موضوعات وبسایت : سوالات آیین نامه اصلی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

خلاصه آیین نامه رانندگی pdf رایگان

خلاصه آیین نامه رانندگی pdf رایگان

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 07 اسفند 1399 ساعت 14:03

دانلود رایگان کتاب و جزوه آموزش رانندگی پایه سوم و پایه دوم

کتاب آموزش جامع قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و خلاصه کتاب آیین نامه رانندگی (چاپ جدید)

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

متقاضیان دریافت گواهی نامه پایه سوم و پایه دوم پیش از هر چیز باید کتاب آموزش رانندگی را تهیه کنند. گذشته از هزینه‌ای که بابت خواندن این کتاب پرداخت خواهید کرد، مطمئناً زمان‌های طولانی که در مترو و اتوبوس تلف می‌کنید و جایی هستید که کتاب همراه‌تان نیست دوست دارید وقت اضافه خود را به خواندن کتاب آموزش رانندگی اختصاص دهید تا برای آزمون آماده شوید.

%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%A2%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%88-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C.jpg

 فرمت کتاب آموزش رانندگی (ویرایش جدید) pdf هستش و در تمام سیستم ها از جمله کامپیوتر ، اندروید، تبلت و … قابل اجرا می باشد.

به جای آنکه مدام کتاب را با خود حمل کنید کافیست با دانلود خلاصه کتاب آیین نامه رانندگی همه جا کتاب را با خود داشته باشید و یا در صورتی که به تمامی مفاهیم کتاب نیاز دارید از بخش دانلود کتاب آیین نامه فایل کم حجمی را بر روی گوشی هوشمندتان دانلود کنید و هر زمان که بخواهید صفحات آن‌را ورق بزنید. به همین سادگی همواره کتاب در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

واقعیت این است که کتاب آیین نامه پس از آزمون کاربرد چندانی ندارد به همین دلیل است که می‌توانید با دانلود خلاصه کتاب آیین نامه رانندگی هم در وقت و هزینه صرفه‌جویی کنید و هم هر جایی که لازم داشتید کتاب را در اختیار داشته باشید.

دانلود رایگان جزوه خلاصه کتاب آیین نامه رانندگی

دانلود خلاصه کتاب آیین نامه رانندگی بخش اول

دانلود خلاصه کتاب آیین نامه رانندگی بخش دوم

دانلود خلاصه کتاب آیین نامه رانندگی بخش سوم

دانلود خلاصه کتاب آیین نامه رانندگی بخش چهارم

دانلود خلاصه کتاب آیین نامه رانندگی بخش پنجم

در صورتی که هیچ آشنایی با کتاب آموزش رانندگی ندارید در ادامه بخش‌های کتاب را به شما معرفی می‌کنیم تا پیش از تهیه کتاب از محتویات آن اگاه شوید:

کتاب آموزش رانندگی شامل چه بخش‌هایی خواهد بود؟

بخش اول کتاب آموزش رانندگی : آشنایی، نحوه استقرار و استفاده از اتومبیل

در صورت دانلود کتاب آموزش رانندگی پایه سوم، شروع کتاب با معرفی موارد اولیه ماشین مانند کلاچ و ترمز و نحوخ تنظیم آینه و صندلی خواهد بود. سپس توضیح می‌دهد که روش صحیح روشن کردن ماشین چیست و چگونه حرکت کنیم و چگونه ترمز کنیم و فرمان را چگونه بگیریم و چگونه دور بزنیم.

در گام بعدی نحوه صحیح پارک دوبل آموزش داده شده و بخش بعدی به چگونگی توقف در سطح شیب دارد پرداخته است. تمامی این موارد در کلاس‌های عملی آموزش داده می‌شود اما مطمئنا با دانلود خلاصه کتاب آیین نامه رانندگی و مطالعه آن پیش زمینه بسیار مناسبی در ذهنتان شکل می‌گیرد و فرآیند یادگیری را تسریع خواهد کرد.

جهت مشاهده جدیدترین آزمونهای آیین نامه رانندگی روی گزینه مورد نظر کلیک کنید :

نمونه سوالات آیین نامه اصلیسوالات آیین نامه مقدماتی

بخش دوم کتاب آموزش رانندگی: هوشیاری راننده

در این بخش قوانین راهنمایی و رانندگی در خصوص وضعیت رانندگان پشت فرمان گوشتزد شده است. تمامی آنچه تخلف در حین رانندگی تلقی می‌شود نام برده شده و در مورد جزئیات آمادگی نشستن پشت فرمان توضیحاتی داده شده است.

تمامی آنچه نباید به عنوان راننده انجام دهید بدون تمرکز بر آنچه بیرون ماشین اتفاق می‌افتد به صورت پرسش و پاسخ مطرح شده است. دانلود خلاصله کتاب آیین نامه رانندگی به شما کمک خواهد کرد تا با دراختیار داشتن مجموعه‌ای کم حجم از قوانین و پرسش‌ها و پاسخ‌های مهم در زمینه آمادگی برای رانندگی سوالات آیین نامه را به بهترین نحو پاسخ دهید.

بخش سوم کتاب آموزش رانندگی: هدایت و کنترل وسیله نقلیه

شرایط مختلف محیطی در بخش سوم خلاصه کتاب آیین نامه رانندگی تشریح شده است. این بخش بر خلاف بخش دوم تمرکز خود را بر شرایط بیرون از ماشین گذاشته و به راننده آموزش می‌دهد که در صورت وجود هر کدام از شرایط خاص بهترین عکس العمل چیست و قانون در این موارد چه می‌گوید.

در این بخش عوامل محیطی به جز سایر وسایل نقلیه و عابران پیاده بررسی می‌شود. رانندگی در مواقع مختلف شبانه روز، رانندگی در راه‌های مختلف و شرایط آب و هوایی متفاوت، ایمنی و کنترل وسیله نقلیه مواردی است که بخش سوم کتاب آیین نامه رانندگی به آن پرداخته است.

بخش چهارم کتاب آموزش رانندگی : برخورد و واکنش

در این بخش از خلاصه کتاب آیین نامه رانندگی سعی شده تا شرایط برخورد راننده با جاده و سایر وسایل نقلیه را بررسی کند. درگام اول در مورد فاصله ایمنی با اتومبیل مقابل قوانین مربوطه را گوشتزد می‌کند. درگام دوم به شما یاد می‌دهد تا به عنوان راننده چگونه ببینید و چگونه فکر کنید و چگونه تصمیم‌گیری کنید.

با دانلود خلاصه کتاب آیین نامه رانندگی این بخش در چند جمله ساده خلاصه می‌شود. در گام سوم به شما می‌آموزد چه زمان و چگونه سبقت بگیرید و در گام چهارم نحوه گردش و تغییر لاین را به شما آموزش می‌دهد.

بخش پنجم که بخش بسیار مهمی است بحث حق تقدم و قوانین مربوط به آن است. این بخش به دلیل آنکه کمی پیچیده خواهد شد و امکان اشتباه در سوالات بیش‌تر است باید به صورت اصولی آموزش داده شود. آنچه به عنوان خلاصه کتاب آیین نامه رانندگی در اختیار شما قرار داده شده؛ بخش حق تقدم را به صورت کاملا خلاصه و بسیار مفید آموزش می‌دهد.

هر چه بیش‌تر پرسش‌های چهارگزینه‌ای حق تقدم را بررسی کنید سریع‌تر به این بخش مسلط خواهید شد. بخش زیادی از سوالات آیین نامه از بخش چهارم کتاب آموزش رانندگی خواهد بود.

%D8%AE%D9%84%D8%A7%D8%B5%D9%87-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%A2%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C.png

بخش پنجم کتاب آموزش رانندگی : آگاهی از خطرات

به عنوان راننده باید چه خطراتی را انتظار داشته باشید؟ پیش از مواجه با این خطرات باید چه عواملی را رعایت کنید و در حین بروز خطر درست‌ترین واکنش چیست. تنها با آموزش و تکرار و تمرین می‌توان به توانایی مدیریت حوادث دست یافت.

در این بخش سعی شده تا گام به گام شما را در زمینه ایمنی حین رانندگی آگاه کند. از کمربند ایمنی شروع می‌کند؛ به شما می‌آموزد در حین رانندگی ممکن است چه خطراتی پیش آید، به شما می‌آموزد تا چگونه نسبت به خطر واکنش نشان دهید و در آخر عواملی که سرعت و دقت واکنش شما را کاهش می‌دهد گوشتزد می‌کند.

در اختیار داشتن خلاصه کتاب آیین نامه رانندگی به شما کمک می‌کند تا بدون توضیحات اضافه تمامی موارد مورد نیاز در این بخش را بیاموزید.

مطالب مرتبط :

سوالات آیین نامه اصلی

بخش ششم کتاب آموزش رانندگی : رانندگان و عابرین آسیب پذیر

درمورد قوانین مربوط به عابرین پیاده و افراد مسن و کودکان و دوچرخه سواران و مامورین راه و حیوانات توضیحاتی ارائه می‌کند و قوانین آیین نامه راهنمایی و رانندگی در این موارد را آموزش می‌دهد. با دانلود خلاصه کتاب آیین نامه رانندگی بخش ششم در حجم کمی به شما آموزش داده می‌شود و تمامی موارد به صورت پرسش و پاسخ در چند صفحه کوتاه در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

بخش هفتم کتاب آموزش رانندگی : مقررات آزاد راه

این بخش به قوانین موجود در زمینه آزاده‌راه‌ها اشاره دارد. محدودیت سرعت، اصول حرکت بین خطوط و توقف و غیره که موارد زیادی را شامل نمی‌شود. در صورتی که خلاصه کتاب آیین نامه رانندگی را در اختیار داشته باشید این بخش به صورت خلاصه و به سادگی آموزش داده شده است.

بخش هشتم کتاب آموزش رانندگی : راه و علائم راهنمایی

فصل هشتم بخش اصلی سوالات را شامل می‌شود. تمامی تابلوهای راهنمایی توضیح داده شده و سوالات مربوط به هر کدام بررسی می‌شود. یادگیری این بخش تنها با مرور چند باره خلاصه کتاب آیین نامه رانندگی میسر است و بهتر است تست‌های بیش‌تری از بخش راه و علائم راهنمایی تمرین شود.

بخش نهم کتاب آموزش رانندگی : تصادف

قوانین مربوط به تصاف بررسی شده که در خلاصه کتاب آیین نامه رانندگی به صورت تیتروار و در حد لزوم قوانین بررسی شده است.
بخش‌های بعدی در مورد بکسل وسیله نقلیه و رابطه وسیله نقلیه با محیط زیست و بخش انتهایی بحث‌های فنی ماشین را بررسی کرده است. دانلود خلاصه کتاب آیین نامه رانندگی به شما کمک می‌کند تا بخش‌های مهم را بیش‌تر و ساده‌تر مطالعه کنید.

سوالات متداول:

نحوه دسترسی به نمونه سوالات آیین نامه اصلی چگونه است؟

سوالات آیین نامه اصلی در قالب ۳۴ نمونه سوال در داخل سایت تست درایوینگ قرار گرفته است. این سوالات با شبیه سازی با سوالات سالهای گذشته طراحی شده است و شما ضمن شرکت در این آزمونها به صورت آنلاین و مطابق با استانداردهای آزمون اصلی، می توانید به راهنمای سوالات هم دسترسی داشته باشید. همچنین ما یک بسته طلایی را برای شما آماده کرده ایم که با کمک آن می توانید خود را برای قبولی صد در صدی در آزمون آیین نامه اصلی آماده کنید.

چه تفاوتی میان آزمون شهرهای مختلف وجود دارد؟

در جهت برقراری عدالت میان شرکت کنندگان در آزمون آیین نامه، سوالات این آزمون به صورت یکپارچه و بدون در نظر گرفتن شهر یا شهرستان محل سکونت آنها طراحی شده است. لذا شما ساکن هر شهری که هستید می توانید نمونه سوالات این آزمون را مطالعه نموده و خود را برای شرکت در آن آماده کنید.

کدام سوالات آزمون آیین نامه دشوارتر است؟

این سوال بسیاری از شرکت کنندگان آزمون آیین نامه است. در پاسخ باید بگوییم که سوالات فنی این آزمون به مراتب دشوارتر از سایر سوالات است. البته یادآور می شوم که آزمون فنی بصورت مستقل برگزار نمی شود و سوالات فنی در همان آزمون اصلی قرار می گیرد.

توصیه ما این است که برای موفقیت در این آزمون ابتدا تمام آیین نامه را به دقت مطالعه کنید و بعد تمرکز خود را بر روی آزمونهای شبیه سازی شده و نمونه سوالات آزمون بگذارید. جهت رفاه شما ما دو بخش در سایت تست درایوینگ قرار دادیم که سوالات فنی و سخت ترین سوالات آزمون رو می توانید به صورت جداگانه مطالعه کنید. این اطمینان را به شما می دهیم که با مطالعه دقیق این سوالات و پاسخ آنها، می توانید با آسودگی خاطر در این آزمون شرکت کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: testdriving.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر