موضوعات وبسایت : سوالات آیین نامه اصلی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

تجربیات امتحان شهری رانندگی

تجربیات امتحان شهری رانندگی

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 23 بهمن 1399 ساعت 10:10

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان تجربیات امتحان شهری رانندگی را مطالعه خواهید کرد.

تجربیات آزمون رانندگی شهری

خیلی از بچه‌های امروزی به محض اینکه نزدیک ۱۸ سالشون می‌شه به سرعت دنبال گواهینامه می‌رن و سعی می‌کنن هر چه سریعتر مدرک بگیرند. توی دوران پر دغدغه کنکور و مدرسه و دانشگاه سخته که بتونی تمرکز خودتو حفظ کنی و بدون اشتباه گام برداری.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

از طرف دیگه خیلیا هستن گرفتن گواهینامه براشون شده یه سد بزرگ. اینکه می‌بینن خیلیا راحت و بدون کوچکترین مشکلی گواهینامه می‌گیرن و به مشکل بر نمی‌خورن بیش‌تر روحیشون رو تضعیف می‌کنه و احساس می‌کنند که نمی‌تونن از پس رانندگی بر بیان.

برای حل این مشکل خیلی خوبه که با دوستان و هنرجوهای دیگه‌ای که توی موقعیت مشابه هستن صحبت کنید و تجربه‌هاتون رو به اشتراک بگذارید. سعی کنید از ترس‌ها و استرس‌هاتون بگید و راه‌حل‌های موفقی که امتحان کردید رو به هم یاد بدید.

این بهترین راه برای بالا بردن روحیه و کاهش استرسِ، ما پیشنهاد کردیم به چند نفر از هنرجوها که بیان و از حس و حال و نوع برنامه ریزی‌هاشون و منابعی که استفاده کردن برامون بگن. به شما پیشنهاد می‌کنم حتما توی این بحث شرکت کنید. به سوالات دوستانتون پاسخ بدید و اگر تجربیات مشترک دارید با هم به اشتراک بگذارید. همیشه کارهای سخت با مشورت و کمک جمعی راحت تر حل میشه.

دلایل رد شدن در ازمون رانندگی

تجربه رانندگی خانمها و آقایان

%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%85%D8%AA%D8%AD%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C.png

دغدغه‌های مشترک متقاضیان دریافت گواهینامه

از کجا شروع کردین؟ برای خواندن آیین نامه چه منابعی انتخاب کردید. کدوم انتخابتون درست بوده و کدوم اشتباه؟ به نظرتون برای اینکه در کمترین زمان ممکن بهترین نتیجه رو بشه گرفت باید چه کار کرد؟ آزمون چه تغییراتی کرده و بهتره روی کدوم مباحث بیش‌تر تمرکز کرد؟ هر تجربه‌ای در مورد قبولی آیین نامه دارید با ما به اشتراک بگذارید و در بحث زیر شرکت کنید.

در مورد آزمون عملی حرف بزنید. بگید که روز آزمون افسر چه برخوردی داشت، چه نکاتی مد نظرش بود، به چیا گیر داد. توی فرآیند آموزش خیلیا تجربه‌های بد و خوب دارن که می‌تونه کمک کنه.

می‌دونید که به عنوان هنرجو وقتی پشت فرمون بشینید مربی هم یه کلاچ ترمز زیر پاش هست. اگر این کلاچ ترمز رو حذف کنیم ممکنه خیلی از کارهایی که شما می کردید اشتباه بوده باشه و روز آزمون متوجه این ایراد بشید. در مورد آموزش و روز آزمون تجربه‌های خودتون رو برای ما و دوستان دیگه بگید شاید به خیلیا کمک کنه.

در مورد کارهای اداری و نامه‌هایی که باید گرفته بشه، از تاییدیه‌های پزشکی تا مشکلاتی که برای معلولان وجود دارد، از مدارکی که پسرها باید ارائه کنن مثل گواهی اشتغال به تحصیل و غیره که ممکنه در روند کارا مشکل پیش بیاد. هر کسی در مورد این قضیه اطلاعات و تجربه‌هایی داره خوشحال میشیم که با ما به اشتراک بذاره.

در آخر هم افرادی که گواهینامه گرفتن و بالاخره روز نشستن پشت فرمان ماشین رسیده، تازه می‌بینید که کلی مشکل وجود داره که باید باهاش مواجه بشید تا از یه راننده تازه کار پر اشتباه به یه راننده حرفه‌ای و با تجربه تبدیل بشید. برای طی کردن این مسیر به تجربه‌های شما نیاز داریم.

تجربیات امتحان شهری چند تا از کاربران عزیز :

امیر

من آیین نامه اصلی رو بار دوم قبول شدم اما برای امتحان شهری سه بار رفتم امتحان دادم. مشکلم خاموش شدن ماشین بود. برا من سخت ترین قسمتش کنترل کلاچ و دنده بود و مدام خاموش میکردم.

اینم بگم خیلی تاثیر داره به ماشینی که داری باهاش امتحان می دی مسلط باشی بدونی کلاچ تا کجا بالا بیاد برا مسلط شدن مربی سختگیر لازمه من وقتی میرفتم آزمون هر موقع ماشین میخواست خاموش بشه مربی جای من کلاچ میگرفته و اصلا درست یاد نگرفتم. اخرشم خودم تمرین کردم قبل آزمون آخر با ماشین خودم تا فهمیدم مشکل کار چیه. یادتون باشه خاموش شدن ماشین بدترین اتفاقیه که ممکنه روز آزمون بیفته بقیه اشتباها باز تا حدودی جای جبران داره

خاطرات آزمون شهری

مریم

من روز آزمون آیین نامه خیلی استرس داشتم. امتحان که شروع شد با وجود اینکه خیلی خونده بودم همش بین دو گزینه شک داشتم آخرش تمام سوالاتی که شک داشتم رو اشتباه زدم و رد شدم برا آزمون دوم آیین نامه رو رسما خورده بودم اما بازم رد شدم برای بار سوم به توصیه دوستام به جای خوندن آیین نامه نشستم سوالا رو خوندم آزمون سوم مثل آب خوردن قبول شدم حتما قبل آزمون شده یه بار هم یه نمونه سوال رو چک کنید حفظ کردن آیین نامه فایده نداره

سهیل

من آیین نامه رو راحت قبول شدم اما برا امتحان شهری اینقدر استرس داشتم که تمام دستام عرق کرده بود رسما داشتم میلرزیدم عجیب اینه که من قشنگ رانندگی بلدم وقتی با ماشین خودمون رانندگی میکنم هیچ مشکلی ندارم هیچ وقتم خاموش نکردم و راحت پارک میکنم اما روز آزمون اینقدر استرس دارم که چشام سیاهی میره نمیدونم چیکارش کنم یکی از دوستام بهت گفت روز آزمون قرص ضد استرس بخورم نمیدونم کار درستیه یا نه

دوستان شما هم از تجربیات و خاطرات آزمون شهری که داشتید در نظرات بنویسید

 

مطالب مرتبط :

فیلم آموزش رانندگی شهری

رفع استرس در امتحان رانندگی

اشتباهات متداول در آزمون عملی

سوالات متداول:

تجربیات دیگران در آزمون رانندگی شهری چه زمانی می تواند موثر است؟

تردید وجود ندارد برای موفقیت در هر مرحله ای از زندگی و در هر کاری، تجربیات افراد می تواند بسیار کاربردی باشد. آزمون رانندگی شهری هم از این قاعده مستثنی نیست. این تجربیات بخصوص برای رعایت نکات ریزی مفید است که ممکن است فراموش شده باشند. تجربیاتی که در مورد مسائل تکنیکی رانندگی و رعایت نکات مهم باشد، می تواند اهمیت زیادی داشته باشد.

بیان تجربیات توسط افرادی که قبول نشده اند در چه حالتی می تواند مضر باشد؟

بعضی از افراد بعد از عدم موفقیت به جای رفع نقاط ضعفشان، در پی توجیه اشتباهاتشان هستند. این افراد مواردی را عنوان می کنند که در آن تقصیر را به گردن دیگری می اندازند. تجربیاتی که در مورد رفتار بعضی از افسرها می باشد یا در مورد فریب دادن افسر هستند را به هیچ وجه به کار نگیرید.

همچنین ممکن است فردی در مورد یکی از دستورات رانندگی، مثلا پارک دوبل، تجربه ای را با شما در میان بگذار. اگر این تکنیک را قبلا به کار نگرفته اید، به آن توجه نکنید. شما ساعتها با روشی کار کرده اید که به آن مسلط شده اید و نباید بگذارید روش جدید شما را سردرگم کند. مطمئن باشید مربی شما با تجربه ای که دارد بهترین روش هر کار را به شما گفته است.

اما اگر در جلسات اولیه آموزش عملی، هستید می توانید آن را با مربی خود در میان بگذارید تا راهنمایی لازم را به شما بکند.

تجربه افرادی که قبول شدند مفیدتر است یا افرادی که رد شده اند ؟

تجربیات هر دو دسته این افراد می تواند کارساز باشد و موجب مرور نکات مهمی در ذهن شما شود. اما در بین این دو گروه دلایل قبول نشدن افرادی که در این آزمون رد شده اند، به مراتب حاوی نکات ریزی است که ممکن است هنرجو در شرایط پراسترس آزمون از یاد ببرد. به شرط اینکه، مواردی که در سوال قبل مطرح کردیم رعایت شود.

در این جزوه آموزشی قصد داریم تله‌هایی را که هنرجویان را گرفتار می‌کند و باعث می‌شود که در آزمون شهری رد شوند را آموزش دهیم.

قیمت : ۶۵۰۰ تومان با فرمت : pdf

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: testdriving.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر