موضوعات وبسایت : سوالات آیین نامه اصلی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

خروج از پارکینگ منزل با دنده عقب

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 18 بهمن 1400 ساعت 11:57

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

یکی از دوستان سوالی رو مطرح کردند که تصمیم گرفتم در اینجا بهش پاسخ بدم:

سوال:

سلام.ازت برای یک مشکل جوابی واضح میخوام: من ماشینمو توی پارکینگ منزل پارک میکنم. ماشین وسط گاراژه و از دو طرف بیش ازنیم متر هم فاصله با دیوار پارکینگ هست. اما نمیدونم چرا وقتی ماشینی روبروی منزل ما پارکه من نمیتونم بیام بیرون تا از همسایه میخوام ماشینشو برداره. میگه گاراژ بزرگه راحت میای بیرون آیا میشه با یک فرمول مثل آموزشهای دیگه منوکمکم کنید وبگین چکارکنم.بایک فرمون میام داخل گاراژ اما نمیتونم بیام بیرون.قلقش رو نمیدونم و الا هربار به طریقی دنده عقب میام .اما دنده عقب باچه روشی باید بیام رو نمی دونم.

پاسخ:

بیشتر پارکینگ ها دارای چنین وضعیتی هستند. یعنی راحت میشه با سر ماشین بریم داخل پارکینگ اما خروج از پارکین باید با دنده عقب باشه. خب این وضعیت وقتی که یک اتومبیل روبروی خونه ی شما پارک کرده، یه کم سخت میشه و نیاز به دقت بیشتری برای خروج از پارکینگ داره.

راه حل: به تصویر زیر خوب دقت کنید.من سعی می کنم با یک شکل نشون بدم:

  1. اول فرض می کنیم که طوری داخل پارکینگ قرار گرفتیم که از هر طرف نیم متر فاصله داریم. همین طور اتومبیل همسایه هم جلوی خونه ی شما قرار گرفته(چسبیده به  درب پارکینگ نیست. منظور آنطرف خیابان و روبروی درب پارکینگ شماست.)
  2. آینه های بغل و پشت سر رو تنظیم کنید تا دید خوبی داشته باشید. در این مواقع ما 80% از آینه های بغل استفاده می کنیم و 20% از آینه عقب و همچنین نگاه کردن به شیشه عقب. پس نقش آینه های بغل بسیار مهمه.
  3. دنده عقب می گیریم و با نگاه کردن به آینه بغل فاصلمون رو از دیوار تنظیم می کنیم. فرض بر اینه که بخوایم در هنگام خروج از پارکینگ، انتهای ماشین به سمت راست بپیچه. پس در این حالت باید به اندازه ی کمی بیشتر از یک آینه، از دیوار سمت راست فاصله داشته باشیم.  یعنی وقتی داریم دنده عقب می گیریم، به آینه سمت راست نگاه می کنیم؛  کمی فرمون رو به سمت راست می پیچونیم و بعد وقتی فاصله تنظیم شد( مثلاً دو آینه با دیوار فاصله داشتیم) ، فرمون رو راست کنیم و با فرمان مستقیم  به سمت عقب حرکت می کنیم. خب با این کار، ما فاصله از دیوار سمت چپ رو داریم زیاد می کنیم تا هنگام خروج از پارکینگ، جلوی ماشین راحت بتونه بچرخه.
  4. با کمک گرفتن ازآینه سمت راست و نگاه کردن به شیشه عقب، همین طور از پارکینگ خارج می شیم و وقتی چرخ های جلو داشت  از درب پارکینگ رد میشد، توقف کنید و سپس با حرکت بسیار کم و مورچه ای عقب برید و همزمان فرمان را کامل به سمت راست بچرخونید.
  5. حالا از شیشه عقب، اتومبیل همسایه رو نگاه کنید. اگر فاصله ی مناسبی داشتید و احساس می کردید که اگر به حرکت به سمت عقب و چرخش ادامه بدید، باهاش برخورد نمی کنید، به حرکت ادامه بدید و از پارک بیرون بیاین. اما اگر حس می کردید که باهاش برخورد می کنید، کمی که از پارک خارج شدید و به نزدیکی اتومبیل همسایه رسیدید،  دنده رو 1 کنید و به سمت جلو با سرعت بسیار کم حرکت کنید و فرمون رو به سمت چپ بچرخونید و حرکت رو ادامه بدید تا اتومبیل شما بصورت مستقیم قرار بگیره.

نکته1: مراقب عابرین پیاده که در حال عبور از پیاده رو هستند باشید.

نکته2: مراقب اتومبیل هایی که در حال عبور از خیابان هستند نیز باشید.شاید مجبور باشید در طول خروج از پارک، چندین مرحله توقف کنید تا از بروز سانحه جلوگیری کرده باشید.

589353_5G1nqE2o.JPG

+ نوشته شده در پنجشنبه هفتم دی ۱۳۹۱ ساعت 12:56 توسط م.حقانی  | 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: parsno.blogfa.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر