موضوعات وبسایت : سوالات آیین نامه اصلی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

کلیپ آموزش رانندگی حرفه ای

کلیپ آموزش رانندگی حرفه ای

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 07 اسفند 1399 ساعت 11:57

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان کلیپ آموزش رانندگی حرفه ای را مطالعه خواهید کرد.

آموزش رانندگی حرفه ای برای عاشقان اتومبیل رانی

عاشقان رانندگی همان کسانی هستند که از بچگی برای نشستن پشت فرمان ماشین بی تابی می‌کردند. همان کسانی که اولین بار که اتومبیل را به حرکت درآورند حس هیجان و قدرت تمام وجودشان را پر کرد.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

رانندگی برای بسیاری تنها یک مهارت ساده و روزمره نیست بلکه رانندگی در جاده‌های زیبا با اتومبیل دلخواهشان یکی از لذت‌های بزرگ زندگیشان است.

پیش از هر چیز عاشقان اتومبیل رانی به دنبال یادگیری مهارت‌هایی هستند که صفر تا صد اتومبیل را چنان در دستشان قرار دهد که بتوانند به بهترین شکل ممکن اتومبیل را به حرکت درآورند.

%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%AD%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%A7%DB%8C.jpg

راننده حرفه‌ای کسی است که تمام ابزارهای موجود در اتومبیل را به خوبی می‌شناسد و می‌تواند به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کند. آموزش رانندگی حرفه ای به درد کسانی می‌خورد که به دنبال حاکمیت بر اتومبیل خود هستند. با ما همراه باشید تا با نکات آموزش رانندگی حرفه ای آشنا شوید.

نکات آموزش رانندگی حرفه‌ ای

نکته اول آموزش رانندگی حرفه ای : سر پیچ‌ها به دنبال مسیر ایده‌آل باشید

در ویدئویی که می‌بینید سه راننده حرفه‌ای به شما از تجربیات خود در مورد شیوه صحیح کنترل اتومبیل سر پیچ‌ها می‌گویند. در مسابقات فرمول یک لازم است که بارها با سرعت زیاد پیچ‌های خطرناک را طی کنید آن هم در شرایط مسابقه که سایر اتومبیل‌ها نیز حضور دارند و قرار است از سایرین پیشی بگیرید.

بنابراین میزان ریسک پذیری بر اساس شکل پیچ، شیب جاده و نقطه‌ای که پس از پایان پیچ انتظار دارید قرار داشته باشید مهم است. جایی که بیش‌ترین چرخش ایجاد می‌شود و جایی که فرمان به جای اول باز می‌گردد و سرعتی که باید داشته باشید تا پیچ را بالاترین سرعت و به سلامت عبور کنید و در عین حال از سایرین جلو بزنید. جزئیات را در ویدئوی زیر می‌توانید ببینید:

دانلود فیلم آموزشی رانندگی حرفه ای شماره ۱

نکته دوم آموزش رانندگی حرفه ای : همزمان با دو پدال کار کنید

تکنیک پاشنه پا و انگشت شست پا که باعث می‌شود پای شما همزمان بر روی دو پدال کنترل داشته باشد. این تکنیک برای کنترل دور موتور است. زمانی که از ماشین گیربکسی استفاده می‌کنید می‌توانید با این تکنیک ماکزیمم کنترل را بر روی دور موتور داشته باشید که با این شیوه می‌توانید خود را به عنوان راننده حرفه‌ای از دیگران متمایز کنید. پیش از استفاده از این تکنیک در پیست بهترین است در شرایط سکون آن‌را تمرین کنید. ویدئو زیر به شما کمک خواهد کرد:

نکته سوم آموزش رانندگی حرفه ای : ترمز گیری در بهترین زمان ممکن

به عنوان راننده حرفه ای در پیست اتومبیل رانی به جنگ ثانیه‌ها می‌روید. بسیاری از رانندگان سر پیچ‌ها یا زمانی که می‌دانند قرار است به مانعی بر بخورند از پیش آرام آرام ترمز می‌کنند و سرعت را کاهش می‌دهند. به این ترتیب زمان زیادی را از دست خواهند داد. راننده فرمول یک باید بتواند با مغز خود ثانیه‌ها را مدیریت کند و دقیقا همان ثانیه که لازم است ترمز کند.

برای آنکه یادبگیرید دقیقا چه زمانی و به چه شیوه‌ای ترمز کنید باید به مغز خود امکان تصمیم‌گیری در شرایط حساس را بدهید. باید ذهنتان آمادگی لازم برای انجام کارها در کمتر از کسر ثانیه را داشته باشد؛ ویدئوی زیر به شما کمک خواهد کرد تا با شیوه درست ترمز کردن آشنا شوید:

آموزش رانندگی حرفه ای – ترمز گیری

نکته چهارم آموزش رانندگی حرفه ای : کدام مسیر کوتاه‌ترین راه برای پیچیدن است؟

قطعا بسیاری از شما می‌دانید که کوتاهترین مسیر برای پیچیدن دقیقا جایی است که به راس پیچ نزدیک‌تر است. حتی اگر لازم باشد چرخ شما بر روی گارد اطراف برود ارزش دارد تا کوتاه‌ترین مسیر را انتخاب کنید.

بنابراین یاد بگیرید که چگونه از کوتاه‌ترین مسیر ممکن از پیچ عبور کنید بدون آنکه کنترل اتومبیل را از دست بدهید. عبور از پیچ‌ها نشان می‌دهد تا چه اندازه در رانندگی حرفه‌ای شدید.

اغلب در گذر از مسیرهای مستقیم نکته خاصی وجود ندارد اما پیچ‌ها هستند که برنده نهایی را مشخص می‌کنند. زمانی که به پیچ می‌رسید؛ در صورتی که کوچکترین امکان برای عبور از نزدیک‌ترین مسیر به راس پیچ وجود دارد از آن استفاده کنید.

همین فرصت کوتاه به شما کمک می‌کند تا چندین متر نسبت به سایرین جلوتر باشید و به این ترتیب با طی کردن مسافت کوتاه‌تری به خط پایان خواهید رسید.

بنابراین در یادتان باشد همواره به دنبال گذر از پیچ از کوتاه‌ترین مسیر باشید مگر آنکه شرایط خاصی و استثنا وجود داشته باشد. بهتر است شیوه کنترل اتومبیل بر روی گارد ریل را تمرین کنید. ویدئوی زیر به شما کمک خواهد کرد:

نکته پنجم آموزش رانندگی حرفه ای : تسلط بر فرمان اتومبیل

آنچه با عنوان بیش فرمانی یا overstreet یا کم فرمانی یا understreet شناخته می‌شود می‌تواند شما را از مسیر مسابقه منحرف کند. به طور کلی راننده وظیفه دارد که اتومبیل را در مسیر نگه دارد و کنترل و تسلط فرد بر روی فرمان اتومبیل لازمه نگه‌داشتن آن در موانع و تغییر مسیرهای جاده‌ است. دقت داشته باشید که میزان کنترل بر فرمان اتومبیل به شدت بر نوع اتومبیل بستگی دارد.

شکل اتاقک، شکل طراحی اتومبیل و لاستیک‌ها همگی مهارت راننده عواملی است که بر شکل فرمان دهی اتومبیل تاثیر خواهد داشت. کم فرمان دادن اتومبیل را به سمت راست جاده و زیاد فرمان دادن اتومبیل را به سمت چپ جاده منحرف می‌کند.

راننده حرفه ای کسی است که حتی اگر برای اولین بار است که پشت فرمان اتومبیل خاصی می‌نشیند بتواند بدون تمرین به سرعت شکل کنترل آن را در دست بگیرد.

این کار تنها با تمرین و تجربه در پیست اتومبیل رانی بدست می‌‌آید. یافتن آستانه تحمل اتومبیل در سرعت‌های مختلف و در شیب‌ جاده‌های متفاوت میزان حرفه ای بودن شما را به عنوان یک راننده مشخص می‌کند. ویدئو زیر می‌توان در یادگیری به شما کمک کند.

آموزش عملی رانندگی حرفه ای

تا به اینجا ۵ تکنیک پایه‌ای آموزش رانندگی تصویری را مرور کردیم. تکنیک‌هایی که به کنترل ترمز اتومبیل، کنترل دور موتور با کلاچ، کنترل فرمان اتومبیل، میزان تسلط به جاده و یافتن بهترین مسیر در کوتاه‌ترین زمان ممکن بستگی دارد.

مهارت‌هایی که با تمرین و تکرار مداوم به دست می‌آید در کنار هزاران فن و تکنیک که در این مقاله به آن‌ها اشاره نشد از شما یک راننده حرفه‌ای می‌سازد.

منبع : تست درایوینگ – نمونه سوالات آیین نامه رانندگی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: testdriving.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر