موضوعات وبسایت : سوالات آیین نامه اصلی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

اموزش رانندگی اسان

اموزش رانندگی اسان

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 07 اسفند 1399 ساعت 15:25

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان اموزش رانندگی اسان را مطالعه خواهید کرد.

آموزش رانندگی ابتداییگام به گام ، تصویری ، رایگان و آسان

آموزش رانندگی ابتدایی برای کسانی نوشته شده که می خواهند آموزش رانندگی را از صفر شروع کنند. همه افرادی که قصد دارند گواهینامه رانندگی بگیرند می توانند با استفاده از سلسله آموزش های سایت، به سادگی گواهینامه رانندگی دریافت کنند.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آموزش رانندگی ابتدایی با مباحث پایه شروع شده و آموزش رانندگی تصویری، آموزش آیین نامه رانندگی و آموزش راهنمایی و رانندگی را به شیوه آنلاین در بر می گیرد. پس از گذراندن دوره های آموزش رانندگی فرد با مطالعه ی نمونه سوالات آیین نامه رانندگی می تواند تسلط کاملی بر قوانین راهنمایی و رانندگی داشته باشد.

رانندگی اصلا کار سختی نیست و نیاز به تمرین و تکرار دارد. آنچه در آموزش راهنمایی و رانندگی اهمیت دارد اینست که راننده باید خونسردی خود را در حین رانندگی حفظ کند. رانندگی نیاز به آرامش و حواس جمع دارد.

آموزش رانندگی ابتدایی  گام به گام برای شروع یادگیری و آشنایی با اصول اولیه رانندگی ضروری است ولی این خود شخص است که می تواند کنترل کامل بر اعصاب و روان را در حین رانندگی عملی داشته باشد.

با یادگیری اصول آموزش رانندگی می توانید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و در هنگام آزمون رانندگی موفق عمل کنید.

فیلم اول :

فیلم دوم :

لینک دانلود فیلم اوللینک دانلود فیلم دوم

آموزش رانندگی ابتدایی : امتحان شهری رانندگی

آموزش رانندگی آسان شیوه ای نو برای یادگیری رانندگی است که به صورت تصویری و آنلاین ارائه می شود. آموزش رانندگی ابتدایی برای کسانی نوشته شده که تا کنون در کلاس های عملی رانندگی شرکت نکرده اند و آشنایی کافی با نحوه رانندگی ندارند.

چنانچه سابقه شرکت در کلاس های آموزش راهنمایی و رانندگی را دارید و در دوره های قبل آموزش آیین نامه رانندگی و آموزش رانندگی شرکت کرده اید نیز می توانید با مرور این مطالب، اشکالات احتمالی را رفع کنید.

افراد مبتدی می توانند اصول اولیه آموزش راهنمایی و رانندگی را با این راهنمایی ها بهتر فراگیرند.

صندلی

برای شروع آموزش رانندگی ابتدایی ، درب خودرو را باز کرده و سوار ماشین شوید. صندلی را طبق استایل خود تنظیم کنید. تنظیم صندلی باید طوری باشد که بتوانید کنترل کامل فرمان و پدال را داشته باشید. صندلی نباید بیش از حد عقب و یا جلو باشد.

در حالی که دستها را روی فرمان گذاشته اید باید بتوانید با پا پدال ها را فشار دهید. تسلط روی پدال ها مهم است.

%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C.jpg

پدال ماشین

۳ پدال زیر پای راننده وجود دارد. اگر از سمت چپ در نظر بگیرید ابتدا پدال کلاچ در وسط پدال ترمز و در سمت راست پدال گاز دیده می شود. در ماشین های دنده اتوماتیک تنها دو پدال زیر پای راننده قرار دارد که شامل پدال ترمز در سمت چپ و پدال گاز در سمت راست می باشد.

آموزش رانندگی ابتدایی برای هر دو نوع خودرو کاربرد دارد ولی به دلیل فراگیر بودن دنده دستی، آموزش ها بر اساس ۳ پدال تنظیم شده است.

%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%A8%D8%AA%D8%AF%D8%A7%DB%8C%DB%8C.jpg

آینه ها

تنظیم آینه ها بسیار مهم است. هر راننده با توجه به شرایط خاص خود باید آینه ها را تنظیم کند. تنظیم صحیح آینه ها منجر به پوشش دادن کامل جوانب ماشین  حذف نقاط کور خواهد شد. آینه وسط داخل ماشین باید بیشترین میزان دید را از طریق شیشه عقب خودرو ایجاد کنید.

این آینه را طوری تنظیم کنید که دید کامل پشت ماشین را داشته باشید.

با تنظیم آینه های بغل می توانید نقاط کور بیشتری را پوشش دهید. در صورت تنظیم صحیح آینه ها ره جز راستای شانه راننده همه جوانب در دید کامل قرار دارند.

%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C.jpg

ترمز دستی

آموزش رانندگی ابتدایی را با معرفی ترمز دستی ادامه می دهیم. ترمز دستی را به نام ترمز اضطراری نیز می شناسند.  در اکثر خودروها ترمز دستی در وسط ماشین و سمت راست راننده قرار دارد. ترمز دستی در هنگام حرکت خوابیده و در هنگام پارک خودرو به سمت بالا کشیده می شود.

فراموش نکنید ترمز دستی را حتما در هنگام حرکت بخوابایند زیرا بالا بودن ترمز دستی در هنگام حرکت موجب سایش سریع لنت های عقب خودرو خواهد شد.

در این جزوه آموزشی قصد داریم تله‌هایی را که هنرجویان را گرفتار می‌کند و باعث می‌شود که در آزمون شهری رد شوند را آموزش دهیم.

قیمت : ۶۵۰۰ تومان با فرمت : pdf

آموزش رانندگی آسان: دنده ها

آموزش رانندگی ابتدایی را با معرفی بخش دنده ها ادامه می دهیم. به طور معمول ماشین ها دارای ۵ دنده هستند. هر کدام از این دنده ها در هنگام حرکت خودرو کارایی متفاوتی دارند. روی دسته دنده به صورت نمادین، شکل جایگاه هر دنده ترسیم شده و راهنمای خوبی برای مبتدیان است.

دنده ۱ : دنده ۱ پر قدرت ترین دنده های ماشین است و نسبت به دنده ای دیگر از قدرت بیشتری برخوردار است. برای شروع حرکت از حالت ایستاده و ثابت، وضعیت دنده در حالت دنده یک قرار می گیرد. در آموزش رانندگی ماشین به این ترتیب عمل کنید:

پس از تنظیم صندلی و آینه ها، ماشین را روشن کرده و سپس پای چپ را روی پدال کلاچ تا انتها فشار دهید. اکنون با دست موقعیت دنده را روی دنده یک قرار داده و با پای راست روی پدال گاز فشار دهید. هم زمان به آهستگی پای خود را از کلاچ بردارید و شروع به حرکت کنید.

دنده ۲: با شروع حرکت می توانید کلاچ را آزاد کنید. زمانی که دور موتور بین ۲٫۵ تا ۳ رسید دنده را در وضعیت دو قرار دهید. روی دنده موقعیت پایین سمت چپ، محل دنده دو قرار دارد. این آموزش رانندگی ابتدایی است و برای افراد مبتدی نوشته شده لذا جزئیات بیشتری را توضیح می دهیم.

برای اینکه از دنده یک به دنده دو بروید باید سرعت حرکت به ۱۰ کیلومتر رسیده باشد و دور موتور نیز تنظیم شده باشد. اکنون پا را روی کلاچ فشار داده و دنده را عوض کنید. در هنگام برداشتن پا از روی کلاچ، می بایست هم زمان پدال گاز را با پای راست فشار دهید.

حرکت و دنده عوض کردن ماشین در ابتدا کمی مشکل است ولی به مرور با تمرین این کار ساده تر خواهد شد. نحوه عوض کردن دنده ها را می توانید در حالت خاموش بودن خودرو به صورت نمادین، تمرین کنید.

عملکرد صحیح و هم زمان پای راست و چپ در تنظیم پدال کلاچ و گاز نقش دارد. نحوه عوض کردن بقیه دنده ها نیز به همین ترتیب است که در تمرینات عملی بیشتر با آن آشنا می شوید.

آموزش رانندگی آسان : ایست کامل

برای توقف کامل خودروی در حال حرکت باید از پدال ترمز استفاده کنید. پدال ترمز یکی از سه پدال اصلی در زیر پای راننده است که مابین دو پدال کلاچ و گاز قرار دارد. برای ایستادن و توقف خودرو ابتدا با پای راست روی پدال وسطی ترمز فشار دهید تا سرعت ماشین کم شود.

صبر کنید تا سرعت ماشین به کمتر از ۱۵ کیلومتر در ساعت نزدیک شود. اکنون با پای چپ پدال کلاچ را فشار دهید و دنده را روی خلاص قرار دهید. دقت داشته باشید که کلاچ در تعویض دنده همیشه تا انتها و به طور کامل با پا فشار داده می شود.

آموزش رانندگی ابتدایی برای افراد بدون سابقه رانندگی تنظیم شده و ممکن است  برخی اصطلاحات نا آشنا باشد. لذا سعی شده در حد امکان، همه واژه های فنی توضیح داده شود. خلاص کردن دنده در هنگام توقف به معنای آن است که دنده روی یک، دو و… قرار نداشته و در موقعیت وسط قرار دارد.

دنده در حالت خلاص به راحتی به سمت راست و چپ حرکت می کند و در موقعیت وسط قرار دارد.

آموزش رانندگی آسان : دنده معکوس

اصطلاح دنده معکوس در رانندگی به معنای آن است که دنده به وضعیت کمتر کاهش پیدا می کند. برای آموزش رانندگی ابتدایی در نظر می گیریم که راننده در حین حرکت می خواهد سرعت ماشین را کمتر کند.

در این وضعیت با کم شدن سرعت ماشین بایستی وضعیت دنده نیز کاهش پیدا کند. با پدال ترمز سرعت را به صورت کنترل شده کم کرده و سپس وضعیت دنده را برای مثال از دنده ۳ به دنده ۲ کاهش دهید. این موقعیت همان دنده معکوس در رانندگی می باشد. نحوه کاهش دنده یا دنده معکوس همانند افزایش دنده از یک به دو و یا از دو به سه است.

آموزش رانندگی مبتدی : گردش به راست

آموزش رانندگی آسان برای کسانی که قصد یادگیری رانندگی را دارند، شروع خوبی است. با خواندن این مطالب برای یادگیری رانندگی عملی آمادگی بیشتری خواهید داشت. گردش به راست برای ورود به کوچه ها و یا پارک کردن استفاده می شود.

برای گردش به راست باید قبل از رسیدن به موقعیت، آماده باشید. ۲ متر قبل از رسیدن به کوچه فرمان را نیم دور به سمت چپ بچرخانید.

پس از اینکه به طور تقریبی داشبورد از جدول کوچه رد شد به سرعت فرمان ماشین را به سمت راست بچرخانید. به این ترتیب ماشین در موقعیت مستقیم قرار می گیرد. دقت داشته باشید که خودرو و رانندگان دیگری نیز در محل حضور دارند لذا مراقب پشت سر و ماشین های عبوری نیز باشید.

%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86.jpg

آموزش رانندگی ابتدایی : دور زدن دوفرمانه و یک فرمانه

نحوه دور زدن در خیابان های عریض و کم عرض متفاوت می باشد. در آموزش رانندگی ابتدایی پیشنهاد می شود ابتدا خیابان های عریض را برای دور زدن انتخاب کنید. در خیابان های با عرض مناسب می توان از دور یک فرمانه استفاده کرد.

دور یک فرمانه به این صورت است که با یک بار چرخاندن فرمان می توان دور زد. این کار با رعایت حق تقدم باید انجام شود. اگر عرض خیابان کم باشد نمی توان با یکبار چرخاندن فرمان، دور زد در این صورت باید از دور دو فرمانه برای دور زدن در کوچه یا خیابان کمک گرفت.

برای دور فرمان در آموزش رانندگی ابتدایی به این ترتیب عمل کنید. ابتدا پشت سر ماشین را بررسی کرده و در صورتی که خودرویی در حال عبور نبود اقدام کنید. راهنمای سمت چپ را زده و فرمان را تا انتها به سمت چپ بچرخانید و حرکت کنید.

با رسیدن به سمت چپ خیابان دنده را در وضعیت دنده عقب قرار داده و سپس فرمان را به سمت راست بچرخانید.

تا وسط خیابان با دنده عقب حرکت کرده و دوباره فرمان خودرو را به سمت چپ بچرخانید هم زمان دنده را در وضعیت دنده یک تنظیم کرده و حرکت کنید. برای مبتدی ها این کار کمی دشوار است ولی با تمرین و تکرار دور دو فرمان به سادگی دور یک فرمان خواهد شد.

حفظ آرامش در هنگام دور دو فرمانه ضروری است.

%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A2%D8%B3%D8%A7%D9%86.jpg

آموزش رانندگی ابتدایی : حرکت لاک پشتی

حرکت لاک پشتی وضعیتی را گویند که ماشین به آهستگی و به صورت سانتی متری حرکت می کند. در ترافیک و خیابان های شلوغ، امکان حرکت عادی برای ماشین ها وجود ندارد و همه خودروها به صورت لاک پشتی حرکت می کنند. حرکت لاک پشتی در آموزش راهنمایی و رانندگی به این ترتیب است:

ابتدا  کلاچ را تا انتها فشار داده و دنده را روی وضعیت دنده یک تنظیم کنید. با فشار دادن پا روی پدال گاز وضعیت را ثابت نگهدارید. برای حرکت کلاچ را تا نصف بالا بیاورید تا ماشین به آهستگی حرکت کند. در این وضعیت بازی کلاچ و ترمز انجام شده و خودرو به آرامی حرکت می کند.

علاوه بر ترافیک، برای بیرون آمدن از پارک و دورزدن نیز از حرکت لاک پشتی استفاده می شود.

آموزش آیین نامه مبتدی

برای قبولی در آزمون راهنمایی و رانندگی باید در دو آزمون آیین نامه رانندگی و امتحان رانندگی شهری قبول شوید. کسانی که برای اولین بار در این دو آزمون شرکت می کنند اغلب دچار هراس و اضطراب می شوند.

نکات طلایی آموزش رانندگی ابتدایی را به همراه آموزش آیین نامه مبتدی فراگیرید و با آرامش خیال در آزمون رانندگی شرکت کنید. علت عدم قبولی بسیاری از افراد در آزمون رانندگی، استرس و ترس قبول نشدن در آزمون آیین نامه و شهری است.

برای قبولی در آزمون عملی رانندگی، ابتدا می بایست آزمون آیین نامه رانندگی را با موفقیت پشت سر بگذارید. یافتن منبعی مناسب برای یادگیری اصول و قواعد رانندگی بهترین راه برای کسب نتیجه بهتر است.

استفاده از نمونه سوالات آیین نامه رانندگی برای آموزش آیین نامه مبتدی بهترین راهکار است. با دیدن نمونه سوالات آیین نامه رانندگی می توانید اطلاعات لازم در موارد مشابه را کسب کنید.

نکات کلیدی در آموزش رانندگی ابتدایی :

همیشه قبل از حرکت کمربند ایمنی را ببندید. با حفظ خونسردی سوئیچ را چرخانده و ماشین را روشن کنید. با احتیاط و در نظر گرفتن راننده های عبوری به همراه روشن کردن چراغ راهنما از پارک خارج شوید. در هنگام حرکت همه حواس خود را به رانندگی و ماشین های دیگر جمع کنید.

رانندگی نیاز به تمرکز و تمرین دارد. با در نظر گرفتن فاصله جانبی مناسب، خطر تصادفات رانندگی را کاهش دهید. منتظرمطالب بعدی آموزش رانندگی ابتدایی و آسان در آینده باشید.

مطالب مرتبط :

آموزش رانندگی ماشین

صکادرات یعنی چه ؟

سوالات آیین نامه اصلی

سوالات متداول:

آموزش تصویری رانندگی تاثیری در قبولی دارد؟

تردیدی وجود ندارد آموزش به کمک تصویر موجب درک بهتر هنرجو از مسائل مطرح شده می شود. بسیاری از ابهامات باقیمانده در ذهن هنرجو بعد از آموزش به این دلیل است که وی نتوانسته تصویرسازی درستی از مباحث داشته باشد. لذا برای او بسیاری از موارد مبهم باقی می ماند. امروزه تاثیر بالای آموزش تصویری در همه زمینه ها، اثبات شده است.

آموزش تصویری بیشتر شامل قوانین است یا تعلیم رانندگی ؟

آموزش تصویری بیشتر مربوط به تعلیم رانندگی و آمادگی برای آزمون عملی است. یادگیری قوانین به وسیله آیین نامه کفایت می کند.

آیا آموزش تصویری برای هر اتومبیلی متفاوت است؟

کلیت رانندگی با هر وسیله ای یکسان است. اما بعضی ریزه کاری ها و جزییات در رانندگی وجود دارد که می تواند برای بعضی وسایل متفاوت باشد. شما می توانید اصول اولیه را با آموزش تصویری هر وسیله ای آموزش ببینید و نکات خاص هر ماشین را جداگانه جستجو کنید. مثلا اگر شما قصد رانندگی با پراید دارید ولی آموزش تصویری با پژو ۲۰۶ انجام می شود. در این حالت شما می توانید بعد از دیدن کامل آموزش تصویری، مسایل و نکات مربوط به پراید را جداگانه بررسی کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: testdriving.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر