موضوعات وبسایت : سوالات آیین نامه اصلی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

تمرین ابعاد خطی در رانندگی

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 07 اسفند 1399 ساعت 15:44

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

ابعاد یا ابعاد کلی اتومبیل را طول ، عرض و همچنین ارتفاع آن می نامند. همه آن را دارند وسیله نقلیه آنها متفاوت هستند ، تعداد مشخصی را می توان در کتابچه راهنمای خودرو یافت. اطلاعات مربوط به احساس ابعاد اتومبیل برای همه بسیار مفید خواهد بود ، زیرا این دانش به پارک بدون مشکل ماشین و حرکت عادی در ترافیک شهر کمک می کند.

به احتمال زیاد ، تمام رانندگان مجبور بودند ماشین خود را در یک پارکینگ ، جایی که فضای بسیار کمی وجود دارد ، پارک کنند. علاوه بر این ، احساس اندازه ماشین هنگام رانندگی در جاده های کشور با موانع مختلف ، به عنوان مثال درختان و غیره ، بسیار مفید است. و در مورد خرید یک گاراژ ، شما باید یاد بگیرید که چگونه ابعاد ماشین را احساس کنید.

لازم است بدانید که این امر تنها پس از مدتی کار منظم اتومبیل قابل یادگیری است. با کمک مشاوره ما می توانید ابعاد ماشین خود را به سرعت احساس کنید.

یکی از اشتباهات اساسی که رانندگان تازه کار مرتکب می شوند این است که هنگام رانندگی ، آنها دائماً سعی می کنند همه اتفاقات زیر سپر جلوی اتومبیلشان را ببینند. با این حال ، انجام این کار در هنگام رانندگی بسیار نامطلوب است. نگاه شما باید فقط به جلو باشد!

پارکینگ عقب نیز اغلب یک مشکل اساسی برای افراد تازه وارد است. برای تعیین فاصله هرچه دقیقتر لازم است آینه های خارجی خودرو را طوری تنظیم کنید که بتوانید چرخ ها را در آنها ببینید. محور عقب... از آینه های بیرونی برای احساس ابعاد کناری خودرو استفاده می شود. یاد بگیرید که به لبه آینه های بیرون نگاه کنید.

اگر در بزرگراه حومه رانندگی می کنید و باید مسیر را عوض کنید ، فراموش نکنید که در آینه بغل مناسب نگاه کنید. به عنوان یک قاعده ، رانندگانی که هنوز نمی دانند چگونه یاد بگیرند که ابعاد اتومبیل را قطع کنند ، سایر کاربران جاده را قطع می کنند. فقط پس از دیدن کل اتومبیلی که در پشت شما رانندگی می کند ، می توانید دوباره آن را بسازید. به منظور یادگیری نحوه تعیین دقیق ابعاد در تاریکی ماشین ، در ابتدا می توانید LED ها را روی سپرها نصب کنید ، که به شما کمک می کند تا به خوبی حرکت کنید.

تمریناتی برای یادگیری احساس اندازه دستگاه

  1. مهارت ها باید مرتباً بهبود یابند. توصیه می شود این کار را با استفاده از یک تمرین سنتی به نام "مار" انجام دهید. برای انجام این کار ، باید به دنبال مخروط های مخصوص ترافیک یا "تراشه" هایی باشید که باید در آن مانور دهید. فراموش نکنید که شعاع چرخش چرخهای جلو بیشتر از عقب است. در اولین بار ، شما باید با حداقل سرعت حرکت کنید. پس از آن لازم است که به تدریج سرعت را افزایش دهید ، در حالی که به یاد داشته باشید فاصله بین مخروط ها را کاهش دهید.
  2. علاوه بر این ، می توانید ابعاد ماشین را با استفاده از تمرین "شکل هشت" احساس کنید. ابتدا باید حرکت در امتداد بیضی را انجام دهید و سپس کل تمرین را انجام دهید. مهم است که این واقعیت را در هنگام رانندگی در نظر بگیرید برعکس ماشین قدرت مانور بهتری دارد. اگر مانورهای خیلی ناگهانی انجام شود ، مسیر تغییر خواهد کرد. سپس باید ماشین را متوقف کنید ، نشانه های اصلی را در آینه دید عقب سالن پیدا کنید و تمرین را ادامه دهید. یادتان باشد که احساس مثال زدنی را یاد بگیرید مسافت ترمز خودکار. برای انجام این کار ، باید یک قسمت مسطح مناسب از جاده پیدا کنید و تا سرعت مورد نیاز خود را افزایش دهید ، سپس به شدت ترمز را فشار دهید. این تمرین باید در بخشهای جاده ای انجام شود که هیچ وسیله نقلیه یا عابر پیاده دیگری وجود ندارد.
  3. با کمک گچ باید یک خط روی جاده بکشید. شما باید در حداقل فاصله به آن نزدیک شوید ، اما ورود به خط ممنوع است. انجام این کار آسان نیست ، بنابراین می توانید به جای خط از جعبه های مقوایی یا بطری های پلاستیکی استفاده کنید.

در پایان ، فقط می خواهم بگویم که برای احساس ابعاد ماشین ، فقط باید ماشین را به طور منظم رانندگی کنید ، فراموش نکنید که تمریناتی را که ذکر کردیم انجام دهید.

مهارت احساس اندازه اتومبیل رمز اصلی رانندگی ایمن و سریع است. وقتی وضعیت در جاده بحرانی است ، دیگر فرصتی برای تفکر و شمردن وجود ندارد ، فقط می توانید این وضعیت را به یک جهت بچرخانید. گاهی اوقات در جاده ماندن در لاین مفیدتر است و می توانید فاصله بین اتومبیل ها را لغزانید ، و گاهی اوقات باید تا ایستگاه دست انداز در بزرگراه را نوازش کنید و با یک "خط پیش رو" پراکنده شوید و ماشین را سالم نگه دارید .

کاردستی و حس اندازه دستگاه

استادان واقعی صنایع دستی خود می توانند با سرعت زیاد به شکاف های سانتی متری بخزند که شاهدان اصلی را متحیر می کند. structure_7.jpgو چه تعداد دستاورد در مورد مهارت خود می شنوند! اما پشت این همه صفحه احساسی ، درک عمیقی از نحوه رانندگی ماشین و نحوه حرکت آن در چند ثانیه نهفته است. این مهارت یک معجزه به نظر می رسد و بسیاری از رانندگان تازه کار اغلب فکر می کنند که در حد آن نیستند. حس اندازه ماشین فقط یک مهارت است و مانند هر مهارت دیگری می تواند و باید به طور نامحدود توسعه یابد.
201_image004.jpg تمرینات ساده به این امر کمک می کند ، یک یا دو مورد کافی است ، اما چندین بار در هفته انجام می شود - این رمز موفقیت خواهد بود. اما در کنار پیشرفت فنی مهارت ، انجام تمرینات با افزایش مداوم سرعت نیز ضروری است. واقعیت این است که هیچ کس همیشه 30-40 کیلومتر در ساعت رانندگی نمی کند - اتومبیل های مدرن پویایی بسیار خوبی دارند.
kak_pochuvstvovat_gabarity_avtomobilya.png و در شهر ، با همزمانی موفقیت آمیز شرایط ، یک راننده نادر نمی خواهد "زیر صد" را بدست آورد ، چه رسد به موارد عجله در تجارت - این جایی است که همه آب میوه ها از ماشین بیرون می کشد و شرایط جاده.

تمرینات برای توسعه ابعاد جانبی

بهتر است با این تمرین ساده شروع کنید - حس بعد جانبی را ایجاد کنید. راننده بی تجربه یا از یک موقعیت ناگهانی بیش از حد به سمت کنار می پرد یا زیاد به پهلو لنگ می زند ، در نتیجه "گوشهای ماشین" را می شکافد. راننده که یاد گرفته است اندازه اتومبیل خود را درک کند ، ممکن است متوجه شود که پریدن به لاین بعدی اصلاً ضروری نیست.
r73.gifبرای تمرین مهارت ، به یک منطقه جادار ، ترجیحاً آسفالت نیاز دارید. شما به دو چوب یا شاخه به طول 150-170 سانتی متر احتیاج دارید ، آنها باید با چیز روشن پیچیده شوند. به عنوان مثال ، نوار چسب با علائم سفید و قرمز مفید خواهد بود. 2 سانتی متر از لبه آینه فاصله بگیرید و چوب ها را در دو طرف ماشین قرار دهید.
1140.jpgدر نتیجه ، نوعی دروازه بدست می آید که لازم است به آن فشار دهید. شما باید تمرین را با حداقل سرعت ، به معنای واقعی کلمه 10-15 کیلومتر در ساعت شروع کنید. با این سرعت لازم است "هدف" را رد کنید ، سپس بچرخید و سرعت را کمی افزایش دهید. به تدریج با افزایش 5-10 کیلومتر در ساعت سرعت ، شما باید به علامت 90-100 کیلومتر در ساعت برسید - با این سرعت میدان دید تقریبا تا آنجا که ممکن است باریک می شود. فقط در اتومبیل های فرمول 1 قویتر است. پس از دستیابی به موفقیت حداکثر ، گاهی اوقات ارزش دارد که برای حفظ مهارت به این تمرین برگردید.

تمریناتی برای توسعه ابعاد جلو و عقب

در اینجا همه چیز بسیار ساده تر است ، روش کار مانند آموزشگاه رانندگی است. از همان دو میله با مشخصه روشن استفاده خواهد شد. تمام کاری که راننده باید انجام دهد این است که یک چوب را در آن قرار دهد سپر جلو، و دومی در عقب است.
r72.gif و مانند یک آموزشگاه رانندگی ، از جلو و عقب به سمت مکان های برجسته رانندگی کنید تا با آزمون و خطا تعیین کنید که منطقه تماس از کجا شروع می شود. توصیه می شود این کار را در تاریکی با سپر عقب انجام دهید - در نور کم ، تصویر در آینه تحریف شده است.
74cb8ada7a7c2004573daaf7e046bcf6_8_XL-594x420.jpgاین تمرین باید با کمترین سرعت انجام شود - مراقب باشید که رنگ رنگ خراب نشود.

ورزش هایی برای ایجاد حس لبه ماشین

گوشه بدنه اغلب از "برخورد" به دیوارها ، اتومبیل ها ، نرده ها و حاشیه ها رنج می برد.
269f242f9d6e0db3d556c5a4950e86f5_i-1157-600x450.jpgهیچ چیز تعجب آور نیست - اتومبیل های مدرن با کاپوت شیب دار و ضربه گیرهای متورم. البته می توانید سبیل بزرگ را به انگیزه رانندگان KrAZ یا کلاسیک های hipster VAZ آویزان کنید ، اما این گزینه برای همه مناسب نیست. اما همه چیز را می توان با حسی از خط سیری که گوشه سپر حرکت می کند جبران کرد.
chuvstvo_gabaritov_avtomobilya-600x188.pngتمرین بسیار ساده است. وظیفه شبیه سازی چرخش در یک بلوک باریک است. برای انجام این کار ، یک قطب در یک مکان دلخواه نصب شده است - از نقطه شدید داخلی تقلید می کند. ارزش این است که با تقلید از پیچ چپ شروع کنید ، زیرا در این حالت گوشه سمت راست ماشین دورترین فاصله از راننده است. بنابراین ، قطب اول هنگام چرخش به سمت چپ گوشه داخلی حصار را شبیه سازی می کند ، و قطب دوم نقطه تماس احتمالی سپر را با یک حصار ، حاشیه یا دیواره شبیه سازی می کند.
sddefault-2.jpgراننده تا اولین قطب رانندگی می کند و شروع به چرخش به چپ می کند. بعد از چندین بار چرخش "مشاهده" ، اندازه راهرو باریک می شود و شبیه به شرایط واقعی می شود. هرچه قطب دوم به مسیر گوشه سپر نزدیکتر باشد ، بهتر است. پس از همه ، بیشتر شرایط سخت راننده خودش را تنظیم می کند - سریعتر و بهتر کار ماشین را یاد می گیرد. شما می توانید همه جالب ترین و مرتبط ترین را در وب سایت ما پیدا کنید

رانندگان باتجربه می گویند که راننده باید ابعاد اتومبیل را طوری حس کند که گویی امتداد بدن او است. چنین مقایسه ای کاملاً منطقی است ، زیرا هر مالک اتومبیل باید در شرایط دشواری قرار گیرد که نیاز به احساس ایده آل ابعادی دارد ، به عنوان مثال ، در یک پارکینگ ، در ورودی یک گاراژ. این س arال مطرح می شود ، چگونه می توان ابعاد اتومبیل را برای یک مبتدی احساس کرد ، تا در جاده تصادف ایجاد نکند؟ برای این منظور ، متخصصان چندین تمرین ایجاد کرده اند که به بهبود قابل توجه مهارت رانندگی کمک می کند.

حس خوب اندازه اتومبیل احتمال قرار گرفتن در شرایط اضطراری را کاهش می دهد

چراغهای راهنما

ساده ترین راه برای آشنایی با ابعاد ماشین استفاده از چراغ های راهنما است. آنها اشیایی هستند که برای خودرو بی خطر هستند و در اثر تماس به کیت بدنه آسیب نمی رسانند. چراغ های راهنما برای آموزش احساس اندازه می توانند:

  • مخروط حد نارنجی؛
  • بطری های پلاستیکی با شن؛
  • کیسه های پر از مواد بسته بندی نرم
  • چرخ های قدیمی

اصل تمرین کاملاً ساده است - شما باید چراغ را با قسمت مرکزی و کناره های آن و سپس با سپر عقب لمس کنید. بسیار مهم است که شی of مورد نظر خود را لمس کنید ، اما آن را زمین گیر نکنید. تمرین نشان می دهد که 10-20 تلاش معمولاً موفقیت آمیز است ، زیرا در اینجا دقت لمس نه تنها به احساس اندازه بلکه به توانایی کنترل رانش موتور با سرعت پایین بستگی دارد.

ogranichitelnyiy-konus-dlya-trenirovok.jpg

مخروط های مرزی به عنوان فانوس دریایی عالی هستند

وقتی تمرین توسط راننده بدون خطا انجام می شود ، باید به مرحله بعد بروید. از چراغ های راهنما ، باید خطوط دو اتومبیل را که در فاصله 8-10 متر واقع شده اند ، مشخص کنید. برای بهبود احساس ابعاد خودرو ، باید سعی کنید بین آنها پارک کنید. این تمرین شما را آماده می کند پارکینگ موازی، که سخت ترین نوع ورود به پارکینگ محسوب می شود.

پس از آن ، می توان چراغ های راهنما را با پست های عمودی ساخته شده از شاخه های بزرگ یا تکیه گاه های پلاستیکی جایگزین کرد. بعد از چسباندن آنها به بطری پر از شن و ماسه ، دو پایه را با فاصله 1 متر بیشتر از عرض ماشین خود نصب کنید. پس از عبور از چنین دروازه بداهه ای ، فاصله را 5-10 سانتی متر کاهش دهید. هدف شما دستیابی به یک سفر آسان و سریع از دهانه ای است که فقط 10 سانتی متر از ماشین فاصله دارد. یک گزینه تمرینی برای افراد حرفه ای این است که همان کار را با آینه های تا شده انجام دهید ، "دروازه" را به عرض گلگیرهای جلو تنظیم کنید.

زدن

تمرین نیز بسیار ساده است ، اما تکرار نتایج بدون خطا به تمرین خوبی نیاز دارد. یک بطری پلاستیکی خالی به صورت صاف روی بالشتک قرار می گیرد. وظیفه شما این است که به طور متناوب با چرخ های جلو و چپ و راست از روی چنین جسمی عبور کنید. این تمرین ممکن است فوق العاده ساده به نظر برسد ، اما حس اندازه اغلب رانندگان تازه کار را از کار می اندازد ، و این باعث می شود آنها غافل شوند.

وقتی این تمرین بدون نقص انجام می شود ، ارزش آن را دارد که شرایط آن را پیچیده تر کنید - با سرعت بالاتر ضربه بزنید. برای ادغام نتیجه ، یک قسمت خلوت از جاده را انتخاب کنید و آن را با سرعت 60 کیلومتر در ساعت بزنید - این به اندازه خوبی نیاز دارد. با این حال ، توصیه نمی شود از آستانه مشخص شده عبور کنید - می توانید وارد یک خطر خطرناک شوید.

pravilnoe-vozhdenie-avtomobilya.jpg

با دقت لازم ، یک مبتدی به سرعت یاد می گیرد ابعاد ماشین را احساس کند

برای اینکه ابعاد ماشین کاملاً احساس شود ، باید به مرحله سوم بروید - باید همزمان بچرخید و بطری را بزنید. حتی رانندگان باتجربه در این تمرین اشتباه می کنند - به دلیل پیچیدگی ، موثرترین نتیجه به دست می آید. بطری پلاستیکی را می توان با جسم دیگری جایگزین کرد ، اما باید به راحتی تغییر شکل داده ، صدایی بلند ایجاد کند ، اما از زیر چرخ با سرعت زیاد خارج نشود. یک جعبه مقوایی که چندین بار تا شده را می توان جایگزین مناسبی برای چنین چراغ راهنمایی برای آموزش حس اندازه خواند.

برچسب ها

برای احساس بهتر ابعاد وسیله نقلیه ، ارزش دارد که روی پایه شیشه جلو خودرو علامت گذاری شود. یک خط کش بزرگ و مستقیم بردارید و آن را در مقابل هود در جایی که مرکز است قرار دهید چرخ جلو... انتهای دیگر را وصل کنید. در محلی که روی محوری مشخص شده توسط چرخ خواهد بود ، یک علامت درون آن قرار دهید - یک خط تیز با نشانگر یا یک برچسب کوچک. همین کار را با چرخ دوم جلو اتومبیل انجام دهید.

برچسب ها به شما کمک می کنند ابعاد ماشین را بهتر حس کنید و در هر شرایطی مسیر درست سفر را انتخاب کنید. کاربرد آنها مشکلات مرتبط با عبور از مکان های باریک ، به عنوان مثال ، طاق ها ، دروازه ها و سایر اشکال معماری را از بین می برد. همچنین ، علائم به شما کمک می کند تا هنگام رانندگی در جاده ای بد ابعاد ماشین و عرض مسیر آن را احساس کنید.

deflektor-na-avtomobile.jpg

قسمت هایی از بدنه اتومبیل همچنین می تواند به عنوان یک نقطه مرجع عمل کند ، که به یک مبتدی کمک می کند تا ابعاد ماشین را احساس کند. بسیاری از رانندگان تازه کار فقط برای دیدن لبه جلوی ماشین ، کلاک ها را روی کاپوت نصب می کنند که در بین مردم "swatters مگس" نامیده می شود. بعضی از اتومبیل ها به برجستگی های خاصی روی چراغ های جلو مجهز هستند ، به عنوان مثال ، نیسان میکرا, فورد فیستا دیگر. آنها به طور خاص برای بهبود حس اندازه راننده طراحی شده اند. آینه ها می توانند به عنوان علامت های جانبی عمل کنند ، که پیمایش برای آنها بسیار آسان خواهد بود.

با ابعاد عقب ، وضعیت بسیار دشوارتر است - یادگیری احساس بسیار دشوار است. رانندگان هاچ بک و می توانند به عنوان یک راهنما در نظر بگیرند برف پاک کن عقبو صاحبان سدان بسیار بدتر خواهند شد. تمرین فوق با چراغ ها برای احساس بی عیب و نقص در عقب بودن ایده آل است - تکرار منظم آن به شما در دستیابی به مانور برتر در هر شرایط کمک می کند.

یادگیری سریع

برای ایجاد حس اندازه اتومبیل ، در طول سال اول رانندگی باید حداقل 1-2 بار در هفته ورزش کنید. از آنجا که پارامترهای هر وسیله نقلیه فردی است ، پس از خرید یک ماشین جدید ، درس ها باید تکرار شوند. علاوه بر این ، همیشه گزینه آموزش حرفه ای در آموزشگاه تخصصی رانندگی وجود دارد. برای دوره ها ثبت نام کنید رانندگی شدید، شما یاد خواهید گرفت که ابعاد ماشین را در هر شرایطی احساس کنید و همچنین یاد بگیرید که چگونه از خطرناک ترین حوادث جاده جلوگیری کنید.

با خرید ماشین جدید و با دریافت گواهینامه ، یک راننده خوشحال و تازه کار از روز اول آماده است تا به تسلط بر علم رانندگی بشتابد و برای یک جاده شلوغ تلاش می کند. اما شیطان در جزئیات است. به نظر می رسد که همه چیز در جاده خوب است ، اما مشکلات از پارکینگ سوپرمارکت ها آغاز می شود. لازم است اتومبیل را به گونه ای پارک کرد که به یک باره سه مکان را اشغال نکند ، کسی را برای عبور رنج ندهد و خود راننده نیز باید بدون مشکل پارکینگ را ترک کند. اما مشخص شد که انجام این کار چندان آسان نیست. و همه به این دلیل است که یک راننده بی تجربه اندازه را احساس نمی کند ماشین شخصی و برای مقابله با این مشکل ، متخصصان ایمنی یک سیستم تمرینی ویژه ایجاد کرده اند که به رانندگان تازه کار کمک می کند اندازه وسیله نقلیه خود را درک و احساس کنند.

شما می توانید به این روش مفید و دشوار یاد بگیرید ، هم در سایت های خاص و هم در هر سرزمین دیگری که بتوانید با خیال راحت مانور ماشین را انجام دهید.

زدن

برای تمرین این تمرین می توانید از یک بطری پلاستیکی خالی استفاده کنید. راننده باید به طور متناوب با یک چرخ دیگر آن را بزند. در نگاه اول ، این بسیار آسان است ، اما در عمل ، همه بار اول موفق نمی شوند.

چراغ راهنما

این یک تمرین استاندارد است. این کار را می توان با استفاده از مخروط های تمرینی ، کیسه های شن ، لاستیک های قدیمی یا بطری های پلاستیکی آب انجام داد. با توجه به شرایط آموزش ، شما فقط باید بین آنها رانندگی کنید ، سعی کنید گرفتار نشوید.

علامت گذاری روی شیشه.

بعضی اوقات رانندگان تازه کار علامت های خاصی را روی شیشه جلو می گذارند که با آن فاصله تا مانع را تعیین می کنند.

چرا احساس ابعاد اتومبیل ضروری است.

به طور طبیعی ، آگاهی از اندازه دستگاه مطمئناً با تجربه ظاهر می شود. و این زندگی راننده را بسیار تسهیل می کند. این مهارت برای چندین چیز بسیار مهم است.

  • هنگام رانندگی در ترافیک یا در ترافیک سنگین. در طی چنین حرکتی ، حرکت صحیح در جریان و در عین حال حفظ فاصله بسیار کوتاه برای راننده بسیار مهم است.
  • دانستن ابعاد در مناطق روستایی که جاده ها همیشه از کیفیت بالایی برخوردار نیستند ، کمک خواهد کرد. اتومبیلرانی گاهی اوقات مجبور است بین بسیاری از موانع اطراف به طور جدی مانور دهد.
  • پارکینگ در یک محیط شهری بسیار مهم است. زندگی و کار یک راننده به این امر بستگی دارد. و با توجه به تراکم حمل و نقل ، مهم این است که بتوانید ماشین را در یک فضای نسبتاً محدود پارک کنید.

چیزی که مربیان آموزشگاه رانندگی را از آنها نمی گیرد این است که همه آنها یک توصیه می کنند. فقط تمرین به شما امکان می دهد تا بر تمام پیچیدگی های رانندگی ایمن تسلط داشته باشید. مطمئناً باید با دقت تمام دوره ها را مطالعه کنید ، اما حتی پس از اتمام آنها نیز نباید از آموزش غافل شوید. تنبل نباشید ، زیرا فقط چند ساعت در سایت در طی یک ساعت راننده تازه کار از نظر ابعاد ماشین خود کاملاً پیشرفته است.

گاهی اوقات شخصی ماشین را با ماشین بزرگتر عوض می کند. و طبیعتاً از روی عادت می تواند به دردسر بیفتد. برای جلوگیری از این ، حتی راننده باتجربه بر ماشین جدید صدمه نخواهد دید که چندین بار در کنار زمین تمرین بایستید و در تسلط بر ابعاد ماشین جدید تمرین کنید.

اشتباهات معمولی مبتدی.

یک راننده تازه کار بلافاصله شروع به دیدن تصویر بزرگ در جاده نمی کند و این مسئله است. در اینجا چند مورد از اشتباهات اساسی مبتدیان آورده شده است.

  • فاصله کاپوت تا اتومبیل دیگر در هنگام رانندگی در ترافیک یا ترافیک سنگین فراموش نمی شود یا همیشه مورد توجه قرار نمی گیرد.
  • هنگام پارک فقط از آینه های بغل استفاده می شود و این تصویر کلی پشت ماشین را نمی دهد. در عین حال ، تنها بخشی از ماشین و همه موانع در آینه بغل دیده نمی شود.
  • هنگام رانندگی ، فقط قسمت کوچکی از جاده مقابل کاپوت را رصد می کند ، در حالی که از کل وضعیت جاده اطراف بی اطلاع است.

به طور طبیعی ، بسیار مهم است که تمام آینه های خودرو به درستی تنظیم شوند. اما باید بدانیم که اینها تنها وسیله ای برای تسهیل رانندگی هستند و به آنها نمی دهند تصویر کامل اتفاق می افتد

رانندگی در مسیر مستقیم و پیچیدن تنها مهارت هایی نیست که یک راننده باتجربه باید داشته باشد. در شرایط واقعی ، خیلی اوقات شما باید بسیاری از مانورهای دیگر مانند پارک کردن ، جلوگیری از موانع ، برگشت و بسیاری موارد دیگر را انجام دهید. برای انجام کامل و صحیح این اقدامات ، باید بتوانید ابعاد وسیله نقلیه کنترل شده را احساس کنید. این مهارت با گذشت زمان به خودی خود پیشرفت می کند ، اما تمرینات خاصی وجود دارد که به یک علاقه مند به اتومبیل تازه کار کمک می کند تا جاده را با خیال راحت طی کند.

اشتباهات مبتدی

ابعاد ماشین به معنای آن است ابعاد خطی، یعنی طول ، عرض بدنه و فاصله از سیستم تعلیق تا زمین. رانندگان تازه کار به دلیل اینکه نمی توانند ماشین را به درستی حس کنند ، اغلب نمی توانند از پس پارکینگ یا مانورهای دیگر برآیند. اتفاق می افتد که یک راننده با اعتماد به نفس به راحتی نمی تواند وسیله نقلیه را به داخل گاراژ برساند ، اگرچه در جاده احساس راحتی بیش از حد داشت. در چنین شرایطی دیگر نیازی به ناراحتی نیست. شما فقط باید درک کنید که همه چیز به مرور زمان خواهد آمد ، و اکنون فقط برای غلبه بر برخی از موانع به زمان و تمرکز بیشتری نیاز دارید. بیایید اشتباهات اصلی مبتدیان را در نظر بگیریم:

1. به آسفالت نگاه کنید. این یک اتفاق بسیار معمول است که راننده سعی می کند زیر سپر جلوی ماشین به جاده نگاه کند. برای اینکه جهت گیری خود را در فضا از دست ندهید ، باید مستقیماً به جلوتر از خود نگاه کنید.

2. آینه های بی ارزش. به ندرت اتفاق می افتد که یک راننده تازه کار به تنظیم آینه توجه کافی داشته باشد ، اما بیهوده - چنین دستکاری می تواند روند پارک را تسهیل کند.

3. سبقت خطرناک. این هنگام راننده هنگام سبقت گرفتن به آینه های خارجی توجه نمی کند و این مانور را به معنای واقعی کلمه به صورت تصادفی انجام می دهد ، این یکی از جدی ترین اشتباهات است. ضروری است که قبل از عبور از خط تقسیم ، باید اطمینان حاصل کنید که اتومبیلی که از پشت می آید سعی در انجام همان کار ندارد.

ورزش "فانوس دریایی"

این تمرین ساده اغلب به کمک یک علاقه مند به ماشین بی تجربه می آید. ابتدا باید ابزار لازم را بسازید. برای این ، بطری های پلاستیکی معمولی کاملاً مناسب هستند ، که باید برای مثال با ماسه وزن شوند. در مرحله بعدی ، یک چراغ سیگنالینگ ساخته شده از مواد روشن به داخل بطری وارد می شود. همین! تجهیزات لازم ساخته شده است ، چند قطعه دیگر برای انجام کار باقی مانده است و می توانید به تمرین ادامه دهید.

ایده کامل آموزش این است که تا جایی که ممکن است بدون برخورد به بطری به پرچم ها نزدیک شوید. پرچم ها را می توان در یک راهرو یا به صورت زیگزاگ قرار داد. همانطور که با موفقیت از موانع عبور می کنید ، می توانید فاصله بین بطری ها را کاهش دهید. اگر حداقل یک بطری از کار بیفتد ، این تمرین یک شکست محسوب می شود.

ورزش "رانندگی"

با تمرین این تمرین می توانید احساس خط چرخ را بهبود ببخشید. قبل از اینکه سوار چرخ شوید و شروع به کار کنید ، باید موجودی مناسبی را تهیه کنید که نقش آن را بطری های خالی یا جعبه های مقوایی کوچک بازی می کنند. هدف از تمرین این است که چرخ دقیقاً در امتداد نقطه عطفی انتخاب شده رانده شود. موجودی را می توان نزدیکتر یا بیشتر به یکدیگر منتقل کرد. همه اینها به مهارت راننده بستگی دارد. هنگامی که شما نیاز به رانندگی بدون ضربه زدن به جعبه و بطری با چرخ دارید ، یک نوع تمرین وجود دارد ، به این ترتیب که جسم دقیقاً بین چرخ ها باشد. این تمرین همچنین برای تقویت مهارت های معکوس رانندگی شما عالی است.

برچسب زدن

برای سهولت درک موقعیت چرخ های جلو ، روشی با استفاده از علائم مشخص وجود دارد. این علامت ها در پایین شیشه جلو اتومبیل اعمال می شوند. برای انجام چنین دستکاری ، باید از یک ریل مستقیم به طول مورد نیاز استفاده کنید (در حالت ایده آل ، باید یک خط کش بلند باشد). بعد ، ریل باید روی کاپوت قرار بگیرد تا با پیش بینی خط تلاقی مرکز چرخ مطابقت داشته باشد. انتهای دیگر ابزار اندازه گیری در برابر شیشه جلو اتومبیل قرار می گیرد و با نشانگر علامت گذاری می شود. بعلاوه ، این عملیات با چرخ دیگری تکرار می شود.

چنین علائمی به شما کمک می کند تا در شرایط غیرمعمول حرکت کنید و بصورت بصری محل چرخ ها را هنگام رانندگی از دروازه یا جاده باریک نشان دهید.

برخی از مدل های خودرو دارای مارک های کارخانه هستند که عملکرد مشابهی را انجام می دهند. این می تواند همان سکته های مغزی باشد جلوپنجره یا برآمدگی های مخصوص جلوی بدنه ماشین.

چنین تمریناتی فقط در صورت تکرار طولانی مدت و مکرر نتیجه مناسب را به همراه خواهد داشت. اگر در جاده شلوغ احساس ناراحتی می کنید یا هنگام پارکینگ دچار استرس هستید ، میزان ورزش را افزایش دهید. حداقل ، باید این تمرینات را هر 7 روز چند بار انجام دهید. اگر تمام الزامات را برآورده کنید ، در طول سال سطح مهارت به طور قابل توجهی افزایش می یابد و با آن اعتماد به نفس می آید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر