موضوعات وبسایت : سوالات آیین نامه اصلی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

سرعت گیر پارکینگ

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 07 اسفند 1399 ساعت 14:07

سرعت گیر یکی از تجهیزات ترافیکی مهم و پرکاربرد است که در ایمن ترافیکی کالا تولید شده، در فروشگاه اینترنتی به فروش می رسد و در صورت نیاز توسط نصابان این شرکت نصب می شود. سرعت بیش از حد و بی احتیاطی برخی از رانندگان یکی از موارد خطرآفرین شهری محسوب می‌شود و در هر نقطه­‌ای که مردم و وسایل نقلیه در کنار یکدیگر قرار بگیرند، موضوع ایمنی، جدی و مهم می‌شود. متخصصان این حوزه برای کاهش خسارات و تلفات و جلوگیری از وقوع چنین تخلفاتی، اقدام به طراحی و ساخت تجهیزات ترافیکی نظیر سرعت گیر و سرعت کاه نموده‌­اند.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

سرعت گیر ترافیکی چیست؟

سرعت گیر یکی از ابزارهای آرام سازی ترافیک است که به تنهایی و یا در کنار روش ها و ابزار های دیگر آرام سازی بکار گرفته می شود. مانعی منحنی است که دارای ارتفاع حداکثری 5 سانتی متر و طول حداکثری 30 سانتی متر است که در امتداد عرض خیابان نصب می شود و موجب توقف و یا کاهش سرعت خودروها می شود. سرعت گیر، مناسب اماکنی است که حداکثر سرعت وسیله نقلیه از 15 کیلومتر بر ساعت تجاوز نمی کند. سرعت گیر ها دارای انواع مختلفی هستند که سرعت گیر پلاستیکی، سرغت گیر لاستیکی و سرعت گیر آسفالتی از متداولترین نوع آن ها محسوب می گردد. لازم به توضیح است که سایر سرعت گیر های با عرض بیش از 1.8 متر سرعت کاه محسوب می گردند. سرعت کاه ها در دو نوع سرعت کاه قوسی و سرعت کاه تخت تولید می شوند. سرعت کاه قوسی که اغلب دارای ارتفاع 8 تا 10 سانتی متر است عرضی حدود 4.2 متر دارد که این عرض می تواند متغیر باشد ولی کمتر از 1.8 متر نباید باشد. هرچه عرض سرعت کاه کمتر شود عملکرد آن بیشتر به سرعت گیر شبیه می شود و همانند دست انداز جاده عمل می نماید.

سرعت کاه تخت غالباً 8 سانتی متر ارتفاع و 6.6 متر عرض دارد که از دو قسمت تخت و شیب دار تشکیل شده است. عرض سطح تخت معمولاً 3 متر و عرض دو قسمت شیبدار 1.8 متر است. در مسیرهای ترانزیتی سطوح تخت با طول بیش از 6 متر توصیه می شود تا با قرار گیری همه چرخ های وسایل نقلیه سنگین روی سرعت کاه، این وسایل نقلیه به راحتی از روی سرعت کاه عبور نمایند.

سرعت گیر و تاریخچه آن

در شرایط کنونی امروزی با وجود ماشین های پرسرعت در سطح شهر و همزمان حضور کودکان و عابران پیاده، استفاده از سرعت گیر به امری مهم و ضروری تبدیل شده است. سرعت گیر یکی از تجهیزات ایمنی و ترافیکی است که موجب کاهش سرعت اتومبیل ها شده و افزایش ایمنی را برای عابران به همراه دارد. در سال 1906 برای اولین بار در نیوجرسی آمریکا، خط کشی عابر پیاده را کمی بالاتر از سطح زمین ساختند تا موجب کاهش سرعت وسایل نقلیه شود. بعدها در سال 1927 آرتور هالی کامپتون که یک فیزیکدان بود موفق به طراحی یک نمونه ساده برای سرعت گیر شد و سرانجام در سال 1935 این طرح ساده به سرعت گیر ها یی که به نمونه های امروزی شباهت دارد، تغییر پیدا کرد. و در سال 1970 اولین سرعت گیر در راه های کشور هلند نصب شد.

انواع سرعت گیر ترافیکی

انواع سرعت گیر ترافیکی یکی از ابزارهای کنترل سرعت در سرتاسر دنیا هستند که در کشور ما نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. این تجهیزات ترافیکی انواع مختلفی دارند که در انتخاب نوع سرعت گیر علاوه بر توجه به سرعت مجاز، توجه به نوع سرعت گیر بسیار حائز اهمیت است. انواع سرعت گیر یا دست انداز در سه دسته speed bump، speed cushion و speed table طبقه بندی می شوند. speed bump سرعت گیر های مخصوصی هستند که بصورت نواری در عرض جاده نصب می گردند و در ایران بیشتر از آسفالت برای ساخت این مدل استفاده می شود. speed cushion سرعت گیر هایی هستند که بصورت چند صفحه عریض در عرض جاده نصب می شوند. speed table سرعت گیر هایی هستند که به حالت صفحه ای عریض و یکپارچه در وسط جاده نصب می شوند.

کاربرد سرعت گیر و ضرورت استفاده از آن

سرعت گیر ها، یا قطع کننده های سرعت یکی از تجهیزات ایمنی جاده ها و راه هاست که در سراسر جهان به منظور کاهش سرعت وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرد. خرید سرعت گیر ترافیکی در راه ها و اماکنی توصیه می شود که حداکثر سرعت وسایل نقلیه از 15km/h تجاوز نکند. پارکینگ ها و مراکز خرید بهترین مکان برای نصب سرعت گیر است و نصب سرعت گیر در اماکن و معابری که محل رفت و آمدهای عمومی است توصیه نمی شود. در واقع نصب سرعت گیر در کلیه معابر به جز پارکینگ ها مخالف قانون است. نصب سرعت گیر در نزدیکی مکان های مسکونی و مکان هایی که تردد کودکان در آن زیاد است، نزدیکی مدارس و محل عبور دانش آموزان باعث افزایش امنیت افراد می شود.

انواع سرعت گیر در خیابان های اصلی و در نزدیکی چهارراه ها و تقاطع ها استفاده می شود و یکی از مهم ترین تجهیزات ترافیکی مورد استفاده در سطح معابر شهری و برون شهری هستند. لازم بذکر است سرعت گیر ها نباید در معابر دارای شیب با بیش از 8 درصد نصب شوند و تنها در خیابان های مسکونی که روزانه بین 1000 تا 2500 وسیله نقلیه از آنها عبور می کنند، مجاز است.

جنس سرعت گیر ها از چه چیزی است؟

با توجه به رشد روزافزون جمعیت و محبوبیت ماشین ها و وسایل نقلیه در بین مردم، نیاز به برقراری امنیت بیش از گذشته احساس می شود. از این رو سرعت گیر و انواع کاهنده های سرعت نقش بسزایی در کاهش سرعت های بالا داشته و باعث ایجاد امنیت در مناطق حساس مانند مدارس، بیمارستان ها و معابر محلی می شوند و احتمال آسیب و صدمات را به حداقل می رسانند. هر کدام از این سرعت گیر ها و دست اندازها از مواد مختلفی نظیر آسفالت، بتن، پلاستیک، کائوچو و یا فلز ساخته می شوند ولی بدلیل دوام، استحکام بالا و افزایش پایداری از آسفالت و بتن استفاده می شود. سرعت گیر آسفالتی و سرعت گیر بتنی از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است اما شکل دهی و درآوردن ابعاد مناسب توسط آسفالت و بتن برای سرعت گیر کمی دشوار است.

نوع دیگر، سرعت گیر پلاستیکی و کائوچویی است که بصورت پیش ساخته بوده و نصب و تعمیر آنها بسیار راحت است. سرعت گیر ساخته شده از پلاستیک و کائوچو بدلیل سبک بودن مواد سازنده امکان نصب موقت را دارند، بطوریکه در زمستان و برف روبی می توان سرعت گیر را برداشت و مجدداً نصب نمود. از طرفی کائوچو نسبت به بتن و آسفالت فشرده تر است و همین ویژگی سبب آسیب کمتر وسایل نقلیه حین برخورد با سرعت گیر می شود. سرعت گیر لاستیکی و کائوچویی گرانتر از سرعت گیر آسفالتی و سرعت گیر بتنی است و برای رفت و آمد دائمی ماشین آلات سنگین توصیه نمی شود. همچنین نصب سرعت گیر آسفالتی و بتنی نیاز به متخصص دارد و معمولاً توسط شهرداری انجام می شود و باید توجه داشت که این مواد در زمان و در شرایط آب و هوایی متغیر ترک خورده و یا از بین می روند.

مکان یابی و نصب سرعت گیر ترافیکی در معابر شهری

به منظور امکان سنجی و تعیین مکان سرعت گیر، لازم است تا کارشناس مربوطه نسبت به بازدید از منطقه و تکمیل تعدادی فرم مربوط به پیمانکاران و شهرداری اقدام نماید. تصمیم گیری در خصوص نصب سرعت گیر و یا عدم نصب سرعت گیر باید به جمع بندی مشاهدات و همچنین اطلاعات آماری، در قالب فرم تهیه شده بررسی گردد و قضاوت مهندسی با توجه به شرایط معبر انجام شود. ضوابط کلی که باید در خصوص امکان سنجی نصب سرعت گیر در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  1. شرایط و مشخصات عملکردی محور: یکی از موضوعاتی که باید در خرید سرعت گیر مدنظر قرار گیرد، ویژگی های عملکردی معبر مورد نظر می باشد. از مهمترین عواملی که باید در این خصوص مد نظر قرار گیرند عبارتند از الف) نوع عملکرد معبر ب) عرض و شیب معبر ج) شرایط روشنایی معبر د) جمع آوری آبهای سطحی ه) جنس مصالح مورد استفاده در سرعت گیر
  2. وضعیت سرعت در معبر مورد نظر: بطور کلی انواع سرعت گیر به عنوان یکی از ابزارهای آرام سازی ترافیک مورد استفاده قرار می گیرند و نیاز به کاهش سرعت عملکردی در مواقع خاص از معبر به عنوان مهمترین دلیل بکار گیری این تجهیزات بشمار می رود. از این رو لازم است تا مطالعات مربوط به سرعت در معبر مورد نظر جهت نصب سرعت گیر با دقت کافی انجام شود. جهت نصب سرعت گیر حداقل اختلاف سرعت بین سرعت عملکردی که وسایل نقلیه در معبر حرکت می کنند و سرعت مجاز باید بیشتر از 15 کیلومتر بر ساعت باشد.
  3. علامت گذاری و نصب تابلو سرعت گیر: لازم است تجهیزات آرام سازی به گونه ای طراحی و نصب گردند که کاملاً از بقیه قسمت های راه متمایز باشند و جلب توجه کنند. موثرترین روش برای نمایان ساختن، استفاده از تجهیزاتی است که محیط مناسبی ایجاد می کند. بعلاوه با بکارگیری تابلوهای هشداردهنده و خط کشی های مخصوص می توان وجود انواع سرعت گیر را برای رانندگان وسایل نقلیه عبوری مشخص و متمایز نمود. تابلو دست انداز بطور معمول در فاصله 15 الی 25 متری از محل نصب سرعت گیر، نصب می گردد.
  4. وضعیت کاربری های اطراف در معبر مورد نظر: بکارگیری سرعت گیر برحسب نیاز در مناطق مختلف با کاربری های متنوعی قابل اجراست. با اینحال لازم است تا در بررسی وضعیت کاربری های اطراف معبر جهت نصب سرعت گیر، موارد زیر مورد بررسی قرار گیرد: در مناطقی که مسیر اصلی حرکت وسایل نقلیه امدادی(آمبولانس، خودروهای آتش نشانی و …) می باشد باید از نصب سرعت گیر خودداری نمود. در اطراف مدارس نصب انواع سرعت گیر باید با توجه به سایر ابزارهای آرام سازی ترافیک در معبر انجام شود.
  5. وضعیت فاصله دید مناسب نسبت به معبر: همانطور که اشاره شد موضوع قابلیت رویت سرعت گیر برای رانندگان و امکان ارائه عکس العمل مناسب جهت کاهش سرعت از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. بطوریکه عدم تامین فاصله دید و تصمیم مناسب برای راننده جهت کاهش سرعت، عملاً موجب کاهش تاثیر سرعت گیر و در بسیاری از شرایط ایجاد مشکلات ایمنی برای رانندگان می گردد. از این رو لازم است تا فاصله دید مناسب در معبر با توجه به سرعت طرح در آن معبر تامین شده باشد، لذا پیشنهاد می شود تا از اجرای سرعت گیر در قوس های عمودی و افقی فاقد فاصله دید کافی پرهیز شود.
  6. فاصله بین سرعت گیر: برای کاهش سرعت در مسیر با استفاده از سرعت گیر باید نسبت به نصب سرعت گیر در فواصل معین در معبر مورد نظر اقدام گردد.

مزایا و معایب استفاده از سرعت گیر

استفاده از انواع سرعت گیر نظیر سرعت گیر جاده ای، سرعت گیر شهری، سرعت گیر یک طرفه و … علاوه بر مزایا دارای معایبی نیز هستند که به همین دلیل استفاده از آنها را در بعضی از مکان ها با محدودیت روبرو می کند. از جمله مزایای سرعت گیر عبارتند از:

  • کاهش موثر سرعت عبور و مرور در محل سرعت گیر(برای کاهش موثر سرعت در طول خیابان های طویل نصب سرعت گیر های متوالی لازم است.)
  • با استفاده از این گونه تجهیزات از جذابیت سفر در خیابان های مسکونی کاسته شده و متقابلاً رانندگان به استفاده از خیابان های شریانی تشویق می ­گردند.
  • میانگین حجم روزانه ترافیک در خیابان های محلی کاهش می یابد و این حجم به خیابان های شریانی منتقل می شود.

در کنار این مزایا استفاده از سرعت گیر معایبی نیز دارد:

  • سرعت گیر زمان امدادرسانی وسایل نقلیه اورژانس را افزایش می دهد.
  • تغییر جریان ترافیک ممکن است باعث افزایش حجم ترافیک در خیابان های مجاور گردد.
  • آلودگی صوتی بدلیل ترمز کردن وسایل نقلیه در نزدیکی سرعت گیر و سرعت گرفتن مجدد، افزایش می یابد.
  • استهلاک و خرابی وسایل نقلیه بدلیل عبور مداوم از روی سرعت گیر افزایش می یابد.

دلایل خرید سرعت گیر

برای به حداقل رساندن سرعت خودروها و کاهش تصادفات و خسارات ناشی از حوادث در خیابان های اصلی و در نزدیکی چهارراه ها و تقاطع ها، سرعت گیر و دست انداز نصب می کنند. انواع سرعت گیر یکی از مهم ترین تجهیزات ترافیکی مورد استفاده در سطح معابر شهری و برون شهری هستند که اگر مطابق با اصول و استانداردهای لازم و نظارت کافی در سطح شهر نصب شوند، ترافیک بخوبی کنترل شده و حوادث ترافیکی بطور چشمگیری کاهش می یابد. از این رو ایمن ترافیک کالا، اقدام به فروش سرعت گیر ترافیکی و انواع آن نظیر سرعت گیر شهری، سرعت گیر جاده ای، سرعت گیر یک طرفه، سرعت گیر لاستیکی و سرعت گیر پلاستیکی نموده است. برای کسب آگاهی و اطلاعات بیشتر در مورد لیست قیمت سرعت گیر و مشاهده انواع آن می توانید به سایت فروشگاه ایمن ترافیک کالا مراجعه نمایید و بهترین انتخاب را مناسب با نیاز خود داشته باشید.

لیست قیمت سرعت گیر ترافیکی

نوع و ابعاد سرعت گیر (سانتیمتر)قیمت (تومان)
سرعت گیر پلاستیکی 50*3545000
سرعت گیر پلاستیکی 90*3365000
سرعت گیر لاستیکی 90*3399000
سرعت گیر لاستیکی60*5098000
سرعت گیر پلاستیکی 12*3316500
سرعت گیر لاستیکی50*3545000
سرعت گیرپلاستیکی 100*33130000

سرعت گیر مناسب پارکینگ چیست؟

سرعت گیر لاستیکی سایز 90 در 33 سانتیمتری با ارتفاع 5 سانتیمتر مناسب استفاده در پارکینگ است.

سرعت گیر جاده ای چیست و چه سایز و ابعادی دارد؟

سرعت گیر جاده ای مخصوص استفاده در جاده ها برای کاهش سرعت اتومبیل ها است. سایز و ابعاد سرعت گیر جاده ای 33 در 50 سانتیمتر بوده و هم از جنس لاستیکی و هم از جنس پلاستیکی ساخته می‌شود. قیمت سرعت گیر جاده ای بر اساس سایز و جنس آن متفاوت است.

سرعت گیر جاده ای و پارکینگی از چه جنسی ساخته می شود؟

سرعت گیر جاده ای از جنس لاستیکی و هم از جنس پلاستیکی ساخته می‌شود.

فرق سرعت گیر لاستیکی با سرعت گیر پلاستیکی در چیست؟

سرعت گیر لاستیکی از نظر کیفیت و طول عمر از سرعت گیر پلاستیکی برتر است.

سرعت گیر ها در چه ابعادی ساخته میشوند؟

ابعاد و سایز سرعت گیر پلاستیکی عبارتند از: 33 در 50 – 33 در 90 و 33 در 100 سانتیمتر. سایزهای سرعت گیر لاستیکی عبارتند از: 33 در 50 – 33 در 90 و 50 در 60 سانتیمتر.

سرعت گیر شهری چیست و چه سایزی دارد؟

نوعی سرعت گیر است که در خیابان ها و معابر شهری استفاده می‌شود. در شهرها بیشتر از سرعت گیر 33 در 90 سانتیمتر با ارتفاع 5 سانتیمتر که هم جنس پلاستیکی و هم جنس لاستیکی دارد استفاده می‌شود.

چه نوع جنس سرعت گیر برای استفاده در پارکینگ مناسب تر است؟

سرعت گیر پارکینگی در واقع همان سرعت گیر لاستیکی استفاده در پارکینگ بهترین انتخاب است.

کمترین و بیشترین ارتفاع سرعت گیر چقدر است؟

کمترین ارتفاع برای سرعت گیر 2.5 سانتیمتر و بیشترین ارتفاع 7 سانتیمتر است.

در فضای یک متری چند عدد سرعت گیر نصب می شوند؟

برای سرعت گیر با ابعاد 33 در 90 و 33 در 100 سانتیمتر در هر متر 3 عدد و برای برای سرعت گیر با ابعاد 33 در 50 و 50 در 60 سانتیمتر در هر متر 2 عدد استفاده می شود.

طریقه نصب سرعت گیر در زمین

تمامی سرعت گیر های استاندارد به وسیله پیچ و رولپلاک به زمین متصل می شوند.

متعلقات و لوازم جانبی هنگام خرید سرعت گیر ها چه چیزهایی هستند؟ 

در سرعت گیر پلاستیکی کفی و پیچ و رولپلاک و در سرعت گیر لاستیکی پیچ و رولپلاک جزو متعلقات هستند.

تولید کننده سرعت گیر

تولید کننده سرعت گیر اصولا از دو متریال پلاستیک و لاستیک برای تولید سرعت گیر استفاده می کنند. استفاده از لاستیک در تولید سرعت گیر از مزیت بیشتری برخوردار است چرا که برخورد لاستیک ماشین با این نوع سرعت گیر درگیری بهتری ایجاد می کند. طبق ادعای تولید کننده انواع سرعت گیر ترافیکی ، انواع لاستیکی ضربه پذیری و انعطاف پذیری بیشتری دارد. با توجه به افزایش تقاضا برای سرعت گیر لاستیکی و سرعت گیر پلاستیکی از سال 91 و 92 تولید این محصول در ایران رونق بیشتری گرفت. در کارخانه تولید سرعت گیر مواد اولیه در دستگاه های تزریق ذوب و سپس در قالب به ابعاد استاندارد تولید می شوند این روش تولید ضربه پذیری و استحکام سرعت گیر را افزایش می دهد. تولید کننده سرعت گیر در بهترین انواع آن از شبرنگ جهت دید بهتر استفاده می کنند. در ضمن تولید سرعت گیر ها در رنگ های روشن نیز می تواند در بهتر دیده شدن سرعت گیر تاثیر داشته باشد.

قیمت سرعت گیر ترافیکی با توجه به لاستیکی و پلاستیکی بودن آن متفاوت است. به همین دلیل، داشتن اطلاعات کافی از نوع مورد نیاز در خرید سرعت گیر ترافیکی بسیار ضروری است. همانطور که می دانید استفاده از سرعت گیر آسفالتی غیر استاندارد آسیب های زیادی به خودرو وارد می کند اما سرعت گیر های تولید شده در ایمن ترافیک کالا در ارتفاع استاندارد تولید می شوند و استفاده از نوار شبرنگ دید بهتری در تاریکی شب ایجاد می کند. انواع سرعت گیر ترافیکی به صورت پازل به هم چفت شده و توسط پیچ های مخصوص به زمین وصل می شوند. در فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا به راحتی می توانید انواع سرعت گیر در ابعاد مختلف را از لحاظ جنس، قیمت و کارایی با هم مقایسه نمایید. در صورت نیاز به نصاب نیز می توانید روی ما حساب باز کنید. نصابان این شرکت آماده نصب هر گونه تجهیزات ترافیکی می باشند.

قیمت سرعت گیر ترافیکی

قیمت سرعت گیرکه امروزه به یکی از تجهیزات ایمنی پر کاربرد در معابر تبدیل شده است بسته به مواد اولیه به کار رفته در ساخت آن متفاوت است. این تجهیزات که در قالب سرعت گیر جاده ای و سرعت گیر ترافیکی مورد استفاده قرار می گیرند می توانند با کاهش سرعت وسایل نقلیه از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند. استفاده از این تجهیزات در مسیرهای شهری و برون شهری سبب کاهش حجم ترافیک نیز می شود. با توجه به نوع کاربری سرعت گیر، از پلاستیک و لاستیک برای ساخت آنها استفاده می شود.

قیمت سرعت گیر پلاستیکی به دلیل استفاده از پلی اتیلن در ساخت آن نسبت به انواع سرعت گیر آسفالتی و بتنی بیشتر است. اما با توجه به قابلیت هایی که این محصول دارد از ارزش خرید بالایی برخوردار می باشد. سرعت گیر پلاستیکی به صورت تکه تکه و پازلی ساخته می شود و نصب آن بسیار راحت است. با توجه به این ویژگی، به هنگام آسیب دیدن بخشی از آن می توان همان قسمت را جدا کرده و بعد از ترمیم دوباره جایگزین کرد. به این ترتیب می توان دریافت که استفاده از سرعت گیر پلاستیکی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. البته با توجه به ابعادی که این تجهیزات دارند، برای کاربری های متنوعی چون استفاده به عنوان سرعت گیر ترافیکی، سرعت گیر پارکینگی و … مناسب می باشند. تفاوت در ابعاد و ارتفاع نیز می تواند منجر به تفاوت در قیمت سرعت گیر پلاستیکی شود.

اگر به هنگام خرید سرعت گیر لاستیکی با قیمت بالاتری نسبت به سرعت گیر پلاستیکی مواجه شدید تعجب نکنید. زیرا این تجهیزات به دلیل سازگاری بالایی که با لاستیک های خودروها دارند می تواند از آسیب رسیدن به آنها حین عبور از روی سرعت گیر جلوگیری کنند. قیمت سرعت گیر لاستیکی با توجه به مقاومت بالای آن در برابر تغییرات دمایی و همچنین توانایی آن در تحمل وزن سنگین نسب به سرعت گیر پلاستیکی و سرعت گیر آسفالتی بالا بوده و ارزش خرید قابل قبولی دارد. سرعت گیر لاستیکی نیز متناسب با نوع کاربری، در ابعاد مختلفی ساخته می شوند. بزرگتر بودن ابعاد و زیاد بودن ارتفاع سرعت گیر لاستیکی حتماً بر قیمت سرعت گیر لاستیکی تاثیر گذاشته و موجب بالا رفتن آن می شود.

با توجه به این گفته ها چنین برمی آید که استفاده از مواد اولیه مختلف سبب تغییر در قیمت خرید سرعت گیر می شود. البته از تاثیر ابعاد مد نظر برای انتخاب سرعت گیر نیز نمی توان چشم پوشی کرد. ایمن ترافیک تولید کننده انواع سرعت گیر ترافیکی در ابعاد و متریال مختلف است.

سرعت گیر پارکینگ

یکی از پرکاربردترین انواع سرعت گیر، سرعت گیر پارکینگاست. این مدل که از انواع سرعت گیر لاستیکی و گاها سرعت گیر پلاستیکی انتخاب می شود نقش مهمی در عدم گیر کردن لاستیک ماشین ها در رمپ پارکینگ ها دارد. در ضمن برای کنترل سرعت خودرو ها در پارکینگ های عمومی نیز استفاده از سرعت گیر پارکینگی را پشنهاد می دهیم. مجموعه ایمن ترافیک کالا به عنوان تولید کننده انواع سرعت گیر ترافیکی استفاده از دو مدل سرعت گیر را در پارکینگ ها پیشنهاد می دهد. سرعت گیر لاستیکی 33 در 90، سرعت گیر پلاستیکی 33 در 90 سرعت گیر پلاستیکی 33*100 بهترین انتخاب برای پارگینگ ها می باشد. در صورتی که در پارکینگ خود دچار این چنین مشکلاتی هستید می توانید روی خدمات نصب و گارانتی این مجموعه حساب کنید.

سرعت گیر لاستیکی 33*90

سرعت گیر لاستیکی 33*90 از لاستیک منجید دار ساخته شده است و ارتفاع آن 5 سانتی متر می باشد. به واسطه استفاده از شبرنگ در ساخت سرعت گیر لاستیکی و 6 عدد لاستیک زرد رنگ دید خوبی در تاریکی دارد. از آنجایی که قطعات سرعت گیر لاستیکی به شکل پازل در کنار هم نصب می شوند در صورت بروز مشکل برای یک قطعه به راحتی می توانید آن قطعه را تعویض نمایید. این قطعات تنها به کمک 6 پیچ به زمین نصب می شود. به واسطه مقاومت بیشتر سرعت گیر لاستیکی نسبت به انواع دیگر قیمت سرعت گیر لاستیکی بیشتر است. برای پارکینگ های عمومی که رفت و آمد بیشتری دارند استفاده از این محصول کاربردی تر است.

سرعت گیر پلاستیکی 33*90

سرعت گیر پلاستیکی از بهترین پلی اتیلن ساخته شده است و در برابر عوامل محیطی مقاومت مناسبی دارد. سرعت گیر پلاستیکی نسبت به انواع سرعت گیر لاستیکی سبک تر بوده اما قادر است وزنی برابر با 50 تن را تحمل نماید. این سرعت گیر به واسطه 6 پیچ و رول پلاک به زمین نصب می شود. استفاده از رنگ های روشن دید آن را حتی در تاریکی نیز مناسب نموده است. از طرفی قیمت سرعت گیر پلاستیکی 90*30 نسبت به دیگر انواع مناسب تر است و در صورتی که برای پارکینگ منازل و یا مجتمع های مسکونی نیاز به سرعت گیر پارکینگی دارید این مدل پیشنهاد می شود.

سرعت گیر پلاستیکی 33*100

سرعت گیر پلاستیکی 33*100 نیز پلی اتیلن ساخته شده است. تنها تفاوت این محصول با سرعت گیر 33*90 در ابعاد محصول است. این سرعت گیر نیز می تواند وزنی معادل با 50 تن را تحمل نماید و در صورت بروز مشکل برای هر قطعه تعویض آن به راحتی انجام می شود. ارتفاع این سرعت گیر ترافیکی 7 سانتی متر است و استاندارد طراحی شده است. رنگ روشن این سرعت گیر دید مناسبی در شب ایجاد می نماید. قیمت سرعت گیر پلاستیکی 33*100 نسبت به دیگر سرعت گیر پلاستیکی بیشتر و نسبت به انواع سرعت گیر لاستیکی کمتر است.

در صورت نیاز به مشاوره با کارشناسان ما کافی است با شماره های داخل سایت ایمن ترافیک کالا تماس بگیرید. این مجموعه نصب انواع سرعت گیر ترافیکی را نیز با استاندارد های روز دنیا انجام می دهند. جالب است بدانید نصب اصولی سرعت گیر به ماندگاری بیشتر سرعت گیر کمک می کند.

سرعت گیر جاده ای

نصب سرعت گیر جاده ایدر قسمت هایی از جاده که سرعت بالای خودروها باعث بروز تصادفات می شود بسیار ضروری است. محل نصب سرعت گیر طبق استانداردهای وزارت راه و گاها زیر نظر این ارگان انجام می شود. به دلیل بالا بودن سرعت در جاده ها استفاده از سرعت گیر استاندارد الزامی است و در صورت عدم نصب سرعت گیر استاندارد ممکن است میزان تصادفات افزایش یابد. از آنجایی که ارتفاع این سرعت گیر در جاده ها نباید بیشتر از 2.5 سانتی متر باشد باید بین انواع سرعت گیر لاستیکی و سرعت گیر پلاستیکی یم گزینه انتخاب شود. با اینکه قیمت سرعت گیر لاستیکی و پلاستکی از سرعت گیر آسفالتی بیشتر است؛ اما به دلیل بالا بودن ارتفاع سرعت گیر آسفالتی، این مدل برای جاده ها چندان مناسب نیست.

اصولا از انواع سرعت گیر 33 در 50 لاستیکی و سرعت گیر 33 *50 پلاستیکی در جاده های بین شهری استفاده می شود. این مدل های مزیت هایی مانند مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه دارد و همین امر آنها را برای جاده هایی که روزانه میزان زیادی خودرو سنگین در آن رفت و آمد می کند، مناسب نموده است. در ضمن مقاومت در برابر عوامل محیطی همچون سرما، گرما و رطوبت از دیگر مزایای سرعت گیر لاستیکی و سرعت گیر پلاستیکی است. این دو مدل سرعت گیر به صورت پازلی در کنار هم نصب می شوند. قیمت سرعت گیر لاستیکی بالاتر  از قیمت سرعت گیر پلاستیکی داشته اما طول عمر سرعت گیر لاستیکی بیشتر است. تولید کننده سرعت گیر جاده ای برای بهتر دیده شدن جاده های از نوار شبرنگ و یا قطعات رنگی در سرعت گیر استفاده می نماید. این ویژگی مخصوصا در جاده های تاریک بسیار کاربردی می باشد.

نصب سرعت گیر ترافیکی در محل مناسبی که راهداری تشخیص داده است از بروز حوادث بسیاری جلوگیری می کند اما نصب درست و اصولی سرعت گیر نیز بسیار مهم است. سرعت گیر ها به کمک پیچ و رول پلاک در زمین نصب می شوند. این کار باید توسط افراد خبره و با ابزارهای پیشرفته انجام گیرد. اگر سرعت گیر به صورت اصولی نصب  نشود هر لحظه امکان کنده شدن آن و بروز حادثه وجود خواهد داشت. ایمن ترافیک کالا تولید کننده انواع سرعت گیر است و در صورت نیاز نصب آن را نیز برعهده می گیرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: imentraffic.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر