موضوعات وبسایت : سوالات آیین نامه اصلی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

تعریف سرعت عمل در ورزش

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 19 اسفند 1400 ساعت 20:34

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

تعریف تعادل

تعادل در آمادگی جسمانی به توانایی حفظ بدن در فضا گفته میشود که به دو صورت ایستا و پویا میباشد (ایستا مانند بالانس زدن روی دست ها و پویا مانند اجرا ی حرکتهای دارحلقه - بارفیکس یا پارالل)
تعادل یکی از ضروری ترین فاکتورهای آمادگی جسمانی می باشد که اغلب نسبت به انجام تمرینات آن بی توجهی می شود . همه ورزشکاران در تمام رشته های ورزشی می بایست تمرینات تعادلی را در برنامه تمرینی خود قرار دهند . لازمه داشتن تعادل خوب و قوی به دارا بودن تمرکز حواس و عضلات قوی می باشد . هر چقدر عضلات قوی تر باشند و تمرکز اعصاب مرکزی بیشتر باشد ورزشکار دارای تعادل بهتری است . این دقیقا همان نکته ایی است که ورزشکاران رشته ورزشی ژیمناستیک در سطوح حرفه ایی انجام می دهند.

تعریف چابکی

  •  

چابکی در آمادگی جسمانی به توانایی تغییر سریع و ناگهانی جهت حرکت و سرعت همراه با حفظ تعادل گفته میشود .

شاید یکی از شیرین ترین و جالب ترین قسمت ورزش،تمرینات چابکی باشد چوون این تمرینات به صورت مفرح تری اجرا می شوند.تمرینات چابکی را ورزشکارانی باید انجام دهند که توده کمتری از چربی را دارند و همچنین دارای قدرت عضلانی نسبتا خوبی باشند.برای افزایش چابکی باید فاکتورهای تعادل و انعطاف پذیری را نیز در نظر داشته باشیم.

تعریف توان

توان بالاترین مرحله اعمال قدرت در عضله می باشد یعنی در تمرینات پلایومتریک که سعی می کنیم در کمترین زمان بیشترین نیرو را اعمال کنیم .توان در آمادگی جسمانی به بکارگیری حداکثر نیرو درحداقل زمان گفته می شود.

تعریف سرعت

سرعت در یکسری از ورزش ها نقش عمده و در برخی رشته های ورزشی نقش کمتری را ایفا می کند اما باید با توجه به رشته ورزشی خود تمرینات سرعتی را انجام دهید . تمرینات سرعت می تواند به صورت موضعی برای یک اندام خاص باشد و یا برای کل بدن انجام شود . برای افزایش سرعت خد می توانید از وسایل ورزشی نیز بهره بگیرید.سرعت در آمادگی جسمانی عبارت است از توانایی جابجا شدن کل بدن (مانند دو) یا یک اندام ( مانند سرعت دست در مشت زنی) درحداقل زمان که رابطه مستقیم با وراثت دارد .

سرعت عکس العمل


سرعت عکس العمل در امادگی جسمانی عبارت است از فاصله زمانی بین دریافت محرک و شروع حرکت (دریافت محرک مانند شنیدن صدای تپانچه تا شروع حرکت دویدن در استارت دوی 100متر)

+ نوشته شده در ساعت توسط هادی میخک فروش  | 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر