موضوعات وبسایت : سوالات آیین نامه اصلی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آموزش پارک سنگ چین

آموزش پارک سنگ چین

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 07 اسفند 1399 ساعت 14:27

eyu60rsurydw.jpeg

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

حرکت به صورت دنده عقب و رفتن به محل پارک بصورت L را سنگ چین (پارک ال) می گویند.

این شیوه پارک در پارکینگ مراکز خرید و پارکینگ های عمومی و پارکینگ فرودگاه ها رایج است.

هر راننده ای که گواهینامه دارد باید علاوه بر پارک L به صکادرات (اعمال قبل از حرکت) و پارک دوبل هم تسلط کافی داشته باشد.
دقت کنید سنگ چین از خیابان فرعی به اصلی ممنوع میباشد و در هر کجا بصورت دنده عقب تصادف کردید مقصرید مگر منطقه ای که ممنوعه نباشد و شما بخواهید اتومبیل را بصورت دنده عقب پشت سر اتومبیل دیگری پارک کنید. 

انجام آن به این صورت است که ابتدا اتومبیل را با فاصله ی عرضی 50 سانت از خودروهای پارک شده و به طول حدود 15 متر از دهانه ی محل پارک جلو برده و اتومبیل را متوقف نمایید و سپس دنده عقب گرفته و با راهنمای سمت راست به صورت حرکت لاک پشتی حرکت کنید.
حال اگر وقتی وارد محل پارک می شوید اتومبیل شما به خط کشی سمت راست یا خودرو پارک شده در سمت راست نزدیک می شود فرمان را کمی برعکس بچرخانید و پس از قرار گرفتن در موقعیت بهتر نسبت به خودرو پارک شده مجدد فرمان را به راست بچرخانید و دنده عقب بروید. پس از صاف شدن چرخ ها دنده عقب را تا قرار گرفتن در موقعیت مشابه با خودروهای پارک شده ادامه دهید.

اگر وقتی وارد محل پارک می شوید اتومبیل شما به خط کشی سمت چپ یا خودرو پارک شده در سمت چپ نزدیک می شود روی دنده یک بگذارید و فرمان را به چپ بچرخانید پس از کمی جلو رفتن و قرار گیری خودرو در موقعیتی بهتر دنده عقب بگیرید. دنده عقب را تا قرار گرفتن در موقعیت مشابه با خودروهای پارک شده ادامه دهید.

نکات مهم پارک ال یا سنگ چین

اگر خودرو شما پس از قرار گرفتن در جای پارک به یکی از خودروها بیشتر نزدیک شد می توانید با جلو و عقب کردن مجدد خودرو فاصله خود را با خودروهای کناری تنظیم کنید.

اگر در هنگام چرخاندن فرمان به راست و حرکت دنده عقب به خودرو سمت راست زیاد نزدیک شدید طوری که احتمال برخورد وجود داشت و یا اینکه با خودرو کناری برخورد کردید. دنده را روی یک بگذارید و با همان فرمان به جلو بروید و مراحل پارک را مجدد انجام دهید. هرگز در این حالت دنده عقب نروید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: virgool.io



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر