موضوعات وبسایت : سوالات آیین نامه اصلی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

سرعت عمل یعنی چه

سرعت عمل یعنی چه

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 19 بهمن 1400 ساعت 14:31

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان سرعت عمل یعنی چه را مطالعه خواهید کرد.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

1411574%D8%AF%D9%88%D9%85%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C.jpg

افرادی که سرعت عمل پایینی دارند، معمولاً انسان‌های ضعیف‌تری به نظر می‌رسند!


  • تعریف:

سرعت عمل، در واقع، توانایی انجام هر چه سریع‌تر و به موقع کارهاست. اما ما در ادامه برای تعریف دقیق‌تر سرعت عمل آن را به دو بخش تقسیم می‌کنیم.

  1. سرعت عمل در اموری که سرعت عمل در آن‌ها نیاز به مهارت در آن کار دارد: مثل سرعت عمل در تایپ کردن، عوض کردن دنده در رانندگی، تندخوانی، باغبانی، چیدن دیوار و ساختن ساختمان، ترجمه‌ی متون و....
  2. سرعت عمل در اموری که سرعت عمل در آن‌ها نیاز به مهارت خاص در یک کار مشخص ندارد بلکه سرعت عمل در آن‌ها مربوط به توانایی عمومی جسمی و ذهنی فرد است: مثلاً سرعت عمل در یادگیری، سرعت عمل تصمیم‌گیری یک فوتبالیست در موقعیت‌های حساس، سرعت عمل یک راننده در ترمز کردن و واکنش صحیح و به موقع نسبت به موانعی که ممکن است در مسیر، مشکل ساز شود و....
  • ویژگی‌های افراد با سرعت عمل بالا:

افرادی که سرعت عمل بالایی دارند از قدرت تمرکز بالایی برخوردارند. این قدرت تمرکز به آن‌ها کمک می‌کند که توانایی‌های خود را معطوف به یک کار خاص کرده تا بتوانند آن کار را سریع‌تر انجام دهند. این افراد همچنین از قدرت تحلیل و برنامه‌ریزی خوبی برخودارند و می‌توانند زمان و توانشان را به طور بهینه به کارها اختصاص دهند. افرادی که سرعت عمل بالایی دارند از نظر آمادگی ذهنی و جسمی نیز در سطح بالایی هستند. این افراد معمولاً در چند کار مهارت بالایی دارند. به طور مثال: فوتبالیستی که در موقعیت‌های مختلف بهترین تصمیم‌ها را می‌گیرد، علاوه بر اینکه باید پیام‌های محیطی را به خوبی دریافت کرده و پردازش کند و سپس واکنش و عمل لازم را در بهترین زمان ممکن انجام دهد، نیاز به مهارت‌هایی برای انجام آن عمل دارد، مثلاً: او باید قدرت حمل توپ، انعطاف‌پذیری و قدرت بدنی بالایی نیز داشته باشد.

38612_1416654797.jpg

  • توصیه‌هایی به والدین، برای تقویت سرعت عمل در فرزندانشان:
  1. اگر می‌خواهید فرزندتان در اموری مثل تندخوانی، تایپ کردن و نوشتن، سرعت عمل بالایی داشته باشد، باید این امور را بارها و بارها تکرار و تمرین کرده و فنون آن را یاد بگیرد تا در آن‌ها مهارت پیدا کند. آنگاه خواهید دید که سرعت عمل فرزندتان در این کارها به صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت.
  2. در سبد سرگرمی فرزندتان بازی‌هایی که به افزایش سرعت عمل کمک می‌کنند را قرار دهید. (مثلاً: بازی «جنگل رضوان» برای سیستم عامل اندروید و بازی قدیمی «وَسَطی»)
  3. حتماً در برنامه‌ی روزمره‌ی فرزندتان ورزش‌هایی که توان جسمانی او را افزایش می‌دهد را بگنجانید.
  4. انجام ورزش‌هایی مثل پینگ-پونگ که نیاز به سرعت عمل بالایی دارند، در افزایش سرعت عمل فرزندتان مؤثر است.
  5. مهارت تمرکز و توجه را در فرزندتان پرورش دهید.
  6. برنامه‌ریزی در کارها را با فرزندتان تمرین کنید. مثلاً برای او مشخص کنید که در روز چه ساعاتی را به مطالعه، ورزش، بازی، استفاده از رسانه‌های دیجیتال و خواب اختصاص دهد تا بهترین بازدهی را داشته باشد. دلایل این زمانبندی‌ها را نیز برای او توضیح دهید تا اعتقاد بیشتری به انجام و رعایت برنامه‌ی تعیین شده پیدا کند.
  • ضعف در سرعت عمل ممکن است مشکلات زیر را برای فرزند شما به همراه داشته باشد:
  1. افرادی که سرعت عمل پایینی دارند، در کل انسان‌های ضعیف‌تری به نظر می‌رسند.
  2. ضعف در سرعت عمل باعث می‌شود تا انسان به علت کمبود وقت، در طول روز توان انجام کارهای کم‌تری را داشته باشد.
  3. افرادی که سرعت عمل پایین‌تری دارند، برای انجام یک کار خاص، توان بیشتری را مصرف می‌کنند.
  4. ضعف در سرعت عمل، ممکن است تا باعث شود که انسان موقعیت‌های زیادی را از دست بدهد. زیرا معمولاً افرادی که سرعت عمل بالایی دارند برای انجام کارها انتخاب می‌شوند.

گالری تصاویر:

38612_1416654797.jpg


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر