موضوعات وبسایت : سوالات آیین نامه اصلی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

هزینه گواهینامه پایه 1

هزینه گواهینامه پایه 1

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 22 بهمن 1400 ساعت 14:31

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان هزینه گواهینامه پایه 1 را مطالعه خواهید کرد.

هزینه گواهینامه پایه ۱ سال ۹۹ + نمونه سوالات آیین نامه

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

متقاضیان اخذ گواهینامه پایه ۱ افرادی هستند که قصد دارند با ماشین‌های سنگین رانندگی کنند؛ ماشین سنگین به ماشین‌هایی گفته می‌شود که ظرفیت باربری بیش از ۶ تن را داشته باشد و یا برای افرادی قرار است راننده اتوبوس‌هایی باشند که بیش از ۲۶ نفر مسافر دارد.

این افراد باید به دنبال گواهی‌نامه پایه ۲ باشند. مبلغ هزینه گواهینامه پایه یک سال ۹۹ در نهایت در حدود ۲ میلیون تمام شود. البته افرادی که به دنبال این گواهی‌نامه هستند اغلب قرار است شغل رانندگی را برای خود انتخاب کنند و هزینه ثبت نامه گواهینامه پایه ۱ به عنوان مجوزی برای راننده شدن آنها شاید زیاد هم پرهزینه به نظر نیاید.

پیش از آنکه به جزئیات هزینه گواهینامه پایه ۱ بپردازیم و در مورد موارد لازم برای اخذ گواهی نامه نکاتی را یادآور شویم باید کمی در مورد اهمیت رانندگی با ماشین‌های سنگین برایتان بگوییم. زمانی که قرار است پشت ماشین سنگین بنشینید در واقع به عنوان فرد حرفه‌ای در زمینه رانندگی، مردم جان و مال خود را به شما می‌سپارند.

پشت فرمان شما تنها نیستید که اگر اشتباه کنید تاوان این اشتباه را به تنهایی دهید. جان مردم یا مال مردم همراه شماست. علاوه بر این در صورت خطای ماشین سنگین سایر ماشین‌ها نیز صدمات شدیدی می‌بینند.

مسئولیت رانندگی با ماشین سنگین مانند وزن ماشین بر دوش شما سنگینی می‌کند. بهتر است پیش از آنکه شروع به رانندگی کنید زیر نظر اساتید خبره خوب آموزش دیده باشید. هزینه گواهینامه البته مبلغ قابل توجهی است اما به شما توصیه می‌کنیم از تمامی ثانیه‌های آموزش برای یادگیری و تمرین استفاده کنید و این مسئولیت را با مهارت و دانش بالا قبول کنید.

هزینه ثبت نام گواهینامه پایه ۱

مانند سایر گواهی نامه های پایه دوم وسوم، باید به معاینات پزشکی بروید. باید معاینه چشم شوید، هزینه‌ای حدود ۳۵ هزار تومان پرداخت خواهید کرد. برای انجام تست عدم اعتیاد مبلغی معادل ۵۰ هزار تومان می‌دهید.

۳۴ هزار تومان هم بابت کاردکس می‌دهید و حدود ۱۸ تومان بابت کتاب. کلاس‌های تئوری و عملی هم چیزی در حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان برایتان آب می‌خورد.

%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%DA%AF%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D9%87-1.jpg

در انتخاب اساتید مناسب برای آموزش گواهینامه پایه ۱ وسواس به خرج دهید

رانندگی قرار است شغل شما باشد بنابراین به دنبال بهترین استادها باشید. با توجه به هزینه گواهینامه پایه ۱ سال ۹۹ قرار است مبلغ تقریبا بالایی پرداخت کنید پس حق شماست که به دنبال بهترین اساتید باشید.

در مورد کلاس‌های تئوری نیز حتما انرژی کافی را صرف کنید. بدانید که رانندگان ماشین‌های سنگین باید زیرو بم ماشین و مکانیک آن‌را بشناسند. باید بتوانند در مواقعی که در جاده مانده‌اند چاره کار را پیدا کنند.

باید بتوانند تمامی جزئیات را بررسی کنند و ایرادات را پیش از حرکت پیدا کنند. هزینه گواهینامه پایه ۱ هم بابت کلاس‌های تئوری است و هم کلاس‌های عملی. لازم است با توجه و دقت در انتخاب آموزشگاه و اساتید بهترین استفاده را از آموزش‌های مربوطه ببرید.

برای اخذ گواهی نامه پایه ۱ چه مدارکی لازم دارید

واضح است که افرادی که به دنبال گواهینامه پایه ۱ هستند باید پیش از این باید گواهی نامه پایه ۲ را اخذ کرده باشند و همچنین ۶ ماهی از تاریخ آن نیز باقی مانده باشد.

همچنین علاوه بر هزینه گواهینامه پایه ۱ با توجه به افزایش نرخی که رخ داده است باید از آموزشگاه بخواهید که از نظر سخت افزاری و نرم افزاری و آموزش‌های تئوری و عملی بهترین امکانات را ارائه دهد. هزینه گواهی نامه پایه ۱ هزینه بالایی را شامل می‌شود و واجب است که افراد به دنبال آموزش‌های خوب باشند.

علاوه بر این‌ها مدارک پزشکی و کارت ملی و ۸ قطعه عکس نیز لازم است. باید بدانید که در مورد عکس بسیار سختگیرانه عمل می‎کنند. باید دو سالی از تاریخ اخذ گواهینامه پایه ۲ گذشته باشد و سن فرد نیز ۲۵ سال تمام باشد.

بخشی از هزینه گواهینامه پایه ۱ مربوط به کلاس‌های تئوری است. در کلاس‌های تئوری بهتر است تجربه اندوزی کنید و سوالاتی که در ذهنتان پیش می‌اید را بپرسید  و زیاد به دنبال آزمون و سوال نباشید. این بخش را با در اختیار داشتن نمونه سوالات به راحتی پاسخ می‌دهید.

برای اخد گواهی نامه پایه یک آزمون تئوری اهمیت چندانی ندارد، اساسا اجبار زیادی بر آزمون تئوری وجود ندارد و البته که باید مطالب آیین نامه را آموخت اما آنچه برای قبولی در آزمون پایه ۱ اهمیت دارد آزمون عملی است و البته عمده هزینه گواهینامه پایه ۱ نیز معطوف به آموزش مهارت‌های عملی است.

%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%DA%AF%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%D8%B3%D8%A7%D9%84.jpg

توضیحات هزینه گواهینامه پایه ۱ سال ۹۹

توضیحات اضافی نیز در مورد هزینه گواهینامه پایه ۱ وجود دارد که مربوط به ارائه فیش واریز و هزینه‌های آزمون مجدد است. توضیح اول آنکه متقاضی باید فیش‌های پرداختی که اغلب فیش‌های پرداختی برای بانک ملت است را به متصدیان و برگزاری آزمون تحویل دهد.

دوم آنکه در صورت تجدید آزمون باید هزار تومان را به حساب وزارت کشور به شماره حساب ۷۴۱/۰۹ واریز کنید و هر بار که از آزمون تپه و آزمون شهر نتوانید عبور کنید باید همین مبلغ را به حساب شرکت واحد واریز کنید به شماره حساب ۹۰۰۱۷ و فیش را ارائه کند.

لازم به یادآوری نیست که اجازه رانندگی با ماشین سنگین علاوه بر مهارت حداکثری در کنترل ماشین و آگاهی‌های بالا در زمینه ماشین نیاز به معاینات دقیق پزشکی برای سنجش سلامت فرد و حتی سلامت جسمانی افراد دارد.

این روزها با توجه به حوادث تروریستی که با استفاده از ماشین سنگین اتفاق می‌افتد در اروپا و آمریکا شاهد ایجاد پروتکل‌های بسیار سختگیرانه‌ای در زمینه سوء سابقه و وضعیت روانی رانندگان ماشین‌های سنگین انجام هستیم.

علاوه بر سختیگری‌هایی که در این زمینه انجام می‌شود خود متقاضیان دریافت گواهی‌نامه پایه ۱ نیز بیشترین انرژی را صرف یادگیری می‌کنند زیرا می‌دانند که پس از پایان آموزش احتمالا قرار در بسیاری از جاده‌های استاندارد یا غیر استاندارد ساعت‌های طولانی رانندگی کنند و حتی جزئیات بی اهمیت نیز می‌تواند در زمان و مکان خاصی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد.

مطالب مرتبط :

سوالات آیین نامه مقدماتی

نمونه سوالات آیین نامه اصلی پایه یک

سوالات متداول:

خانم ها میتوانند گواهی نامه پایه یک بگیرند؟

بله گرفتن گواهینامه پایه یک برای رانندگان ماشین سنگین مثل اتوبوس­های مسافربری بالای ۲۶ نفر، کامیون و… هم برای آقایان و هم برای خانم­ها جایز است. این افراد ۲ سال بعد از دریافت گواهینامه پایه سوم، می توانند گواهینامه پایه یک را دریافت کنند.

مزایای داشتن گواهینامه پایه یک چیست؟

داشتن گواهینامه پایه یک برای افرادی مناسب است که می خواهند با خودروهای سنگین رانندگی کنند. در واقع این افراد می توانند اتومبیل های سنگینی مثل اتوبوس، کامیون، تریلی یا جرثقیل را حرکت دهند. گواهینامه پایه یک برای رانندگان اتوبوس، کامیون، تریلی و سایر ماشین های سنگین کاربرد دارد.

هزینه گرفتن گواهینامه پایه یک چقدر است ؟

هزینه های دریافت گواهینامه پایه یک :

آموزش پایه یکم: ۱٫۵۰۰٫۰۰۰ هزار تومان بابت آموزشهای تئوری و عملی

۳۵٫۰۰۰ هزار تومان بابت معاینه پزشک، ۱۸٫۰۰۰ هزار تومان بایت کتاب، ۵۰٫۰۰۰ هزار تومان بابت عدم اعتیاد، ۳۴٫۰۰۰ هزار تومان بابت فیشهای صدور کاردکس

البته احتمال اینکه هزینه های گواهینامه رانندگی پایه یک تغییر کند هم وجود دارد. پس قبل از هر اقدامی از آموزشگاه های معتبر اخذ گواهینامه پایه یک، اطلاعات لازم را کسب نمائید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: testdriving.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر