موضوعات وبسایت : سوالات آیین نامه اصلی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

چگونه در جاهای شلوغ رانندگی کنیم

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 22 آذر 1400 ساعت 13:46

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان چگونه در جاهای شلوغ رانندگی کنیم را مطالعه خواهید کرد.

تاريخ : یکشنبه بیست و هفتم مرداد ۱۳۹۲ | 9:15 | نویسنده : علیرضا

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

بعد از گرفتن گواهینامه چگونه با اتومبیل شخصی رانندگی را شروع کنید:

 به خاطر داشته باشید بیشترین آمار تصادفات رانندگان کم تجربه مربوط به سه ماهه ی اول رانندگی آنان می شود.دیگر تئوری غلط تا تصادف نکنی،راننده نمی شوی کاربرد ندارد.و بجای آن میگویند به مهارت برس تا راننده شوی و اصول صحیح رانندگی کردن را بیاموز.چرا که اگر در هر شهری راننده ای بخواهد فقط یک بار تصادف کند تا راننده شود،تصور کنید چه کشتاری به راه می افتد.پس به نظر می رسد یک ماه اول رانندگی با اتومبیل شخصی ،از حساسیت بیشتری برخوردار است بنابراین آن را به دو قسمت 15 روزه تقسیم کنید.                                                           

الف- 15روز اول جهت رسیدن به مهارت قابل قبول و اعتماد به نفس بالا 

ب- 15روز دوم جهت رانندگی در معابری که دارای بار ترافیکی بسیارکم میباشد.

توصیه میشود:                                                                     

1- در صورت نیاز به یکی از آموزشگاههای نزدیک محل سکونت خود مراجعه و چند جلسه ای وقت بگیرید و جهت رسیدن به مهارت کافی تمرین کنید. چون اگر به لحاظ اقتصادی حساب کنید متوجه می شوید هزینه ی چند جلسه تمرین بیشتر بسیار کمتر از هزینه ی تصادف بدلیل عدم رسیدن به مهارت کافی خواهد بود،همچنین جان عزیزان شما در داخل اتومبیل و عابرینی که در حال عبور از عرض خیابان هستند به نسبت هزینه تمرین قابل مقایسه نمی باشد.پس تمرین رانندگی را تا زمانی که به آرامش ،تسلط و مهارت کافی در آموزشگاه نرسیدید قطع نکن.                                      

2- به یکنفر گواهینامه دار که از لحاظ رانندگی دارای مهارت و تسلط خوبی و از لحاظ صبر و حوصله و اعصاب در حد اعلا باشد نیاز میباشد اینکه گفتم از لحاظ صبر و حوصله بخاطر اینکه بعضیها کم صبرند و اینقدر غر میزنند که آدم رو از رانندگی بیزار میکنند نه تنها رانندگی بلکه هر کار دیگری پس در انتخاب آن فرد دقت کنید که باعث ترس و استرس بیشتر در شما نشود.                    

3- سعی کنید رانندگی را از محیطهای خلوت و بی خطر شروع کنید و بیشتر سعی کنید با دنده ی یک حرکت و دنده ی دو حدود 40 یا 50 متر رفته مجددا توقف کنید که تسلط شما به پدالهای گاز ترمز کلاج و فرمان دنده خوب شده و به هماهنگی لازم برسید و مدت زمان تمرین در روزهای اول کم باشد.        

4- توجه کنید 15 روز اول فقط تمرین کنید جهت رسیدن به مهارت کافی و اعتماد به نفس مطلوب و از رانندگی در خیابانهای شلوغ و پر ترافیک خودداری کنید واگر خواستید از خیابانهای شلوغ رانندگی کنید از فرد گواهینامه دار ماهری که کنار دست شما است بخواهید که اتومبیل شما را به خیابان کم ترافیک منتقل کند.               

5- هر روز مدت زمان تمرین کردن با اتومبیل شخصی را زیاد کنید تا حدی که در روز پانزدهم  در محیط خلوت و کم ترافیک کاملا تسلط داشته باشید و به راحتی بتوانید بدون عیب و نقص با اتومبیل شخصی رانندگی کنید.           

6- در 15 روز دوم کم کم به سراغ رانندگی در خیابانهایی که از بار ترافیکی کمتری برخوردار می باشد بروید و باز مدت زمان روز اول کمتر باشد و روزانه به مدت زمان آن اضافه کنید.                                                            

7- توصیه می شود تا سه ماه اول رانندگی  از رانندگی در خیابانهای پرترافیک و شلوغ دوری کنید و بعد از آن هم چند جلسه با یک نفر گواهینامه دار که از تجربه و مهارت خوبی برخوردار است به مکانهای پرترافیک بروید تا بتوانید از تجارب او استفاده نمایید و آن فرد بتواند به راحتی نکات ریز رانندگی در خیابانهای پرترافیک و شلوغ را برای شما بازگو کند.همواره قبل از شروع حرکت از مبدا،مسیر مقصد خود را تعیین کنید و از مسیری عبور کنید:       

الف- نزدیکترین فاصله به مقصد باشد.

ب- از حجم ترافیک کمی برخوردار باشد.                                                  

در پایان هنگام ترک اتومبیل به مسائل ایمنی و امنیتی جهت جلوگیری از سرقت اتومبیل توجه فرمایید،به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توجه ویژه داشته باشید استفاده از چراغ راهنما نه تنها تا حد بسیاری جلوی تصادفات احتمالی را میگیرد بلکه نشانه ی احترام به قانون نیز می باشد. و استفاده از چراغ راهنما هنگام رانندگی چهره ی ترافیکی شهرمان را زیبا جلوه می دهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر