موضوعات وبسایت : سوالات آیین نامه اصلی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

افزایش سرعت عمل در امتحان

افزایش سرعت عمل در امتحان

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 07 اسفند 1399 ساعت 14:37

اینترنت مصرفی شما برای مشاهده ویدئوهای سایت مرکز هدایت و پیشرفت تحصیلی میم، به صورت نیم بها محاسبه می‌شود.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

اگه نمی‌تونی ویدئو رو ببینی یا خیلی کند پخش می‌شه، شاید فیلترشکنت روشنه. خاموشش کن!

اینجا هستی: مرکز هدایت و پیشرفت تحصیلی «میم» :: آمادگی برای آزمون تستی و امتحان تشریحی :: نحوه آمادگی برای امتحان تشریحی


. . . . . . . . . . . . .

مهارت تست‌زنی، مهارتی سرنوشت ساز

نتیجه‌های ناخوشایندی که از آزمون‌های‌تان کسب می‌کنید چه علتی دارند؟

بعد از تحلیل و ارزیابی آزمون‌ها، به چه شناختی از خودتان رسیدید؟

بی‌دقتی، حواس‌پرتی، تسلط کم به دروس، استرس شدید هنگام امتحان و... از عواملی هستند که ممکن است هنگام تحلیل آزمون‌ها به آن‌ پی ببرید. اما یکی از نگرانی‌های همیشگی دانش‌آموزان، سرعت تست‌زنی است.

سرعت تست‌زنی در کنکور بسیار تعیین کننده است. بنابراین امروز قراراست در این مطلب، درباره‌ی سرعت تست‌زنی صحبت کنیم و توصیه‌هایی درباره‌ی این موضوع ارائه دهیم.

درمورد سرعت تست زنی اشتباه نکنید

می‌توان به جرئت گفت، تست‌زنی موضوعی پیچیده است. بعضی دانش‌آموزان درواقع تصور می‌کنند سرعت تست‌زنی پایینی دارند و همین مساله موجب شده در آزمون نتیجه خوبی بدست نیاورند؛ اما در واقع این‌طور نیست، نتیجه ی ضعیفی که بدست می آورند ممکن است دلایل دیگری هم داشته باشد.

به طور مثال دانش‌آموزی که توانسته از 200 سوال به 150 تست پاسخ بدهد و 70 غلط داشته باشد، مسلما نتیجه‌ی نامطلوبی که گرفته به علت تعداد نمره منفی‌هایی است که با اشتباهاتش بدست آورده است. اتفاقا این دانش‌آموز سرعت خوبی در تست‌زنی داشته که توانسته بیش از نیمی از سوالات را پاسخ دهد. بنابراین باید با دقت بیشتر و آرامش به سوالات پاسخ دهد یا معلومات خود را افزایش دهد.

چرا تست‌زنی بسیار مهم است؟

سرعت تست‌زنی در آزمون‌های آزمایشی بسیار مهم است؛ زیرا شما در این آزمون‌ها تمرین می‌کنید و خود را می‌سنجید تا در آزمون کنکور بهترین عملکرد خود را داشته باشید و با تجربیاتی که از آزمون‌ها بدست آوردید با اطمینان در کنکور شرکت کنید.

تست‌زنی سریع به چه قیمت؟

اهمیت تست‌زنی در دوران دبیرستان بسیار زیاد است و دانش‌آموزان باید سعی کنند سرعت تست‌زنی خود را بالا ببرند.

بعضی از دانش‌آموزان فقط می‌دانند که باید سریع به تمام سوالات پاسخ دهند. اما باید دقت داشته باشید ممکن است خیلی سریع بتوانید بسیاری از سوال‌ها را پاسخ دهید اما تعداد بسیار زیادی هم اشتباه داشته باشید. قرار نیست سریع به همه‌ی سوالات پاسخ اشتباه بدهید. بنابراین شما باید مهارت تست‌زنی را یادبگیرید؛ تا بتوانید از معلومات‌تان به خوبی استفاده‌کنید و به خوبی زمان آزمون را مدیریت کنید.

به جرئت می‌توان گفت مهارت تست‌زنی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که باید برای کنکور از آن استفاده کرد. چرا که موفقیت در کنکور به نوعی هنر مدیریت زمان و استفاده از معلومات و دانسته هاست. که این موارد در مهارت تست زنی نهفته شده است.

افزایش سرعت تست زنی چگونه؟

" چطوری تست بزنم" تکراری ترین سوالی است که دانش‌آموزها از مشاورها می‌پرسند و برای این مساله از زمانی که مطالعه برای کنکور را شروع می‌کنند، بسیار نگران این موضوع هستند.

"برای هر تست چقدر زمان بذارم؟"

"چجوری تمرین کنم برای تست‌زنی؟"

"چه چیزهایی در تست زنی موثر هستند؟"

سوال های مذکور نمونه ا‌ی از سوال‌های مکرر دانش آموزان است که در مورد تست‌زنی پرسیده می‌شود؛ همه‌ی این موارد در این ویدیو، توسط کارشناس آموزش سایت میم، جلال سلیمی آموزش داده‌می‌شود، برای تماشای این ویدیو در سایت عضو شوید، با عضویت درسایت میم، از ویدیو‌های آموزشی و مشاوره ای بیشتری می‌توانید استفاده کنید.

.

مهارت های تست زدن/

افزایش سرعت مطالعه

آیا می شود هنگام تست زنی سریعا جواب آن را مشاهده کنیم

چرا باید در «میم» عضو شوید؟

این ویدئو، یکی از صدها ویدئویی است که در سایت «میم» در دسترس شما است. اگر عضو سایت «میم» باشید، به همۀ آنها دسترسی دارید.
همین حالا در «میم» عضو شوید و به همۀ ویدئوها، برنامه‌های درسی، تکالیف روزانه، ویدئوهای مشاوره‌ای و امکانات سایت دسترسی کامل پیدا کنید.

همین حـالا عضو می‌شوم!از قبل عضو هستم! وارد می‌شوم!

کد مطلب : 236 | لینک‌کوتاه | جلال سلیمی | نویسنده متن: بهناز رهبر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: mim.education



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر