موضوعات وبسایت : سوالات آیین نامه اصلی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

فاصله قانونی با ماشین جلویی در ترافیک

فاصله قانونی با ماشین جلویی در ترافیک

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 05 فروردین 1401 ساعت 01:48

6124621_937.jpg

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ستواندوم مرتضی ابراهیمی کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران گفت: رعایت فاصله مناسب طولی موجب می شود که چنانچه برای وسیله نقلیه جلویی خطری ایجاد شود و ناچار به کاهش سرعت یا توقف باشد، راننده پشت سر وی بتواند بدون برخورد و تصادف ، وسیله نقلیه خود را متوقف کند.

وی با بیان اینکه معمولا دو روش شامل روش زمان2 ثانیه و طول خودرو برای برآورد و تخمین میزان فاصله وجود دارد، افزود: در روش رعایت فاصله طولی ایمن با استفاده از روش 2 ثانیه، یک شئ ثابت را در کنار معبر در نظر بگیرید و زمانی که وسیله نقلیه جلویی از کنار شئ در نظر گرفته شده عبور کرد، شروع به شمارش به صورت هزار و یک، هزار و دو بکنید.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران گفت: اگر شما به موقع و یا دیرتر به محل در نظر گرفته شده رسیدید فاصله مناسب بوده و اگر زودتر به آن نقطه برسید فاصله کم بوده و باید فاصله خود را با وسیله نقلبه جلویی بیشتر کنید.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی درباره رعایت فاصله طولی ایمن با استفاده از روش طول خودرو نیز گفت: در این روش به ازای هر 15 کیلومتر سرعت باید فاصله ای به اندازه طول خودرو خود از وسیله نقلیه جلویی داشته باشید.

وی نکته مهم در رابطه با رعایت فاصله طولی را به شرح زیر اعلام کرد:

موارد گفته شده قبلی برای زمانی که معابر آسفالته و خشک باشند کاربرد دارد و در سایر شرایط، وضعیت رعایت فاصله متفاوت بوده و به فاصله بیشتری بشرح زیر نیاز است:

در معابر آسفالته مرطوب و معابر شنی باید به جای روش 2 ثانیه از روش 4 ثانیه استفاده شود و بجای طول 1 خودرو،به اندازه طول 2 خودرو به ازای هر 15 کیلومتر سرعت در نظر گرفته شود.

در معابر برفی باید بجای طول 1 خودرو ،به اندازه طول 3 خودرو به ازای هر 15 کیلومتر سرعت در نظر گرفته شود.

در معابر یخی نیز باید بجای طول 1 خودرو،طول 10 خودرو به ازای هر 15 کیلومتر سرعت در نظر گرفته شود.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران گفت: رعایت فاصله طولی مناسب از طریق روش مدت زمان ثانیه ای به دلیل سرعت بسیار پایین وسایل نقلیه در معابر برفی و یخبندان کاربرد ندارد.

انتهای پیام/ع

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.yjc.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر