سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

طول یک ماشین سواری

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 07 اسفند 1399 ساعت 15:40

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

Peugeot-206_Plus_2009_1024x768_wallpaper_01.jpg 

پژو 206 محصول سال 1997 پژو فرانسه است که تولید آن در این کشور بر اساس استاندارد تولید 8 ساله یک خودرو تا سال 2005 ادامه داشت و پس از این سال شرکت پژو ادامه عرضه جهانی این خودرو را در کشور هایی مانند ایران ، برزیل و اندونزی با جدیت پیگیری کرد ، به گونه ای که پس از گذشت حدود 10 سال از تولید 206 در سطح جهان پژو موفق شد ، تا سال 2007 حدود 6 میلیون دستگاه از این خودرو را به فروش برساند .

پژو 206 در ابتدا در 4 تنوع هاچ بک ، استیشن واگن ، کوپه و کبریولت عرضه می شد و 206 اس دی که توسط ایران طراحی شده بود به عنوان پنجمین و آخرین تیپ 206 شناخته می شد تا اینکه در ماه می 2008 شعبه ی برزیلی پژو اعلام کرد که به دلیل متناسب نبودن شرایط پژو 207 (جایگزین پژو 206) قصد ندارد تا این محصول را به بازار برزیل وارد یا آن را تولید کند و به همین دلیل تصمیم دارد تا با تغییراتی پژو 206 را در بازار برزیل نگه دارد ...

Peugeot-206_Plus_2009_1024x768_wallpaper_08.jpg 

خودرو مورد نظر برزیلی ها در آگوست سال 2008 رونمایی شد . این خودرو که کاملا بر پایه پژو 206 استاندارد تغییر یافته بود شامل طراحی جدید جلو ، عقب و سپر ها به علاوه طراحی جدیدی برای داشبورد خودرو بود که این 206 فیس لیفت شده را به جایگزین اروپایی اش یعنی پژو 207 بسیار شبیه می ساخت . این خودرو در بخش فنی شاهد تغییرات کلانی نبوده که از 206 استاندارد فاصله زیادی گرفته باشد بلکه تغییرات فنی جزئی روی سیستم تعلیق و گیربکس آن اعمال شده اند تا دستی به سر و روی کارآیی خودرو نیز کشیده شده باشد .

این خودرو پس از طراحی با قیمتی بین پژو 206 استاندارد و 207 فرانسه ، قیمت گذاری شد .

آرژانتین ، مکزیک و اوروگوئه این فیس لیفت را با نام پژو 207 کامپکت به بازار عرضه می کنند اما نام واقعی که شعبه طراح این خودرو برای آن در نظر گرفت" 207 برزیل " بود ، که مدتی بعد با اعلام نارضایتی رسانه ها نام برزیل از انتهای آن حذف شد . در ماه آگوست و پس از معرفی این خودرو شرکت پژو فرانسه اعلام کرد این فیس لیفت تنها در فرانسه و مرکز تولیدات پژو – سیتروئن و آن هم تنها مجهز به فرمان سمت چپ تولید خواهد شد و این فیس لیفت را 206+ ( 206 plus ) نام گذاری کرد .

عرضه 206+ با نام 207i در ایران خودرو :

شرکت ایران خودرو پس از عرضه تیپ های گوناگون پژو 206 و همچنین طراحی و تولید پژو 206 اس دی ، به دلیل دریافت نکردن مجوزهای لازم تا کنون موفق به عرضه فیس لیفت این خودرو نشده است . این شرکت مدتی پیش اعلام کرد که قصد دارد خودرو 206+ را با نام جدید 207i در ایران عرضه کند ، این نامگذاری از آن جهت به 207 مربوط می شود که طراحی این خودرو به صورت کامل از 207 الهام گرفته شده و در اصل این خودرو مناسب برای بسیاری از کشور هاست که به دلیل جایگاه نا مناسب 207 در بازار جهانی همچنان تصمیم بر ابقا پژو 206 دارند .

طراحی :

شرکت پژو تحول در طراحی پژو 206 را مختص به سه بخش این خودرو می داند ، جلو ، عقب وچرخ ها .

طراحی جلو خودرو یادآور استایل جدید طراحی شرکت پژو است که شامل چراغ های کشیده تر از گذشته ، دریچه ورودی هوای بزرگ در جلو همچنین لوگو بزرگ این شرکت روی کاپوت خودرو است . استایلی که در تمامی محصولات جدید شرکت پژو به چشم می خورد . طراحی جلو این خودرو تفاوت چندانی با پژو 207 ندارد و اختلافات موجود بین این دو مدل به بخش های پلاستیکی دو طرف هواکش جلو و طراحی چراغ های مه شکن مربوط می شود .

206 plus در نمای عقب سعی کرده تا اصالت خود را حفظ کند و در این بخش تنها شاهد تغییر طراحی سپر و چراغ های عقب باشد . طراحی چراغ ها در عقب خودرو و همچنین سر اگزوز کرومی به خودرو حالتی اسپورت بخشیده اند اما این روحیه در نمای جلو خودرو رعایت نشده و از همان طراحی 207 استاندارد بهره گرفته شده است .

نمای جانبی خودرو نیز با استفاده از رینگ های 14 اینچی 10پره با حالتی جالب و جدید تغییر چهره داده است . این رینگ ها که هم در زیبایی و هم در دینامیک خودرو تاثیر گذارند در نوع 15 اینچی نیز به عنوان آپشن موجود خواهند بود .

امکانات و طراحی جدید داخلی :

تغییرات در کنسول میانی خودرو بیش تر در بخش های دریچه کولر به بالا به چشم میخورد و همچنین طراحی یک دست و شیب دار کنسول روبروی سرنشین جلو نیز از جمله این تغییرات است . دریچه های کولر با طراحی داشبورد هماهنگ تر شده اند و ظاهری اسپورت تر به کنسول خودرو داده اند ، کلید فلاشر هم از روبروی محل نمایش اطلاعات خودرو در کنسول میانی به وسط دریچه های میانی کنسول منتقل شده است . طراحی داشبورد در بخش ایربگ سرنشین نیز تغییر کرده است .

یکی دیگر از امکاناتی که 206 پلاس افزوده شده امکان جمع کردن صندلی های عقب برای ایجاد فضای بار بیش تر است .

مشخصات فنی :

شرکت پژو برای 206+ سه پیشرانه که شامل 2 پیشرانه بنزینی و یک پیشرانه دیزلی می شود را در نظر گرفته است . موتور های بنزینی این خودرو شامل یک موتور 1.1 لیتری با توان حدود 60 اسب بخار و مصرف 5.7 لیتر در سیکل ترکیبی و پیشرانه آشنای 1.4 لیتری با توان حدود 75 اسب بخار و مصرف ترکیبی 6.3 لیتر می شود . یک پیشرانه 1.4 لیتری HDI با توان حدود 70 اسب بخار نیز برای این محصول در نظر گرفته شده است .

به نظر می رسد با ورود این خودرو به ایران و داشتن پتانسیل نصب موتور های 1.6 لیتری TU5 با توان 110 اسب بخار ، در ایجاد تنوع تیپ های موجود آن از این پیشرانه 110 اسب بخاری نیز استفاده شود .

فرمانپذیری و در کل کیفیت 206 در مدل plus مورد بازنگری قرار گرفته که این بازنگری شامل سیستم تعلیق خودرو نیز می شود . سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون مستقل و در عقب از نوع میله ی تعادل است .

امنیت :

پژو در طراحی این فیس لیفت سعی کرده تا تغییرات امنیتی خودرو را در لیست مهم ترین ها پیگیری کند. 206+ به سیستم های ترمز ضد قفل ABS ، سیستم کمکی ترمز EBA و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD مجهز است.

در مهم ترین بخش نیز 206+ به مجموعه امنیتی کنترل الکترونیکی پایداری ، ESP مجهز شده است که شامل سیستم های ABS ، EBA و EBD به علاوه سیستم ضد لغزش ASR و کنترل کشش ( CDS ) می شود .

برای این خودرو حداکثر 4 ایربگ در نظر گرفته شده که در دو تیپ مجهز به 2 یا 4 ایربگ عرضه خواهد شد . آرایش ایربگ ها در این خودرو نیز به صورت 2 ایربگ جلو و دو ایربگ جانبی است .

206+ در ایران :

عرضه این خودرو تحت نام 207i توسط ایران خودرو می تواند گامی موثر در به روز نگاه داشتن خودرو پر طرفدار 206 باشد اما مساله ی مهم تر چگونگی عرضه این خودرو و نحوه قیمت گذاری آن در بازار است .


+ نوشته شده در چهارشنبه پانزدهم دی ۱۳۸۹ ساعت 9:1 AM توسط SAM  | 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: irancar.blogfa.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر