موضوعات وبسایت : سوالات آیین نامه اصلی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

چگونه فرمان ماشین را صاف کنیم

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 07 آبان 1400 ساعت 16:27

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

دور زدن با دو فرمان

دور دو فرمان معمولا برای خیابان هایی با عرض 6 تا 14 متر کاربرد دارد پس با در نظر گرفتن این موضوع شروع به دور زدن می کنیم:

توضیح :دقت داشته باشید که خودرو هایی که فرمان هیدرولیک نیستند برای آسان تر شدن دور زدن یک فرمان

معکوس در پایان هر آیتم که فرمان را تا انتها چرخانده استفاده می کنیم که این کار باعث می شود فرمان صاف شود.

مثال :اولین فرمان رو که سمت چپ کامل چرخانده و تا نزدیکی انتهای خیابان می رویم قبل از رسیدن به جدول حدود 1/5 دور فرمان رو به سمت راست برمی گردانیم تا چرخ ها صاف شود این کار باعث راحت تر شدن و بالا رفتن سرعت ما در انجام مرحله بعدی می شود و در کل سرعت عمل ما در دور زدن بالا می رود.

ابتدا راهنمای سمت راست را روشن کرده و به آرامی و با استفاده از آینه ها در سمت راست مسیر توقف می کنیم...

tj03gwpfgqktvvmuxfv.jpg

سپس با استفاده از راهنما سمت چپ و با استفاده از آینه ها (گردش سر برای پوشش نقاط کور آینه ها الزامی است) شروع به حرکت حرکت کرده و تمام فرمان را به سمت چپ می چرخانیم و تقریبا انتهای خیابان قبل از اینکه به جدول برسیم از فرمون معکوس استفاده می کنیم و پشت جدول می ایستیم (از پایین قاب آینه ی سمت چپ مراقب هستیم که چقدر تا جدول فاصله داریم)

pbu1u8v6cwf9nkj1upr.jpg

سپس راهنمای سمت راست را روشن کرده دسته دنده را در حالت عقب (R) قرار می دهیم (چون از فرمون معکوس در مرحله ی قبل استفاده کرده ایم فرمان ما در حال حاضر صاف می باشد و برای چرخش فرمان بعدی که سمت راست است 50% جلو هستیم) فرمان را کاملا به سمت راست چرخانده و با نگاه کردن و رعایت حق تقدم کامل مسیر به عقب حرکت کرده تا جایی که محل برخورد جدول با اسفالت رو به روی ما از جلوی کاپوت دیده شود سپس دوباره از فرمان معکوس استفاده می کنیم تا چرخ ها صاف شوند و می ایستیم

j4eiakgqz9obyg0bsc1i.jpg

و در مرحله ی آخر راهنمای چپ را روشن کرده و دسته دنده را در حالت 1 قرار می دهیم و به آرامی حرکت کرده و شروع به چرخش فرمان به سمت چپ می کنیم تا خودرو ما در مسیر صاف شود (بهترین حالت چرخش فرمان طوری است که صافی فرمان و ماشین در یک زمان اتفاق بیوفتد).

68o4feevalbhuofntm10.jpg

+ نوشته شده در شنبه سی ام آذر ۱۳۹۲ ساعت 3:23 توسط علی گرشاسبی  | 

دور زدن با یک فرمان

دور یک فرمان معمولا برای خیابان هایی با عرض 10 تا 14 متر کاربرد دارد پس با در نظر گرفتن این موضوع شروع به دور زدن می کنیم:

ابتدا راهنمای سمت راست را روشن کرده و به آرامی و با استفاده از آینه ها در سمت راست مسیر توقف می کنیم...

dr6oq0z5es6cebermly.jpg

سپس با استفاده از راهنما سمت چپ و با استفاده از آینه ها (گردش سر برای پوشش نقاط کور آینه ها الزامی است) شروع به حرکت حرکت کرده و تمام فرمان را به سمت چپ می چرخانیم و تقریبا وسط خیابان پشت خط مقطع بخاطر رعایت کردن حق تقدم عبور استفاده کنندگان از راه که از سمت راست به ما نزدیک میشوند ایست می کنیم...

4txqno7wry0mt4p2liae.jpg

با اطمینان از خالی بودن راه به حرکت خود ادامه می دهیم و کم کم شروع به چرخاندن فرمان به سمت راست می کنیم تا خودرو ما در مسیر صاف شود.

نکته 1:توجه داشته باشید که ما در حال دور زدن حالت فرعی داریم بنابراین اگر در حین دور زدن هرگونه تصادفی پیش آید ما مقصر حادثه هستیم.

نکته 2:برای دور زدن حتما عرض راه را در نظر بگیرید که برای یک فرمان مناسب باشد و توجه کامل به حق تقدم عبور بسیار الزامی است.

نکته 3:سعی کنید که قبل از تمرین دور زدن ابتدا روی نیم کلاج و حرکت دادن ماشین به صورت لاک پشتی تمرین زیادی داشته باشید که در حین دور زدن به مشکل برنخورید.

+ نوشته شده در شنبه سی ام آذر ۱۳۹۲ ساعت 2:54 توسط علی گرشاسبی  | 

حرکت به صورت عقب (دنده عقب)

یکی دیگه از نکات امتحانی حرکت به صورت عقب رفتن می باشد که کاری بسیار ساده می باشد به شرطی که به همراه مربی خود تمرین و قلق گیری کنید،برای دنده عقب به صورت کلی یک روش توصیه و آموزش داده می شود که عملکرد آن به صورت زیر می باشد:

بعد از اینکه راهنمای راست را روشن کرده و در سمت راست راه توقف کردید دسته دنده را در حالت عقب (R) قرار داده و با اطمینان از روشن بودن راهنمای راست به عقب برگشته و دست راست خود را بر پشت صندلی یا پشت سری صندلی سمت راست قرار داده و به عقب نگاه می کنید آنگاه محل برخود آسفالت با جدول را با وسط چراغ استپ عقب تنظیم می کنید در چنین حالتی شما با فاصله ی حدودی 30 تا 45 سانت از جدول قرار گرفته و حرکت خود ادامه می دهید (مشابه پارک 30 سانت بافرق اینکه در اینجا استپ عقب معیار و شاخص می باشد)

38pjhl32lb2r3y9kmtao.jpg

نکته :تنظیم و اندازه ی فوق حالت کلی دارد و نسبت به هنرجو های مختلف با قد و قامت مختلف کمی تغییر می کند که این امر با نظر و تجربه ی مربیان محترم نسبت به هنرجو تغییر می کند.

+ نوشته شده در شنبه سی ام آذر ۱۳۹۲ ساعت 1:6 توسط علی گرشاسبی  | 

گردش صحیح و بی خطر...

حتما براتون پیش آمده که در هنگام خروج از پاکینگ یا گردش از روی پل یک کوچه به خیابان یا... نگران برخورد عقب خودروی خود با دیوار یا جدول یا جوب کنارتون باشید و استرس هر لحظه برخورد اعصابتون رو بهم بریزه،در این مطلب قصد داریم نوع گردش بی خطر و کاملا ساده ای رو به شما آموزش بدهیم...

{این آموزش برای پاک ال بسیار مفید و کاربردی است}

ابتدا سعی کنید از مانع مورد نظر دیوار،جدول،جوب و ... حداقل نیم متر یا پنجاه سانت فاصله جانبی بگیرید سپس اینقدر به جلو حرکت کنید که مانع مورد نظر به ستون خودروی شما برسد

zjijjq9zb4n1erad548m.jpg

ep490us8iocmnpr1mvg8.jpg

هم زمان با شروع به حرکت فرمان را تا انتها بچرخانید و با اطمینان گردش کرده و مطمئن باشید که قسمت انتهایی خودروی شما به مانع برخورد نمی کند

rzpe4urdbzg8zygxxa1.jpg

2v923vqjdvj9akb3jx7d.jpg

+ نوشته شده در شنبه سی ام آذر ۱۳۹۲ ساعت 0:36 توسط علی گرشاسبی  | 

پارک دوبل

کاربردی ترین پارک به طور معمول پارک دوبل می باشد که جزو یکی از موارد مهم امتحان برای هنرجویان است که در اوج سادگی نیازمند مهارتی زیاد در کنترل خودرو از جانب هنرجو یا راننده می باشد.

دقت داشته باشید که به صورت کلی پارک دوبل دارای تعاریف و دستورالعمل های زیادی است که بعضی از آن ها استاندارد و بعضی دیگر ناقص می باشد و در شرایط خاص کاملا ناکارآمد می باشند،معمولا برای انجام پارک دوبل هفت روش وجود دارد که در میان این هفت روش سه روش کاربردی و کامل تر می باشند.

اما چرا این همه روش های مختلف اون هم برای یک نوع پارک ؟

بله این روش ها با توجه به شرایط و نحوه ی عملکرد هنرجو ها از طرف مربیان محترم انتخاب و آموزش داده می شوند مثلا هنرجویی که سرعت عمل پایینی در چرخاندن فرمان دارد یک روش توصیه و هنرجویی که دارای سرعت عمل بالایی در کنترل و چرخاندن فرمان دارد یک روش دیگر توصیه می شود اما به طور کلی در همه ی روش ها کنترل کلاج و تسلط و هماهنگی پدال های گاز و ترمز بسیار ضروری می باشد،در نظر داشته باشید که پارک دوبل توازن سرعت (کنترل پدال ها که مهم ترین آن کلاج) و چرخش به موقع و صحیح فرمان(تسلط به اجزای داخل مانند فرمان،آینه ها و ...) است.

خب برای شروع ما یکی از اصلی ترین و متداول ترین روش پارک دوبل را توضیح و آموزش می دهیم:

ابتدا محل مورد نظر را برای پارک انتخاب کرده و با استفاده از راهنمای راست و در نظر گفتن آینه ها ارام به سمت راست و کنار خودرو های پارک شده می رویم.

فاصله ی بغل حدود پنجاه سانت یا یک طول دست...

2rmwqu3g606txvmnecr.jpg

به صورت حدودی آینه ی بغل سمت راست تا جلوی کاپوت خودرویی که پشت آن پارک می کنیم جلو می آییم...

g5b10zgewoy2l9d6l3.jpg

بعد دسته دنده را در حالت دنده ی عقب (R) قرار داده و به صورت خیلی خیلی آرام (لاک پشتی) به عقب حرکت کرده تا از شیشه مثلثی عقب (لچکی) سمت راست ماشین خود عقب خودرویی که پشت آن قصد پارک کردن را داریم ببینیم آنگاه فرمان را کامل تا انتها به راست می چرخانیم...

5hrm0cvn6ggvh211bo.jpg

حرکت به عقب را به ارامی ادامه می دهیم تا انتهای خودرویی که پشت آن قصد پارک کردن داشته ایم به حدود یک سوم درب خودرو ما سمت راست جلو برسد این بار فرمان را به سمت چپ کاملا چرخانده و ارام به حرکت عقب خود ادامه می دهیم تا خودرو ی ما کاملا صاف شود

k7suq9emcjnpbrtvpm.jpg

برای اطمینان از صاف بودن خودرو چندین روش وجود دارد که یکی از آن ها نگاه کردن به جلو خودرو خود و میزان بودن جلو و عقب خودرویی که پشت سر آن پارک کرده ایم یا نگاه کردن به آینه ها و دیدن انتهای مسیر که ما را متوجه صافی خودرو می کند...

vpx1z7ftscx0688036ae.jpg

نکته 1:این روش به صورت کلی می باشد و انتخاب دقیق تر زمان چرخش فرمان ها با نظر و تجربه ی مربیان محترم آموزشگاه ها برای هنرجو انتخاب می شود.

نکته 2:محل های شروع و معیار برای چرخاندن فرمان ها حدودی است حدود یک یا دو سانت خیلی تغییری ایجاد نمی کند پس خیلی نگران نباشید و با خونسردی و ارامش پارک کنید.

نکته 3:کنترل کلاج و تسلط به پدال ها در پارک کردن بسیار بسیار اهمیت دارد پس اول با تمرین نیم کلاج تسلط کافی برای کنترل خودرو بدست آورید بعد برای پارک کردن تمرین کنید.

آرزوی موفقیت و سربلندی برای شما ...

+ نوشته شده در جمعه بیست و نهم آذر ۱۳۹۲ ساعت 16:21 توسط علی گرشاسبی  | 

محل های ممنون برای پارک کردن خودرو ...

روی خط کشی عابر پیاده ، روی پل ها ، داخل تونل ها ، داخل میادین ، ایستگاه های اتوبوس،تاکسی و ... ، رو به روی پل منازل،ادارات و ... ، حریم تقاطع ها (15 متر قبل و بعد آن ها) ، مکان هایی که بوسیله ی تابلو ها پارک یا توقف ممنوع اعلام شده باشد ، زیر پل ها و دیگر مواردی که در ماده 163 کاملا ممنوع برای پارک کردن مشخص شده است.

mmznv645a4jdifsi8f13.jpg


+ نوشته شده در جمعه بیست و دوم آذر ۱۳۹۲ ساعت 22:23 توسط علی گرشاسبی  | 

پارک 30 سانت

اولین پارک که به نام 30 سانت شناخته می شود و دارای نام های دیگری مانند پارک کنار جدول،پارک سریع و... می باشد.

این نوع پارک در زمانی کاربرد دارد و مورد استفاده قرار میگیرد که کناره ی راه دارای فضای خالی (حداقل 2 خودرو) باشد و انجام آن معمولا به دو روش صورت می گیرد:

(لطفا بر روی ادامه ی مطلب کلیک کنید)

ادامه نوشته

+ نوشته شده در سه شنبه نوزدهم آذر ۱۳۹۲ ساعت 17:48 توسط علی گرشاسبی  | 

کنترل کلاج مهمترین عامل برای پارک کردن،دور زدن،حرکت آرام در ترافیک و ....

دقت داشته باشید که برای انجام اعمالی مانند شروع اولیه حرکت صحیح و بدون خاموشی، پارک دوبل، دور دوفرمان و ... نیاز به کنترل و تسلط کامل به کلاج خواهیم داشت در صورتی که کلاج به درستی کنترل نشود شما نمی توانید از پس یک پارک خوب یا .... برآیید پس با تمرین بیشتر روی کنترل کلاج مقدمه و استارت لازم برای یادگیری دروس بالا را فراهم می کنیم...

(لطفا بر روی ادامه ی مطلب کلیک کنید)


ادامه نوشته

+ نوشته شده در جمعه هشتم آذر ۱۳۹۲ ساعت 13:37 توسط علی گرشاسبی  | 

خستگی کمتر با رانندگی بیشتر ! (قابل توجه هنرجویان آموزشگاهی)

حتما براتون پیش اومده که شخصی بعد از مدت کوتاهی پشت فرمان بودن وقتی به مقصد می رسد از خستگی و کلافه شدن در حین رانندگی شکایت می کند یا در بعضی اوقات با هنرجو هایی رو به رو می شویم که بعد از مدت کوتاهی تمرین احساس خستگی و ضعف در ماهیچه های خود می کنند.

علت اصلی خستگی این افراد استفاده از قدرت زیاد برای حرکات لازم حین رانندگی است به طور مثال شما یک خودکار را مشت کرده و با قدرت زیاد در دستان خود نگه دارید ، در چنین حالتی بعد از چند دقیق نگه داشت خودکار کار بسیار مشکلی شده و در نهایت مجبور به رها سازی آن می شوید ، در نظر بگیرید که ما فرمان را محکم و با قدرت خیلی زیاد فشار داده (عامل اصلی استرس) و در حین رانندگی اینکار ادامه پیدا کند یا پدال کلاج را چند سانت به صورت بیهوده (آماده باش برای کلاج گرفتن) نگه داریم در این چنین حالات قدرت بدنی ما به سرعت کاهش یافته و علاوه بر اینکه خیلی زود خسته و کلافه از رانندگی میشویم تمرکز و حواس ما پایین آمده و در معرض خطرات بیشتری قرار میگیریم پس...

در حین رانندگی با اجزای داخلی خودرو مانند فرمان (سفت گرفتن) یا تعویض دنده ها (با نیروی خیلی زیاد) یا نیم کلاج (بیهوده وبی جا بودن مثلا دنده 3 که اصلا نیم کلاج ندارد) و این چنین موارد درست برخورد کنیم.

yyenctxhawlka0ivmyi.jpg

{سفت و محکم گرفتن بیش از حد فرمان به صورت طولانی}

+ نوشته شده در پنجشنبه هفتم آذر ۱۳۹۲ ساعت 22:57 توسط علی گرشاسبی  | 

طریقه ی صحیح قرار گیری دست ها بر روی فرمان

نحوه ی قرار گیری دست ها و گرفتن فرمان بر روی رانندگی ما تاثیر بسیار زیادی دارد به همین خاطر این امر باید به صورتی کاملا اصولی انجام گیرد.
در موارد بسیار زیاد مشاهده می شود که اولین مشکل هنرجویان و برخی رانندگان حرکت کردن به صورت صاف و مستقیم درون یک لاین یا یک مسیر می باشد که البته دلیل بوجود آمدن این مشکل چند دلیل است که یکی از آن که معمولا رعایت نمیشود طریقه ی صحیح گرفتن فرمان است و بعد از آن طریقه ی اصولی نگاه کردن به مسیر که در بحث های بعدی توضیح کاملی در مورد آن داده می شود.

441j9eyjoin5uvrb9jkp.jpg

نحوه ی قرار گرفتن دست ها بر روی فرمان در بهترین حالت به صورت 9 و 15 دقیقه ی ساعت می باشد.

nqbfre5hsz0gm6sbbp2y.jpg

درست گرفتن فرمان به ما کمک می کند که خودرو را در مسیر راحت تر کنترل کرده و از انحراف به طرفین خودداری می کند و در زمان مواجه شدن با خطر می توانیم تسلط بیشتری به حرکت دادن خودرو به طرفین داشته باشیم ، درست گرفتن فرمان عوارض ناشی از رانندگی به مدت زیاد که باعث افتادن یکی از سر شانه ها و به هم خوردن تناسب بدن می شود جلوگیری می کند.

z65ou700xcqsuo9yyaz0.jpg

+ نوشته شده در پنجشنبه هفتم آذر ۱۳۹۲ ساعت 20:35 توسط علی گرشاسبی  | 

نقاط کور آینه ها خطری همیشه همراه

حتما براتون پیش اومده که در حال رانندگی وقتی قصد تغییر لاین یا مسیری که در آن حرکت می کنید را دارید و قبل از اون با استفاده از آینه ها مسیر اطراف رو کاملا نگاه کردین ، ولی در هنگام مسیر متوجه خودرو یا وسیله با هر چیز دیگه ای میشین که قبلا از تغییر مسیر اصلا در داخل آینه ها قابل مشاهده نبوده است.

متاسفانه اکثر راننده ها بدون اطلاع داشتن از این موضوع و در بسیاری از موارد بدون در نظر گرفتن آن یعنی خودرو و آینه های ما دارای نقاط کور متعدد می باشد با اطمینان از خالی بودن راه دست به تغییر مسیر ناگهانی زده و خطرات زیادی را متوجه خود و دیگر استفاده کنندگان از راه می سازند که متاسفانه آمار تصادفات جانبی و تغییر مسیر ناگهانی به علت فوق بسیار زیاد می باشد در این مبحث ما به شناسایی نقاط کور آینه ها می پردازیم.

euw0hj632wksw8wac5fr.jpg

در تصویر فوق رنگ سبز تیره نشان دهنده ی محدوده ی دید آینه ی عقب و رنگ سبز روشن نشان دهنده ی محدوده ی دید آینه های بغل و رنگ قرمز نشان دهنده ی نقاط کور می باشد،در حالت فوق خودرو شماره 1 از طریق مشاهده آینه ها در هیچ صورتی نمی تواند خودرو شماره 2 را ببیند ولی رویت خودرو شماره 3 به راحتی امکان پذیر می باشد.

فابل توجه هنرجویان آموزشگاهی : علت چرخش سر در هنگاه خروج از پاک ، باز کردن درب خودرو ، حرکت به صورت دنده عقب و ... وجود نقاط کور آینه ها و خودرو می باشد توجه داشته باشید که افسران محترم آزمون به این نکته خیلی حساس بوده و رعایت نکردن آن از جانب هنرجو جزو اشتباهات خطرناک رانندگی می باشد .

+ نوشته شده در دوشنبه چهارم آذر ۱۳۹۲ ساعت 1:6 توسط علی گرشاسبی  | 

نحوه ی تنظیم آینه های بغل و اهمیت بسیار زیاد آن ها

آینه های بغل برای دیدن اطراف سمت راست و چپ قسمت انتهایی خودرو و مسیر استفاده می شود توجه داشته باشید که اهمیت استفاده از این آینه ها در رانندگی بسیار زیاد است و یک راننده هوشیار در حال رانندگی باید هر 3 یا 5 ثانیه به طور منظم و خودکار با گوشه ی چشم آینه های خود را نگاه کرده و از وضعیت کامل راه و اطراف خود مطلع باشد که این امر برای تغییر مسیر و در مواجه با خطر قدرت انتخاب بهتری به وی می دهد.

تنظیم آینه های بغل باید به نحوی صورت گیرد که 10% آینه یا حدود 1/5 سانت آن بر روی بدنه خودرو قرار گرفته و توجه داشته باشید که بعد از زمان تنظیم به صورت کامل و صحیح بر روی صندلی قرار گرفته و در حالتی که سر رو به جلو قرار دارد باید با گوشه ی چشم حالت فوق یعنی 1/5 سانت نه بیشتر از بدنه ی خودرو (در این حالت دستگیره ی درب عقب قابل مشاهده است) را در گوشه ی آینه ببینید.

قابل توجه هنرجویان آموزشگاهی: اگر در زمان امتحان عملی وارد خودرو شدین و احساس کردین که آینه ها نیازی به تنظیم مجدد ندارند برای متوجه ساختن افسر محترم آزمایش دوباره سعی در تنظیم بیشتر آینه ها کنید که ایشان مطلع شوند که شما این ایتم را انجام می دهید و فراموش نکرده اید.

0u4eq4cevpnh9omht6s.jpg

7w4aadc49wxw9tuvngdw.jpg

+ نوشته شده در دوشنبه چهارم آذر ۱۳۹۲ ساعت 0:33 توسط علی گرشاسبی  | 

نحوه ی تنظیم آینه ی وسط ...

یکی از ابزارهای مهم یک راننده آینه های خودرو می باشد که شما قبل از حرکت باید آنها را به طور صحیح تنظیم کنید توجه داشته باشید که از اینه ها به عنوان چشمان اضافی راننده یاد می شود پس قبل از حرکت حتما از تنظیم بودن آینه های خودرو اطمینان حاصل فرمایید.

دقت داشته باشید که برای تنظیم آینه ها بدن به هیچ عنوان از حالت طبیعی رانندگی و دید جلو حرکت نمی کند ودر حالی که به طور صحیح بر روی صندلی خودرو قرار گرفته ایم با گوشه ی چشم به آینه ی وسط نگاه کرده و با دست راست گوشه ی سمت راست آینه را گرفته (حالت گرفتن آینه باید طوری باشد که فضای داخل آن اشغال نشود که با گرفتن قاب دور آینه این امر امکان پذیر می شود) سپس با حرکت دادن آن چهار چوب آینه و شیشه ی بزرگ عقب را با هم تنظیم میکنیم.

قابل توجه هنرجویان آموزشگاهی: اگر در زمان امتحان عملی وارد خودرو شدین و احساس کردین که آینه ها نیازی به تنظیم مجدد ندارند برای متوجه ساختن افسر محترم آزمایش دوباره سعی در تنظیم بیشتر آینه ها کنید که ایشان مطلع شوند که شما این ایتم را انجام می دهید و فراموش نکرده اید.

88nhurr4q1yxk97rdun.jpg

g5vc3bpczac9xrlj0x50.jpg

+ نوشته شده در دوشنبه چهارم آذر ۱۳۹۲ ساعت 0:3 توسط علی گرشاسبی  | 

نحوه ی تنظیم صندلی

به طور کلی تنظیم صندلی باید از مجموع سه قسمت صورت گیرد:

1- کفی صندلی که محل نشستن می باشد (بیشترین تاثیر بر روی قرار گیری پا ها بر روی پدال ها)

2- پشت صندلی که برای تکیه دادن می باشد (بیشترین تاثیر بر روی قرار گیری دست ها به صورت صحیح بر روی فرمان)

3- پشت سری صندلی برای تکیه سر و استراحت آن می باشد (بیشترین تاثیر در استراحت سر و گردن و در کم تر شدن اسیب به گردن در تصادفات)


(لطفا بر روی ادامه ی مطلب کلیک کنید)


ادامه نوشته

+ نوشته شده در شنبه دوم آذر ۱۳۹۲ ساعت 2:37 توسط علی گرشاسبی  | 

توضیح کلمه ی صکادرات

ص: صندلی (تنظیم شود)

ک: کمربند (بسته شود)

آ: آینه ها (تنظیم شود)

د: دنده (خلاص باشد)

ر: روشن کردن (استارت زدن)

آ: آمادگی برای حرکت (انتخاب دنده ی 1 یا عقب و متناسب با آن راهنمای چپ یا راست)

ت: ترمز دستی (در حالت آزاد ، پایین قرار گیرد)

خب این تعریف نسبتا کامل صکادرات که البته هر کدوم از این ایتم ها توضیحی برای انجام صحیح و اصولیشون هست که در مطالب بعدی بیشتر بهشون می پردازیم.

+ نوشته شده در شنبه دوم آذر ۱۳۹۲ ساعت 2:0 توسط علی گرشاسبی  | 

مختصری در مورد آزمون شهر هنرجویان عزیز :

به یاد داشته باشید که آزمون رانندگی بسیار ساده بوده و زمانی سخت خواهد بود که ما اون رو سخت در نظر بگیریم به صورتی که دیده میشه هنرجو قبل از امتحان از قرص های آرام بخش یا ضد استرس استفاده میکنه به امید اینکه بتونه راحت تر امتحان رو سپری بکنه یا هنرجویانی که بعد از مردودی از امتحان به قدری نا امید و ناراحت میشن که این موضوع تا چند روز بعد زندگی شخصیشون رو تحت شعاع قرار میده ، یادتون باشه که امتحان شهر کاملا ساده بوده و چند ایتم مثل کنترل خودرو ، پارک دوبل یا دور دو فرمان زیاد سخت نیست پس با اعتماد به نفس کامل در امتحان حاضر و از نتیجه ی اون کاملا استقبال کنیم.

+ نوشته شده در شنبه دوم آذر ۱۳۹۲ ساعت 1:42 توسط علی گرشاسبی  | 

نحوه ی خارج یا پیاده شدن از خودرو : (قابل توجه هنرجویان آموزشگاهی)

برای پیاده شدن از خودرو به شکل اصولی و صحیح ابتدا ترمز دستی را به سمت بالا کشیده و خودرو را خاموش می کنیم سپس سوئیچ را خارج کرده و فرمان را به یک طرف می چرخانیم تا قفل شود ، با دست راست دستگیره ی باز کننده ی درب و با دست چپ دستگیره ثابت را می گیریم و با توجه به آینه ها و چرخش سر به عقب (آگاهی داشتن از نقاط کور آینه ها) از خالی بودن و بی خطر بودن راه اطمینان حاصل کرده و از خودرو خارج می شویم.

+ نوشته شده در شنبه دوم آذر ۱۳۹۲ ساعت 1:21 توسط علی گرشاسبی  | 

نحوه ی حرکت اولیه به سمت خودرو : (قابل توجه هنرجویان آموزشگاهی)

حرکت به سمت خودرو از نکات مهم آزمون رانندگی می باشد و بر اساس تجربه هنرجویانی که بدون رعایت کردن اصول صحیح وارد خودرو می شوند دارای شانس کمی در قبولی آزمون رانندگی می باشند و جدا از این مطلب حرکت به سمت خودرو و یا عبور از آن به شکل ناصحیح (معمولا عبور از جلوی وسیله ی نقلیه) می تواند برای شخص و دیگر استفاده کنندگان از راه بسیار خطر آفرین باشد پس با توجه کامل به مسیر و دیگر استفاده کنندگان آن به سمت انتهای خودرو و از انتهای آن به سمت درب راننده حرکت می کنیم ، با دست چپ درب خودرو را باز کرده (در زمان های دیگر که درب خورو قفل است دست راست برای وارد کردن سوییچ و باز کردن قفل مورد استفاده قرار می گیرد) با پای راست وارد و در انتها بر روی صندلی می نشینیم.

+ نوشته شده در شنبه دوم آذر ۱۳۹۲ ساعت 0:49 توسط علی گرشاسبی  | 

مقدمه

خب دوستان برای شروع سعی میکنم که ترتیب قرار دادن مطالب با نحوه ی آموزش یک هنرجو در آموزشگاه خیلی فاصله نداشته باشه که هنرجویان آموزشگاه سردرگم نشن و به صورت کلی در هر کدوم از قسمت آموزش ها سوالی داشتین حتما بپرسین و در ضمن هنرجویان آموزشگاه ها همیشه و همیشه به مربی خودتون اعتماد داشته باشین و از مطالب این سایت در کنار آموزش مربی محترمتون استفاده کنید چون در خیلی از موارد آموزش مثل پارک دوبل روش های مختلفی وجود داره که هر کدوم به نوعی میتونه درست باشه و این مربی هستش که با تجربه ای که داره بهترین روش رو نسبت به آمادگی هنرجو انتخاب میکنه.

+ نوشته شده در جمعه یکم آذر ۱۳۹۲ ساعت 16:2 توسط علی گرشاسبی  | 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر