موضوعات وبسایت : سوالات آیین نامه اصلی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

فوت و فن رانندگی

فوت و فن رانندگی

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 19 اسفند 1400 ساعت 16:47

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

من تازه گواهینامه گرفتم و می ترسم با ماشین تنهایی برم تو خیابون فقط با ی زوری گواهینامه رو گرفتم رفت.هر وقت زنایی رو می بینم که تنهایی رانندگی میکنن خیلی حسودیم میشه.

منم میخوام یاد بگیرم توروخدا اگه تجربه ای تو این مورد دارید بهم کمک کنید!

----

ی سری ترفند واسه رانندگی تو نت نوشته بود خوندم.براتون میذارم

:

1-در سرعت‌های بالا همیشه دو دستی فرمان را نگه دارید که اگر به هر دلیل فرمان به سمتی کشیده شد، بتوانید کنترلش کنید.

2-جاهایی که مردم اغلب ترمز می گیرند خطرناک ترین و لغزنده ترین نقاط خواهند بود: نقاط قبل از مکان دور زدن یا گردش به طرفین، تقاطع ها و محل های عبور پیاده و البته ایستگاه های اتوبوس. بیش از همه زمانی که به پل ها، تونل ها و یا ورودی و خروجی های روگذرها و زیرگذرها نزدیک می شوید باید مراقب باشید. در همه این موارد باید سرعت یکسانی داشته و خیلی زود شروع به ترمز کردن کنید.

3-جالبه بدونید این کارو خیلیا انجام میدن و با افتخارم فک میکنن دارن کار درستی میکنن!! -یکی از بزرگترین اشتباهات، کلاچ گرفتن قبل از ترمز کردن در دنده‌های بالا‌تر از یک است. این کار باعث شتاب گرفتن خودرو می‌شود و خودرو دیر‌تر متوقف می‌شود.

4-در فصل زمستان فاصله بین دو خودرو باید دو برابر فاصله مطمئنه دو خودرو در فصل تابستان باشد. اما سعی کنید این فاصله زیاد نباشد زیرا در این صورت قطعاً یک نفر دیگر سعی خواهد کرد خود را به به این فضای خالی رسانده و بدین ترتیب برای خود و دو خودرو دیگر خطرساز خواهد شد.

5-هیچ وقت زمانی که مانعی مثل عابر یا خودرو سرراه شما سبز می‌شود به خودرو فرمان ندهید، در این مواقع ترمز گرفتن بهترین گزینه است.

6-اگر گرمتان شده صبر کنید تا به یک جایی که بشود نگه داشت برسید ، بعد ماشین را نگه دارید و لباس عوض کنید. پشت فرمان جای لباس عوض کردن نیست و ممکن است در یک لحظه دست شما فرمان خودرو را بچرخاند که عواقب خطرناکی خواهد داشت.

7-تنها به خودرویی که در جلوی شما قرار دارند نگاه نکنید. خودروهای جلوی خود را کاملاً تحت نظر بگیرید اما کمی جلوتر را نیز نگاه کنید، ۴ یا ۵ خودرو جلوتر. با این ترفند رانندگی ساده می توانید خطراتی که در جلوی شما قرار دارد را قبل از این که خودرو جلوی شما به آن ها برسد شناسایی نمایید.

8-صندلی را زیاد به جلو ویا زیاد به عقب نکشید.این کار باعث می شود شما تمرکز و کنترل کافی در هنگام خطر روی فرمان نداشته باشید. حتما صندلی را متناسب با قد خودتان تنظیم کنید.

9-سعی کنید در هر دنده ای که هستید دور موتور خودرو را به حدی برسانید که بعد از اضافه کردن دنده به خودرو، دور موتور شما افت زیادی نداشته باشد زیرا این کار باعث می گردد به سرسیلندرهای موتور فشار وارد گردد.

شما اگه ترفندی دارید یا تجربه ای دارید برامون به اشتراک بذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.ninisite.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر