید:

برنامه ها و تماس ها 24/7 و بدون روز پذیرفته می شوند.

سریع است و رایگان است!

اگر خطوط بیشتری در جاده وجود داشته باشد ، نمی توانید سبقت بگیرید ، اگر از خط خارجی (یا میانی) خروجی وجود نداشته باشد ، سبقت هم وجود ندارد.

اطلاعات مهم

سبقت غیرمجاز مانوری است که یک وسیله نقلیه جلوتر از چندین وسیله نقلیه که در یک جهت حرکت می کنند وجود دارد ، در حالی که رانندگی یا به سمت دیگر جاده یا به لاین میانی الزامی است.

هر مورد دیگری که در آن اتومبیل با سرعت بیشتری نسبت به دیگری حرکت کند ، از موقعیتی در پشت آن به موقعیتی در مقابل خود حرکت کند ، جلوتر محسوب می شود.

این قانون نسبت به نسخه های طبقه بندی شده به عنوان سبقت ، بیشتر به همه انواع پیشرفت وفادار است.

اطلاعات اولیه

پیشرفتاین عبارت است از هر حرکت یک اتومبیل نسبت به اتومبیل دیگر به گونه ای که قبل از شروع این مانور ، اولین اتومبیل دوم را دنبال کرده و پس از اتمام آن ، ماشین اول در مقابل اتومبیل دوم حرکت می کند.
سبقت گرفتناین مانوری است که نباید آن را با پیش بینی اشتباه گرفت ، زیرا فقط یکی از انواع آن است. سبقت غیر مجاز مجاز است ، با این وجود ، هنگام تهیه آن ، تعدادی از شرایط باید رعایت شود. اول ، ماشین باید تغییر مسیر به چپ دهد ، در حالی که یا به خط دیگری از یک جاده دو خطه می رود ، یا به یک خط میانی - سه خطه تغییر مسیر می دهد. بعد ، باید از وسیله نقلیه پیشی بگیرید. و سپس قبل از شروع مانور به خط اشغال شده برگردید.

این چیست

سبقت گرفتن یک مانور پیچیده است. راننده ای كه یك وسیله نقلیه (یا چند دستگاه) كه از آن سبقت می گیرد در همان لاین در حال حركت است ، ابتدا باید به لاین واقع در سمت چپ ، از جمله لاین روبرو برود.

بنابراین سبقت در شرایط زیر امکان پذیر است:

در این حالت سبقت غیر مجاز فقط درصورتی وجود دارد که هیچ علامتی به شکل نوار پیوسته وجود نداشته باشد. علاوه بر این ، در شرایطی که بیش از سه خط در جاده وجود دارد ، سبقت غیرمجاز ممنوع است.

عکس: آنچه راننده برای عبور از یک خط ثابت انتظار دارد

نمی توانید خطی را که در آن ترافیک پیش رو انجام می شود یا خط مرکزی را ترک کنید.

بنابراین ، به معنای دقیق ، اگر دیگران در لاین های مختلف در کنار هم حرکت کنند و دیگری که سریعتر می رود در لاین خود جلوتر از دیگران سبقت نگیرد.

این شرایط سبقت محسوب نمی شود که اتومبیل در هنگام پیشروی ابتدا به یک باند چپ تر بازسازی شود ، سپس اتومبیل دیگری را دور بزند و دوباره به لاین خود بازگردد ، اما این اتفاق در همان سمت جاده و بدون ورود به لاین میانی رخ می دهد.

این نیز در نظر گرفته می شود منجر ، اما نه سبقت گرفتن از موارد بیشتر ماشین سریع دوباره به خط میانی بازسازی شد ، در مقایسه با سرعت کمتری جلو رفت ، اما پس از آن بدون بازگشت به همان خط در خط میانی باقی ماند.

چارچوب قانونگذاری

چارچوب قانونی سبقت در پیست شامل موارد زیر است:

چگونه می توان به درستی در مسیر پیشی گرفت

اصل اساسی هنگام انجام سبقت به شرح زیر است - ایمن ترین مانور از این نوع در حداقل زمان انجام می شود.

بنابراین ، برای سبقت ، بسیار مطلوب است که تفاوت بین سرعت حرکت دو وسیله نقلیه قابل توجه باشد.

اگر چنین اختلافی وجود داشته باشد ، اما خیلی زیاد نباشد ، پس سبقت گرفتن از خود تصمیم خیلی معقولی نخواهد بود.

قوانین اساسی

همراه با قانون اساسی فوق الذکر ، تعداد دیگری نیز وجود دارد که در زیر آورده شده است:

مطمئن نیستم - سبقت نگیریدراننده ای که قصد سبقت را دارد باید از اتمام موفقیت آمیز آن اطمینان کامل داشته باشد. او باید بداند که سرعتش آنقدر زیاد است که می تواند از ماشین جلوی خودش بگذرد. وی همچنین باید ببیند که فاصله کافی با نزدیکترین اتومبیل در مسیر پیش رو وجود دارد. سبقت در بیشتر موارد خطرناک است و طرفدار باید مطمئن باشد که نتیجه نامطلوبی نخواهد داشت. باید بخاطر داشت که در صورت تصادف ، مسئولیت همیشه به عهده آغاز کننده سبقت است
لازم است به راننده ماشین بدهیدبا رانندگی در جلو ، بدانید که آنها می توانند جلوتر بروند. با نزدیک شدن به آن در فاصله 15-20 متر ، باید سیگنال چرخش را روشن کنید. در این حالت ، راننده ای که از قبل شخص سبقت را تعقیب می کند ، حق شروع به سبقت گرفتن از او را از دست می دهد.
پس از شروع سبقت ، سرعت آن مطلوب استوقتی راننده وسیله نقلیه سبقت وارد لاین پیش رو شد ، می تواند و باید گاز را تا حد ممکن فشار دهد. لازم است که فاصله سرعت بین اتومبیل وی و سبقت گرفته تا حد ممکن افزایش یابد
وقتی ماشین در لاین پیش رو استلازم است تا آنجا که ممکن است بیشتر به آنچه در این خط پیش می رود توجه شود. اگر می ترسید که سبقت غیرمجاز کار کند ، منطقی است که بدون پیشروی برنامه ریزی شده اتومبیل دیگر به مسیر قبلی برگردید
اگر راننده با موفقیت پیشی بگیرد و کار را تمام کندسپس لازم است از زیر كاهش ماشین سبقت گرفته جلوگیری كند. برای اشغال هموار خط قبلی لازم است. اگر ماشینی در مسیر مخالف در مسیر پیش رو حرکت کند ، سیگنال چرخش سمت چپ علامت گذاری می شود تا بفهمد این مانور از قبل تمام شده است. در همان زمان ، چنین سیگنالی می تواند به راننده ای که بلافاصله پس از داده تصمیم به هدایت سبقت می گیرد ، هشدار دهد که راننده دیگری در خط پیش رو نسبتاً نزدیک است ، بنابراین ، سبقت دوم ، به احتمال زیاد ، فرصتی برای فوریت گرفتن از سبقت ندارد
باید به طور جداگانه شرط شود که چنین لوکوموتیوهاییدر اصل ، آنها رفتار خطرناک در جاده ها را نشان می دهند. این در درجه اول مربوط به شرایطی است که از دو یا چند اتومبیل که با هم از یک وسیله نقلیه خاص جلوتر هستند ، یا یک وسیله نقلیه با ابعاد بزرگ ابتدا می رود ، ممکن است یک جیپ باشد ، و همچنین به هیچ وجه خودروی سرنشین، و یک اتوبوس یا کامیون ، یا هر وسیله نقلیه با صدا. برای همه اتومبیل های بعدی چنین لیدری نسبتاً مانعی ایجاد می کند ، به دلیل او ممکن است متوجه نشوند کسی در لاین مخالف حرکت می کند به گونه ای که این وسیله نقلیه پیشرو خود فرصت عبور بدون خطر را داشته باشد و موارد زیر در معرض خطر آسیب دیدگی در یک حادثه باشد
عملکرد مطلوب در صورت بروز مشکلاتاگر فاصله از اتومبیل در لاین پیش رو به درستی تخمین زده شود یا مانعی ناگهانی از کنار ماشین سبقت گرفته وجود داشته باشد) ، مانور دو برابر است. اگر هنوز چنین فرصتی وجود دارد ، از آنجا که مانور در همان ابتدای کار است ، باید فوراً به خط خود برگردید. اگر آنجا نیست ، پس باید پایین حرکت کنید (هم روی دستگاه و هم از نظر مکانیکی) و به حداکثر سرعت برسید

نحوه محاسبه زمانی که مانور ایمن را تضمین می کند

هنگام محاسبه زمانی که ایمنی سبقت را تضمین می کند ، یک مالک اتومبیل که برای این مانور آماده می شود باید روی سرعت حرکت سه اتومبیل به طور هم زمان تمرکز کند.

او باید سرعت خودش و همچنین ماشین سبقت گرفته و اولین اتومبیلی را که در جهت مخالف از طرف دیگر یا در خط مقابل قرار دارد ، به خاطر بسپارد.

در این حالت باید سرعت خود و سرعت حرکت ماشین در جهت مخالف را نیز اضافه کرد ، این تنها راه تشخیص ایمن بودن مانور است.

دلیل آن این است که ممکن است فاصله بین این اتومبیل ها که مالک اتومبیل قصد سبقت از آن را دارد کافی قلمداد شود ، این دو اتومبیل فقط بخشی از آن رد می شوند ، هر کدام از سمت خود و اگر تقریباً با همان سرعت حرکت کنند در وسط قرار می گیرند.

در همان زمان ، سرعت حرکت وسیله نقلیه سبقت گرفته (تفاوت آن با سرعت پیشروی) تعیین کننده طول مدت سبقت است.

بنابراین ، اگر دو اتومبیل یکی را با سرعت 110 کیلومتر در ساعت و دیگری را با سرعت 100 کیلومتر در ساعت حرکت می دهند ، در این صورت اختلاف در سرعت حرکت بین آنها فقط 10 کیلومتر در ساعت است. این سرعت را می توان تقریباً 3 متر در ثانیه نشان داد.

اگر تصور کنیم که ماشین سبقت گرفته از حالت ایستاده برخوردار است ، در این صورت سبقت گرفتن از آن ، با همان سرعت 3 متر بر ثانیه ، باید تقریباً 30 متر را طی کند تا از آن سبقت بگیرد (این فاصله شامل ابعاد هر دو اتومبیل و هر دو فاصله بین آنها ، قبل و بعد از سبقت است) )

بنابراین برتری 10 ثانیه طول می کشد. در یک جاده واقعی ، یک وسیله نقلیه در همان 10 ثانیه 300 متر با سرعت 110 کیلومتر در ساعت حرکت می کند (علی رغم اینکه در رابطه با ماشین سبقت گرفته ، فقط 30 متر به جلو حرکت می کند).

اگر در ابتدای مانور در فاصله 700 متری اتومبیلی وجود داشته باشد که با همان سرعت حرکت می کند ، تا زمان پایان آن در مجاورت خودروی سبقت گیر قرار می گیرد.

بنابراین اگر در فاصله ذکر شده 700 متری اتومبیلی وجود داشته باشد ، چنین سبقت خطرناکی در پیست دیگر قابل قبول نیست.

هنگام رانندگی جلوتر از کامیون ، که مشکلات خاصی به دلیل ابعاد این وسیله نقلیه ایجاد می کند ، توصیه می شود که در فاصله مشخصی از آن شتاب را شروع کنید.

اگر اتومبیلی که سبقت می گیرد مستقیماً به دلیل این وسیله نقلیه به لاین روبرو بیاید ، در این صورت باید در لاین پیش رونده شتاب بگیرد که این زمان می برد.

از طرف دیگر ، هنگام رانندگی به لاین پیش رو و هنگامی که طول قسمت خاصی از ابعاد کامیون از شما جلوتر است ، توصیه می شود که رانندگی را به جلو ادامه دهید ، حتی اگر یک ماشین مخالف در لاین پیش رو با فاصله خطرناک پیدا شود. کامیون بیش از حد طولانی است و امکان بازگشت سریع به خط خود وجود ندارد.

از طرف دیگر ، احتمال زیادی وجود دارد که راننده کامیون برای اینکه به وسیله نقلیه سبقت گرفته فرصت جلوگیری از برخورد را بدهد ، ترمز کند.

مسلماً ، اگر در چنین شرایطی راننده سبقت از کار تصمیم بگیرد که برای کامیون برگردد ، به دلیل سوerstand تفاهم ، احتمال ورود به خودرو را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

فیلم: انحراف در این منطقه

چه چیزی همراه با جلوتر بودن از چندین وسیله نقلیه در یک تقاطع است

هدایت چندین وسیله در یک زمان در اصل مجاز است به شرطی که در ترافیک تداخل ایجاد نکند.

به طور خاص ، پیشروی در یک تقاطع بر خلاف سبقت مجاز است ، زیرا در این حالت راننده به سادگی در امتداد خط به چپ با سرعت بالاتر از ماشین در سمت راست او حرکت می کند.

با این حال ، رانندگی جلوتر از تعدادی وسیله نقلیه در یک تقاطع با احتمال قابل توجه می تواند منجر به تصادف شود ، بنابراین ، در این منطقه باید با احتیاط رانندگی تا آنجا که ممکن است از آن اجتناب شود.

آیا مجازات وجود دارد

کد تخلفات اداری حاوی هنجار یکنواخت در صورت سبقت اشتباه.

این قانون بیان می کند که هنگام ورود به یک خط ترافیکی که در حال پیشروی است ، خلاف قوانین متعهد شده یا برای حرکت در جهت مخالف در نظر گرفته شده است ، مالک خودرو موظف به پرداخت 5000 روبل خواهد بود ، یا حقوق وی برای مدت چهار ماه تا شش ماه سلب خواهد شد.

اگر او مرتکب چنین تخلفی شود ، یک سال از حق وی محروم خواهد شد ، اما تنها درصورت ممانعت از سوی بازرس.

اگر تخلف مکرر توسط دوربین یا تجهیزات ویژه ای ضبط شود که قادر به ثبت چنین حوادثی باشد ، مجازات در این مورد 5000 روبل جریمه خواهد بود ، اما تشنج گواهینامه رانندگی اتفاق نخواهد افتاد.

thumbs_%D0%92%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B5-%D1%83%D0%B4%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5-%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B3%D0%BE-%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B7%D1%86%D0%B0.jpg

thumbs_%D0%92%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B5-%D1%83%D0%B4%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5-%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B3%D0%BE-%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B7%D1%86%D0%B0.jpg

هنجار فوق الذکر در مورد توضیحات موجود نیست انواع مختلف تخلف در هنگام سبقت گرفتن ، زیرا در همه موارد مجازات یکسان است.

به طور خاص ، اجرای چنین مانوری تحت علامت "سبقت ممنوع" مجازات سختگیرانه ای ندارد ، در این حالت به راننده همچنین 5000 روبل یا برداشتن حقوق به مدت 4 ماه پرداخت می شود. همین امر در مورد سبقت در بزرگراه در محل عبور عابر پیاده نیز صدق می کند.

%D0%94%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B6%D0%BD%D1%8B%D0%B9-%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%BA-3.20-%D0%9E%D0%B1%D0%B3%D0%BE%D0%BD-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D1%80%D0%B5%D1%89%D0%B5%D0%BD-1024x1024.jpg

عکس: تابلوی جاده 3.20 سبقت غیرمجاز ممنوع است

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: gtshina.ru



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر